Kan mail niet afleveren i.v.m. foutmelding

• 15 december 2019
  • 5 reacties
  • 117 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb met grote regelmaat problemen met het versturen van mails vanaf @telfort.nl naar mailadressen bij Yahoo (...@yahoo.co.uk). De foutmelding is: 

Unable to deliver message to the following recipients, due to being unable to connect successfully to the destination mail server

Hoe los ik dit op?

Admin: titel ingekort i.v.m. overzichtelijkheid

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hallo @paul99, dat is een specifiek probleem. Merk je dat alleen als je mailt naar Engelse Yahoo e-mailadressen, of ook bij andere adressen? Ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als jij dat e-mailadres iets probeert te sturen vanaf een ander mailadres, gaat dat wel goed, of gaat dat ook niet?

Gezien de melding vermoed ik dat je deze melding krijgt in een mailprogramma, gebeurt het ook als je het in de webmail probeert?

Ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Jasper,

Dit betreft alleen ...@yahoo.co.uk-mailadressen. Vanaf een ander mailadres (@gmail.com) gaat het wel goed. Vanaf webmail heb ik het nog niet geprobeerd. Als mailprogramma gebruik ik Mozilla Thunderbird, maar eerder heb ik bij gebruik van Windows Live Mail hetzelfde ervaren.

Reputatie 8
Badge +11

Dan is het mogelijk dat het met de webmail ook gebeurt, maar voor de zekerheid wil ik het toch controleren. Daarmee kunnen we zoveel mogelijk testen en uitsluiten en kunnen we samen verder kijken.

Reputatie 1

Jasper,

Ik ga wel proberen vanuit webmail testmails naar dit mailadres te sturen. Vanuit mijn mailprogramma gaat het naar schatting in zo’n 10% van de gevallen mis, dus het kan wel wat pogingen duren voordat dit uitsluitsel geeft. Nog andere suggesties om verder te kijken?

Reputatie 8
Badge +11

Dat het zo weinig voorkomt maakt het nog wat gekker, het zou dan bij wijze van spreken ook een server van Yahoo kunnen zijn die niet goed werkt en jouw berichten niet altijd via die server gaan. Maar tegelijkertijd is het ook weer raar dat de berichten vanaf het Gmail adres wel goed doorkomen. 

Je zou het ook nog vanaf een ander apparaat kunnen proberen, bijvoorbeeld een mobiele telefoon of tablet. 

Ik wacht je bevindingen af.

Reageer