beantwoord

Kan in Mijn Telfort niet de Spam zetting aanpassen naar markeren

• 16 februari 2017
  • 4 reacties
  • 584 keer bekeken

Ik heb vijf mailboxen. Een paar staan er op verwijder spam. Ik ben niet in staat deze om te zetten in Mijn Telfort naar Markeer. Als ik dat doe en ik ga naar het overzicht terug staat er nog steeds verwijder. Ik wil dit aanpassen om zelf te filteren. De SPAM filter van Telfort zet ook geregeld mails in de SPAM die niet op een blacklist staan en dan niet door mijn email client worden opgepikt. Moet ik weer naar webmail. Zeer lastig.
icon

Beste antwoord door Michael 17 februari 2017, 14:17

Hoi Webel,

Welkom op het forum van Telfort!

Navraag bij de abuse afdeling, gaf mij duidelijkheid over dit probleem. Je kunt zelf niet direct invloed uitoefenen op de mail die naar een door telfort gehost adres wordt gestuurd. De spamfiltering vindt plaats op de 'exchange-server'. Daar wordt bepaald of de mail in kwestie wel of niet als spam gezien wordt. Ik wil je vragen om de mail(s) die ongewenst als spam worden gezien, te mailen als bijlage, naar abuse@kpn.com. De mail zal worden bekeken, en er wordt dan gekeken naar de reden waarom de mail wordt gezien als spam.

Ik hoop dat je zo voldoende weet.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Webel,

Navraag bij de abuse afdeling, gaf mij duidelijkheid over dit probleem. Je kunt zelf niet direct invloed uitoefenen op de mail die naar een door telfort gehost adres wordt gestuurd. De spamfiltering vindt plaats op de 'exchange-server'. Daar wordt bepaald of de mail in kwestie wel of niet als spam gezien wordt. Ik wil je vragen om de mail(s) die ongewenst als spam worden gezien, te mailen als bijlage, naar abuse@kpn.com. De mail zal worden bekeken, en er wordt dan gekeken naar de reden waarom de mail wordt gezien als spam.

Hoi Michael, ik zal de mail sturen naar het abuse-adres. Maar ik begrijp dat de settings van SPAM dus niet aangepast kunnen worde nin mijn telfort, hoewel ik wel vinkjes aan en uit kan zetten???? Ik wil eigenlijk gewoon zelf invloed kunnen uitoefenen op wat ik als SPAM wil markeren.

Hoi Webel,

Reputatie 8
Badge +2
Hi Webel,

De mail die als je 'spam' markeert, komt in de spamfolder terecht in webmail. De mail die je als 'dit is geen spam' markeert, komt terecht in de inbox. Het heeft verder geen enkel ander effect. Het spamfilter zal, indien een mail weer voldoet aan dezelfde voorwaarden, de mail weer als spam markeren als dit eerder ook zo was.

De enige manier om dit te veranderen is om het betreffende mailtje te sturen naar abuse, zodat, eventueel, de regelgeving veranderd kan worden.
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Ik heb 5 mailboxen op mijn account. Bij de email settings op Mijn Telfort kan ik per mailbox aangeven of het spam filter op Markeer of Verwijder staat. Sommige van de boxen staan op Verwijder, sommige op Markeer. Ik ben niet in staat deze setting aan te passen. Ik ga wel naar aanpassen, klik het goede knopje aan, maar er gebeurt dus helemaal niks in de setting.

Ik wil gewoon dat alles in principe binnenkomt op mijn client dus wil alles op markeer hebben, dan beslist mijn lokale client wel wat er moet gebeuren.

Hi Webel,

De mail die als je 'spam' markeert, komt in de spamfolder terecht in webmail. De mail die je als 'dit is geen spam' markeert, komt terecht in de inbox. Het heeft verder geen enkel ander effect. Het spamfilter zal, indien een mail weer voldoet aan dezelfde voorwaarden, de mail weer als spam markeren als dit eerder ook zo was.

De enige manier om dit te veranderen is om het betreffende mailtje te sturen naar abuse, zodat, eventueel, de regelgeving veranderd kan worden.

Reageer