beantwoord

Kan ik na overstappen nog bij mijn Telfort mailboxen?

• 22 maart 2018
  • 18 reacties
  • 567 keer bekeken

Bij een verhuizing móest ik wel overstappen van Telfort naar KPN. Het had wat voeten in aarde, en duurde dus geruime tijd. Maar nu kan ik niet meer bij mijn Telfort mail komen. Mijn ImapMail Telfort geeft maar liefst nog 147 Mb aan. Hoe kan ik mijn mail nog openen en downloaden? Graag advies.

Mod edit: titel aangepast voor betere vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 maart 2018, 10:17

Hoi Pyt, een opgehaald bericht blijft in het geval van IMAP opgeslagen op de mailserver. Afhankelijk van hoe je het e-mailprogramma hebt ingesteld worden je mails wel of niet lokaal opgeslagen. Omdat je nog grootte van de mappen ziet, verwacht ik dat een deel nog lokaal is opgeslagen en dat je daar nog doorheen kan gaan.

Volgens dit topic uit 2017 is het zelfs 0 dagen...
https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/houdbaarheid-telfort-email-adres-na-opzeggen-abonnement-67482

Mogelijk kan @Wieger - Telfort dat nog bevestigen.

Het klopt inderdaad dat na de opzegging je mailboxen niet meer te gebruiken zijn. Die worden dezelfde dag van de opzegging al uit de lucht gehaald.
Bekijk reactie

18 reacties

Heb je het ook via de webmail geprobeerd?
Werkt het dan wel?
Na beeindigen contract is je mail nog maar korte tijd bereikbar.
Ik dacht 14 dagen. .
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Pyt Dillingh, welkom terug op het forum. Ik kan je vraag op basis van de huidige informatie moeilijk beantwoorden. Kan je misschien je postcode en huisnummer toevoegen aan je profiel? Dan ga ik kijken wat de status van je mailbox is en kan je ik een gerichter antwoorden geven.
Heb je het ook via de webmail geprobeerd?
Werkt het dan wel?
Na beeindigen contract is je mail nog maar korte tijd bereikbar.
Ik dacht 14 dagen. .

Dank voor de reactie:
Ik heb webmail geprobeerd, maar geen resultaat.
Probleem daarbij is dat ik in de loop van de tijd 3 wachtwoorden had van Telfort.
Als het slechts 14 dagen bereikbaar is, dan gaat het niet meer lukken.

Overigens staan in mijn Thunderbird map nog wel 3 Telfort Imaps, met in totaal 137Mb.
Maar dus niet zichtbaar in het Thunderbird scherm.
Overigens staan in mijn Thunderbird map nog wel 3 Telfort Imaps, met in totaal 137Mb.

Dat is geen Telfort probleem. Dat zijn lokale mappen op je pc.
Heb je je postcode/huisnummer al in je profiel ingevuld? Dan kan webcare met je meekijken.
Hallo Pyt Dillingh, welkom terug op het forum. Ik kan je vraag op basis van de huidige informatie moeilijk beantwoorden. Kan je misschien je postcode en huisnummer toevoegen aan je profiel? Dan ga ik kijken wat de status van je mailbox is en kan je ik een gerichter antwoorden geven.

Dag Wieger. Dank voor de reactie.
Akkrum, Postcode is *******
Ik ben verhuisd van nr 102 naar 82. Daar bleek uiteindelijk, na een langdurige communicatie, voortzetten van Telfort niet mogelijk.
Ik heb destijds niet gevraagd hoe het dan ging met mijn email, maar het is mij ook niet gezegd.
Groetnis,
Pyt Dillingh

Mod edit: postcode afgeschermd
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Pyt, de mailbox is al buiten dienst gesteld ja. Als je de map in Thunderbird ziet staan, dan zijn dit lokaal opgeslagen e-mails. Vandaar dat je ziet dat er nog een grootte is van de map nog niet, maar deze niet meer kan opvragen.

Dat is geen Telfort probleem. Dat zijn lokale mappen op je pc.
Heb je je postcode/huisnummer al in je profiel ingevuld? Dan kan webcare met je meekijken.

Nee, klopt, dat is geen Telfort probleem.
Maar ze zijn niet meer te lezen, na het overstappen cq einde Telfort contract.
Als ze niet zichtbaar zijn, is het dan een Thunderbird probleem?
Hoi Pyt, de mailbox is al buiten dienst gesteld ja. Als je de map in Thunderbird ziet staan, dan zijn dit lokaal opgeslagen e-mails. Vandaar dat je ziet dat er nog een grootte is van de map nog niet, maar deze niet meer kan opvragen.

Dag Wieger,
Ik ben hier niet zo goed in, want er deed zich nooit een probleem voor.
Klopt het dat een opgehaald bericht uit webmail verdwijnt?
En zouden dan de berichten in mijn Thunderbird ImapMail Telfort, nog te lezen moeten zijn?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Pyt, een opgehaald bericht blijft in het geval van IMAP opgeslagen op de mailserver. Afhankelijk van hoe je het e-mailprogramma hebt ingesteld worden je mails wel of niet lokaal opgeslagen. Omdat je nog grootte van de mappen ziet, verwacht ik dat een deel nog lokaal is opgeslagen en dat je daar nog doorheen kan gaan.

Op de server volgens Nelly Jacoba na overstappen, toch niet langer dan zo'n 14 dagen.
Ik heb zelf, heel voorzichtig, de Telfort Inbox van een Thunderbird backup in de huidige map geplaatst. Helaas, die vlieger ging niet op. Dus maar snel weer verwijderd.
Ik kan nog wel inloggen op de Tefort pagina, maar niet op webmail. Het zou aardig zijn geweest als Telfort in het veelvuldige contact destijds, even gewezen had op het veilig stellen van mijn email. Want die 140 Mb lijk ik kwijt te zijn.
Maar mijn dank voor de adviezen.
https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/houdbaarheid-telfort-email-adres-na-opzeggen-abonnement-67482

Dank Nelly Jacoba voor het speurwerk.
Einde abonnement = einde account = einde emailadres. Daar kan ik mij iets bij voorstellen.
Maar niet direct het verdwijnen van reeds gedownloade emails. Beter gezegd, het onzichtbaar worden daarvan. Immers, onder ImapTelfort1 en ImapTelfort2 staat nog zo'n 140Mb.
Lekenvraag wellicht, maar wat is dát dan?
Pyt Dillingh
Zie je die mappen als je Thunderbird opent, of als je via de verkenner naar: program files/ Mozilla Thunderbird gaat?

Heb je die mappen zelf aangemaakt, of zelf zo genoemd?
Wat kan je kiezen als je via de rechtermuisknop op de map klikt?

Wat op je pc staat zal nooit verdwijnen als je mail account wordt beëindigd.
Thunderbird in de persoonlijke partitie E;/Pyt
Dus E:/ Pyt/ Thunderbird/ ImapMail/ imap.telfort-1.nl etc.
Eigenschappen: 140 Mb
Dat lijkt me een zelf aangemaakte map.
En rechtermuisknop op die map, wat zie je dan?
Ik heb er een plaatje van gemaakt.
Overigens staan er nog 3:
imap.telfort.nl 35Mb
imap.telfort-1.nl 68Mb
imap.telfort-1.nl.sbd 4kB
imap.telfort.-2 35Mb
Reputatie 8
Badge +10
Google is your best friend...

https://www.bitrecover.com/free/thunderbird-viewer/
Reputatie 7
Badge +7

Het klopt inderdaad dat na de opzegging je mailboxen niet meer te gebruiken zijn. Die worden dezelfde dag van de opzegging al uit de lucht gehaald.

Reageer