beantwoord

Kan geen mail verzenden

  • 6 mei 2018
  • 7 reacties
  • 1070 keer bekeken

We hebben veel gedoe met mail verzenden via Windows live mail. Verschillende keren met helpdesk aan de lijn gezeten. Mozilla Thunderbird geïnstalleerd en geconfigureerd. Niets helpt. Nu zag ik een stok oude topic waar een oplossing voor was gevonden. Wij zijn ook een oude Tiscali klant.

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/mail-versturen-werkt-niet-46420

Dit zijn de meldingen die we krijgen met versturen:
Het verbinding maken met de server is mislukt.

Onderwerp 'test'
Server: 'smtp.telfort.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0E
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Ja
Socket-fout: 10060

Dit zijn mijn instellingen in Windows live mail;
POP 3-server
inkomend (POP3): pop3.telfort.nl
uitgaande (SMTP): smtp.telfort.nl (smtp.KPN.nl hebben we ook al geprobeerd en werkte niet)
Poorten SMTP 25 met vinkje bij SSL beveiliging
Poort inkomend POP3 110
De poorten hebben we ook wel eens proberen te veranderen, zonder resultaat.

We hebben nu zeker 2 maanden last van dit probleem. Webmail werkt wel, maar willen heel graag lokaal werken!!
Dank voor het mee denken.

Groet,
Albert
icon

Beste antwoord door RS2000 6 mei 2018, 11:47

Heb je dit ook al geprobeerd: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/email-instellen-in-windows-live-mail-2012-.htm
Je moet volgens die pagina poort 587 gebruiken (StartTLS).
Bekijk reactie

7 reacties

Thunderburd meld het volgende bij verzenden mail...

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
5.7.1 Unable to relay for ###@hotmail.com.
Controleer de berichtontvanger ‘###@hotmail.com’ en probeer het opnieuw.
Reputatie 3
Badge
Heb je dit ook al geprobeerd: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/email-instellen-in-windows-live-mail-2012-.htm
Je moet volgens die pagina poort 587 gebruiken (StartTLS).
Dank voor reactie . Poort 587 help niet. Ook niet op een hele andere pc🙁
Reputatie 3
Badge +4
Hi cor.ap, heb je je servertype ingesteld op IMAP? Zou je dit willen proberen zoals via de link die RS2000 stuurde? Als je dit al hebt gedaan, laat het me dan gerust weten. Ik ga graag even kijken welke mogelijkheden een oplossing zouden kunnen bieden!
Hoi Rozemarijn,

Dank voor je bericht. Ook met de IMAP instellingen gaat het niet lukken.
Zou je iets verder willen (laten) kijken wat er aan de hand is met ons account?
We zijn een oud Tiscali klant misschien kan het hier aan liggen? (zie deze oude draad: https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/mail-versturen-werkt-niet-46420)
Wij zijn het langzamerhand wel zat dat het niet lukt. Graag hulp hier bij.
Groet,
Albert van Dijk

Bericht bewerkt in verband met privacy
Reputatie 3
Badge +4
Hi Albert,

Met een Tiscali account zou het wel moeten lukken. Welke instellingen heb je gebruikt met IMAP? Ik kan hier dan rekening mee houden wanneer ik overleg met de technische afdeling. Ik hoor het graag van je!
Reputatie 3
Badge +4
Hi cor.ap,

Is het nog gelukt met het instellen van je account? Ik heb het bericht van RS2000 gemarkeerd als antwoord, wellicht dat anderen daar ook iets aan hebben. Ik hoor het graag van je wanneer ik nog iets voor je kan betekenen!

Reageer