kan geen mail versturen, wel ontvangen

  • 7 maart 2018
  • 85 reacties
  • 9018 keer bekeken

Reputatie 1
bij het versturen krijg ik deze melding (ik heb het mailadres zelf even onherkenbaar gemaakt(:

"Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
5.7.1 Unable to relay for ...@...
Controleer de berichtontvanger ‘...@...’ en probeer het opnieuw"

Wie weet waar dit aan kan liggen?

85 reacties

Uiteindelijk is het gelukt. Ik heb een nieuw mailadres aangemaakt en deze aan de printer gekoppeld.
Lag dus kennelijk aan het oude telfort mailadres dat het niet meer werkte.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo franss, gelukkig dat het via de PC wel lukt. Blijft raar dat het via de printer niet wilt lukken. Ook niet als je het via POP3 probeert?

@Reacher,

Een bepaalde IP range was vanuit Concepts terug gegeven en opnieuw uitgegeven door KPN.
Het lukte daarom alleen als je smtp.kpn.nl gebruikte. Helaas was smtp.telfort.nl nog niet toegevoegd aan de mailhosts waardoor er niet gemaild kon worden.
Ik neem aan dat het bij jou al is opgelost?
Reputatie 1
Beste Telfort,

Al dagen zie ik vergelijkbare meldingen voorbij komen. Kunnen jullie svp aangegeven welke instellingen voor inkomende en uitgaande mail worden geadviseerd ?

Het zal wel aan mij liggen, maar als ik al tijden ‘stabiel’ ben qua mail, geen wijzigingen heb doorgevoerd danwel recente updates heb hoeven doorvoeren, dan zal het toch echt iets aan Telfort-zijde zijn dan mijn uitgaande mailverkeer dwars zit.

Graag concrete hulp in plaats van af en toe uit de heup schieten.

Dank,

Gr.
Reputatie 1
Nog geen oplossing van de Telfort systeembeheerders.

Ook ik heb mijn wachtwoord m.b.t.de email gewijzigd. Ook maar, op advies van Telfort, POP gewijzigd in IMAP (Zeker handig bij gebruik van laptop en tablet).

Maar uiteraard levert dit niks op in het relay probleem, want dit probleem wordt toch echt veroorzaakt door een fout in een instelling die een systeembeheerder van Telfort heeft veroorzaakt. Zeer frustrerend dat zo'n probleem zo lang blijft liggen.

Outgoing mail SMTP: poort 587
Incoming mail IMAP: poort 993
SSL en Authenticatie aangevinkt.

Kortom keurig netjes conform de voorschriften van Telfort...

Nu is het de beurt aan Telfort om het probleem op te lossen.De klanten zijn al te lang aan het lijntje gehouden. Doe je best Telfort!!!
Reputatie 1
100% zeker dat er bij Telfort zaken zijn aangepast. ik heb sinds vorige week donderdag problemen met verzenden van e-mail. Zeker weten dat er aan mijn kant NIETS is aangepast in de instellingen.
Deze foutmelding blijft maar komen:
Failed to transport message. Message sending failed since the following recipients were rejected by the server:
xxxxxxxx@telfort.nl (The server responded: "5.7.1 Unable to relay for xxxxxxxxx@telfort.nl")

Bizar dat ze zelf kennelijk niet weten wat er aan de instellingen wordt aangepast. Of willen ze het gewoon niet toegeven ?? Als het nodig is om sterkere wachtwoorden te gaan gebruiken kan je dat toch ook gewoon communiceren naar je klanten, Telfort ? Zo moeilijk is dat niet.
Reputatie 1
Ook wij hebben helaas hetzelfde probleem. De instructies mbt mailinstellingen van Telfort voor ipad en iphones gevolgd, maar zonder succes. Wij hebben niets gewijzigd en ineens lukt het niet meer om mails te versturen. Dus ik vraag me af wat er aan Telfort-zijde is veranderd....
Reputatie 1
Beste Deborah,

Voor mij geldt hetzelfde als macDo. Webmail werkt wel. Vanaf elke lokale client (iPhone, iPad en Windows Live Mail op Windows 10) krijg ik nu de relay fout.
Ik zit gewoon thuis op de wifi van de Telfort router te werken.

Ik werk met het tiscali email account ipv het telfort email account want ik ben al jaren een trouwe en oud tiscali klant van Telfort.

Ook ik zal mijn profiel completeren met postcode en huisnr.

hopelijk lossen jullie dit probleem snel op.
Reputatie 8
Badge +16
@all,

Is het inmiddels al mogelijk om mail te versturen? In afwachting van jullie reactie.
Reputatie 8
Badge +16
Sinds vanmorgen werkt alles weer. Heb zelf niets gewijzigd. Begrijp er niets van dat alles weer werkt.
Bedankt voor het melden!

@All,

Werkt het bij iedereen weer?
Beste mensen van Telfort,

Ik heb drie dagen geleden een bericht gepost omdat het nog steeds niet werkt bij mij maar ik hoor niets meer van de kant van Telfort wat de oplossing kan zijn.
Is dit een nieuwe manier om met vaste klanten om te gaan?
Reputatie 1
Beste Telfort helpdesk, support, etc,

Graag jullie hulp !!! Van een individuele case lijkt geen sprake meer aangezien inmiddels meerdere Telfort klanten (incl oude trouwe uit het Tiscali tijdperk) hier problemen mee ondervinden.

Wederom dank !

Gr.
Reputatie 4
Badge +10
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het intern doorgegeven. Alvast heb ik een tip gekregen wat mogelijk een oplossing kan zijn. Kunnen jullie het wachtwoord van de mail wijzigen?

Mocht dat niet werken, dan ben ik benieuwd naar de poortinstellingen en beveiligingstypen die jullie gebruiken. Alvast bedankt 😳.
Reputatie 2
Badge +3
Beste mensen van Telfort,

Ik heb drie dagen geleden een bericht gepost omdat het nog steeds niet werkt bij mij maar ik hoor niets meer van de kant van Telfort wat de oplossing kan zijn.
Is dit een nieuwe manier om met vaste klanten om te gaan?

Wat zegt de leverancier van je printer?
Reputatie 2
Badge +3
@All,

Er kan nu weer worden gemaild over smtp.telfort.nl.
Mocht dit nog steeds niet lukken dan hoor ik dit graag.

Stephen,

Al zicht op de oorzaak?

Dankie!
Reputatie 1
Beste Deborah,

Het lukt me niet om mijn wachtwoord van mijn (web)mail te wijzigen. Als ik aangeef wachtwoord vergeten en zoals gevraagd laatste 3 posities van mijn bankrekening vermeld, dan krijg ik geen mail binnen voor een wachtwoord reset. Het oude wachtwoord van de webmail blijft het vervolgens gewoon doen (gelukkig want anders ben ik helemaal het haasje).

Qua instellingen (iPhone mailapp):

Hostname = imap.telfort.nl (aangevuld met gebruikersnaam en wachtwoord)
SSL geactiveerd, identiteitscontrole HTTP MD5 Digest, serverpoort 993

Server uitgaand = smtp.telfort.nl
SSL geactiveerd, identiteitscontrole staat niets aangevinkt, serverpoort 587

Hopelijk kun je hier wat mee.

Dank,

Gr.
Beste mensen van Telfort,
het is inmiddels 13 dagen geleden dat ik een reactie heb gehad op mijn probleem. Het blijft naar mijn mening te lang stil met een oplossing voor een probleem waar naar mijn idee meer mensen nog steeds last van hebben.
Graag een reactie om het probleem op te lossen!
Jazeker ! sinds gisteravond weer opgelost zonder iets te doen ........
Het enige wat ik hoef in te vullen is de DNS server, het smtp adres en het poortnummer.
DNS server is niet gewijzigd zover ik weet, smtp.telfort.nl en bij poortnummer heb ik zowel 587 en 25 geprobeerd maar de smtp gateway wordt nog steeds niet gevonden.
Reputatie 1
Badge
dns server is niet smtp.telfort maar een DNS server, voor gemak: 1.1.1.1
SMTP adres is bijvoorbeeld smtp.telfort.nl met poort 587, maar je wil eigenlijk ook iets instellen als verzender, ontvanger, inloggegevens etc
Reputatie 8
Badge +17
deze heb je ook al gevonden, neem ik aan:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-e-mailinstellingen-smtp-imap-pop.htm

als je die instellingen gebruikt, werkt het gewoon, en anders doe je iets fout... 😉
Goedemiddag,

Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd, maar dit bood alleen een oplossing voor de webmail.
Mijn instellingen zijn:
smtp.telfort.nl poort 25
pop3.telfort.nl poort 110
IMAP kan helaas niet op mijn pc (?).

Mail komt wel binnen, maar verzenden lukt dus niet. Na wijziging wachtwoord wel via webmail.telfort.nl
Reputatie 8
Badge +16
Excuses voor de late reactie @franss.

Het is wel vreemd dat het niet lukt via de printer. Als je e-mail instelt via outlook op je PC of laptop lukt mailen dan wel?
Heeft je printer ook de mogelijkheid om deze te resetten naar fabrieksinstellingen om vervolgens weer opnieuw in te stellen?
In afwachting van jouw reactie.
Beste Stephen,

Bij mij werkt het nog steeds niet.
Als ik een scan wil maken via mijn all in one printer (HP CM2320fxi MFP) krijg ik nog steeds de melding dat de smtp server niet gevonden kan worden. (smtp.telfort.nl)
Hoe is dit op te lossen want met een eigen bedrijf is het zo wel erg lastig werken.

Gr FransS
Beste Telfort helpdesk,
Ook ik kan geen e-mail meer versturen. Wel ontvangen. Via webmail lukt email versturen wel.
Tijdens telefonisch contact werd gesuggereerd dat het aan mijn email programma ligt(Thunderbird). Maar verzenden lukt niet meer vanaf verschillende accounts vanaf Ipads, android telefoons en vanaf pc's met verschillende email programma's

Laatste succesvol verzonden email 5 maart. 1e mislukte 7 maart.
Het veranderen van mijn wachtwoord heeft geen effect gehad.
Ik ben oud tiscali klant en heb nog tiscali emailadressen.
Hier is het nog steeds bagger! 😠

Reageer