kan geen mail versturen, wel ontvangen

• 7 maart 2018
  • 85 reacties
  • 8996 keer bekeken

Toon het eerste bericht

85 reacties

Reputatie 2
Badge +3
Hallo franss, gelukkig dat het via de PC wel lukt. Blijft raar dat het via de printer niet wilt lukken. Ook niet als je het via POP3 probeert?

@Reacher,

Een bepaalde IP range was vanuit Concepts terug gegeven en opnieuw uitgegeven door KPN.
Het lukte daarom alleen als je smtp.kpn.nl gebruikte. Helaas was smtp.telfort.nl nog niet toegevoegd aan de mailhosts waardoor er niet gemaild kon worden.
Ik neem aan dat het bij jou al is opgelost?
Hallo franss, gelukkig dat het via de PC wel lukt. Blijft raar dat het via de printer niet wilt lukken. Ook niet als je het via POP3 probeert?

@Reacher,

Een bepaalde IP range was vanuit Concepts terug gegeven en opnieuw uitgegeven door KPN.
Het lukte daarom alleen als je smtp.kpn.nl gebruikte. Helaas was smtp.telfort.nl nog niet toegevoegd aan de mailhosts waardoor er niet gemaild kon worden.
Ik neem aan dat het bij jou al is opgelost?

Het was bij mijn broer. Hij mailde via telfort maar had ook een hostingpakket waar hij nu de smtp van gebruikt. Ik zou hem nu terug op telfort kunnen zetten, maar wel mijn welgemeende dank voor deze info!
Maakt echt dat ik langer na zal denken over een overstap! 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden en graag gedaan Reacher. 🙂
Beste Stephen,

Ik heb de printer gezet op pop3 en imap en smtp.knp.nl en smtp.telfort.nl maar geen van deze mogelijkheden gaf de oplossing.
Heb je misschien nog meer mogelijkheden?
Beste mensen van Telfort,
het is inmiddels 13 dagen geleden dat ik een reactie heb gehad op mijn probleem. Het blijft naar mijn mening te lang stil met een oplossing voor een probleem waar naar mijn idee meer mensen nog steeds last van hebben.
Graag een reactie om het probleem op te lossen!
Reputatie 1
Badge
Sowieso niet helemaal waar, want smtp.kpn.nl bestaat helemaal niet.

Maar via telfort zou je gewoon moeten kunnen emailen. Welke opties heb je allemaal in de smtp instellingen v/d printer?
Het enige wat ik hoef in te vullen is de DNS server, het smtp adres en het poortnummer.
DNS server is niet gewijzigd zover ik weet, smtp.telfort.nl en bij poortnummer heb ik zowel 587 en 25 geprobeerd maar de smtp gateway wordt nog steeds niet gevonden.
Reputatie 1
Badge
dns server is niet smtp.telfort maar een DNS server, voor gemak: 1.1.1.1
SMTP adres is bijvoorbeeld smtp.telfort.nl met poort 587, maar je wil eigenlijk ook iets instellen als verzender, ontvanger, inloggegevens etc
Reputatie 8
Badge +17
deze heb je ook al gevonden, neem ik aan:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-e-mailinstellingen-smtp-imap-pop.htm

als je die instellingen gebruikt, werkt het gewoon, en anders doe je iets fout... 😉
Uiteindelijk is het gelukt. Ik heb een nieuw mailadres aangemaakt en deze aan de printer gekoppeld.
Lag dus kennelijk aan het oude telfort mailadres dat het niet meer werkte.

Reageer