kan geen mail versturen, wel ontvangen

Toon het eerste bericht

84 Reacties

friesmupske
Vinfo schreef:

Nog geen oplossing van de Telfort systeembeheerders.

Ook ik heb mijn wachtwoord m.b.t.de email gewijzigd. Ook maar, op advies van Telfort, POP gewijzigd in IMAP (Zeker handig bij gebruik van laptop en tablet).

Maar uiteraard levert dit niks op in het relay probleem, want dit probleem wordt toch echt veroorzaakt door een fout in een instelling die een systeembeheerder van Telfort heeft veroorzaakt. Zeer frustrerend dat zo'n probleem zo lang blijft liggen.

Outgoing mail SMTP: poort 587
Incoming mail IMAP: poort 993
SSL en Authenticatie aangevinkt.

Kortom keurig netjes conform de voorschriften van Telfort...

Nu is het de beurt aan Telfort om het probleem op te lossen.De klanten zijn al te lang aan het lijntje gehouden. Doe je best Telfort!!!

Beste Vinfo,

Probeer je SMTP server eens te veranderen in: smtp.kpnmail.nl.
Rest hetzelfde laten, dus geen port instellingen wijzen en zo.
Bij werkt het nu weer..:)

Gr.
Peter
Vinfo
Reputatie 1
Helaas bij mij werkt smtp.kpnmail.nl niet. Sterker nog de email client accepteert mijn wachtwoord niet.
friesmupske
Ik heb even mijn instellingen, die bij mij werken, in de bijlage gezet.

Moody022

Dit werkt bij mij ook. Maar ik vind het wel een noodoplossing. Het mag toch niet zo zijn dat van de ene op de andere dag je geen mail kunt verzenden terwijl je zelf NIETS aan je instellingen hebt veranderd? Telfort?
leeuwenj
Reputatie 1
100% zeker dat er bij Telfort zaken zijn aangepast. ik heb sinds vorige week donderdag problemen met verzenden van e-mail. Zeker weten dat er aan mijn kant NIETS is aangepast in de instellingen.
Deze foutmelding blijft maar komen:
Failed to transport message. Message sending failed since the following recipients were rejected by the server:
xxxxxxxx@telfort.nl (The server responded: "5.7.1 Unable to relay for xxxxxxxxx@telfort.nl")

Bizar dat ze zelf kennelijk niet weten wat er aan de instellingen wordt aangepast. Of willen ze het gewoon niet toegeven ?? Als het nodig is om sterkere wachtwoorden te gaan gebruiken kan je dat toch ook gewoon communiceren naar je klanten, Telfort ? Zo moeilijk is dat niet.
leeuwenj
Reputatie 1
Gebeld met Telfort klantenservice.... Je moet dus je wachtwoord aanpassen. Er zijn kennelijk nieuwe regeltjes voor van kracht geworden. Fijn dat ze dat even communiceren (NOT !!!).
Vinfo
Reputatie 1
Nou ik heb niets aangepast.
Alleen toen ik mail verstuurde, vroeg de outlook live client eenmalig om mijn wachtwoord en emailadres.
En nu werkt alles weer.
Het zou Telfort sieren om uit te leggen wat ze allemaal gedaan hebben.
Wij in ieder geval heel veel en allemaal nutteloos.
henk11
Reputatie 1
Hoi Peter,
ik had hetzelfde probleem , de oplossing : jouw antwoord (Probeer je SMTP server eens te veranderen in: smtp.kpnmail.nl.
Bij werkt het nu weer..:)
Bij mij ook,
Hartelijk dank.
Henk 11
henk11
Reputatie 1
Aanvulling op vorig bericht : Ik kan nu geen mail vanuit webmail versturen.
Of het een of het ander ?
Henk11
Moody022
Moody022 schreef:

Dit werkt bij mij ook. Maar ik vind het wel een noodoplossing. Het mag toch niet zo zijn dat van de ene op de andere dag je geen mail kunt verzenden terwijl je zelf NIETS aan je instellingen hebt veranderd? Telfort?

TELFORT?!?!?!?
Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16
@All,

Er is helaas sprake van een probleem welke wij aan het onderzoeken zijn.
Kunnen jullie mij de volledige foutmelding die jullie ontvangen kenbaar maken via een privébericht?
Daarin staat namelijk wat relevantie informatie. Bij voorbaat dank!
CarloSchouw
Ook ik heb niks veranderd behalve de SMTP server veranderd in: smtp.kpnmail.nl, de rest hetzelfde laten en alles werkt weer...
Ivoootje76
Ik kan sinds vanmiddag geen mail ophalen via mijn macbook , iphone en ipad. Ik heb niks gewijzigd in mijn instellingen. Webmail werkt wel met mijn inlog gegevens . Wat is er veranderd bij Telfort ???
Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16
@all,

Is het inmiddels al mogelijk om mail te versturen? In afwachting van jullie reactie.
Ivoootje76
Jazeker ! sinds gisteravond weer opgelost zonder iets te doen ........
Moody022
Hier is het nog steeds bagger! :@
Nelleke gouda
Kreeg net bericht van een moderator van telfort dat mijn probleem ook jullie probleem is. Nl, van het ene op het andere moment geen email meer kunnen versturen. Fijn dat het bij meerdere gebruiker opduikt maar super irritant dat het nog steeds niet opgelost. Ik houd me dan ook aanbevolen voor een snelle oplossing die net zo geruisloos plaatsvinden als het ontstaan van het probleem. Ook ik heb allerlei mogelijkheden geprobeerd en zelfs 1,5 uur met de support afdeling van microsoft aan de lijn gehangen omdat telfort aangaf dat het aan outook moest liggen. Na die 1,5 uur werd vastgesteld dat de outlook server niet meer vertrouwd wordt door de telfort server. De telfort server geeft hem daarom maar beperkte toegang. Toen de support afdeling aan het pingen ging was dat gelijk duidelijk. Ook het toevoegen van telfort als vertrouwde website oid maakt helemaal niets uit. Ergens op de telfort server moeten wij toegevoegd worden als vertrouwde klanten maar hoe en wat? Ben ik niet technisch genoeg voor. Hoop op een snelle oplossing.
Nelleke gouda
bij mij zijn alle problemen verholpen door de uitgaande server te hernoemen als smtp.knpmail.nl en de rest laten staan, poorten zijn 110 en 25, geen ssl.
ook op de ipad werkte dat prima, daar wel ssl en een andere poort maar goed, het werkt!

hoop dat dit niet tijdelijk is maar definitief. Ben blij dat dit opgelost is in ieder geval.

succes allemaal.
groet
Moody022
Het is toch raar dat je van de ene op de andere dag niet meer kan mailen? En je bent lid van Telfort, maar dan moet je je uitgaande server via KPN laten lopen?!?!? Ik ben toch lid van Telfort? Ik wil dan HELEMAAL NIETS aan hoeven passen! Rare gang van zaken. Maar wat mij nog het meest verontrust is dat Telfort zelf niet lijkt te weten wat het probleem is!!! Ondertussen kan ik al een dag of 5 geen mail versturen. :@ Ik ga alvast kijken wat een abonnement bij Ziggo mij kost.
Stephen - Telfort
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor de bevestigingen. Mochten de problemen zich alsnog voordoen laat dan een reactie achter in dit topic.

@Moody022,

Zie privébericht.
Reacher
Reputatie 2
Badge +3
Aha, heb hier een familielid ook mee geholpen. Nadat ik de smtp van zijn hostingbedrijf gebruikte, was het opgelost. Graag wel even bevestiging van webcare dat de eisen aan de wachtwoorden strenger geworden zijn en ook als dat niet zo was. :$
franss
Ook ik kon geen mails meer versturen en na contact met Telfort werd verteld dat het aan mijn instellingen zou liggen, niet dus. Uiteindelijk zelf maar de oplossing gevonden.
Mails verzenden via de pc gaat weer maar ik kan nog steeds geen scan verzenden vanaf mijn printer.
Bij het scannen naar email geeft deze aan dat de smtp niet gevonden kan worden.
Ik heb de instellingen al aangepast en ook smtp.kpnmail.nl geprobeerd maar het probleem blijft zich voordoen.
Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden?
Als tussenoplossing scan ik naar een SD kaart en stop deze hierna in de pc.
tvleeuw
Sinds 6 dagen heb ik problemen met het versturen van email. Heb 2 maal contact gehad met de servicetelefoon, maar dit bracht geen oplossing. Wat nu te doen? Graag een goede uitleg of oplossing.
Reacher
Reputatie 2
Badge +3
Kan webcare al bevestigen dat de pw-policy strikter geworden is?
tvleeuw
Sinds vanmorgen werkt alles weer. Heb zelf niets gewijzigd. Begrijp er niets van dat alles weer werkt.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)