kan geen mail versturen, wel ontvangen

bij het versturen krijg ik deze melding (ik heb het mailadres zelf even onherkenbaar gemaakt(:

"Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
5.7.1 Unable to relay for ...@...
Controleer de berichtontvanger ‘...@...’ en probeer het opnieuw"

Wie weet waar dit aan kan liggen?

84 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Dit zal om een verzend mailadres gaan welke niet van Telfort is.....? Gebruik in dat geval voor verzending de smtp server van de provider van het mailadres.
nee ook telfort mailadres kan ik niet verzenden:

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
5.7.1 Unable to relay for ...@telfort.nl.
Controleer de berichtontvanger ‘...@telfort.nl’ en probeer het opnieuw.
Reputatie 7
Badge +16
Van welk e-mailadres verzend je dit?
Reputatie 1
Ook wij hebben helaas hetzelfde probleem. De instructies mbt mailinstellingen van Telfort voor ipad en iphones gevolgd, maar zonder succes. Wij hebben niets gewijzigd en ineens lukt het niet meer om mails te versturen. Dus ik vraag me af wat er aan Telfort-zijde is veranderd....
Reputatie 1
Sinds vanavond ondervind ook ik hetzelfde probleem. Jarenlang goed en probleemloos gefunctioneerd en nu kan ik opeens geen enkele email versturen en krijg dezelfde foutmelding: unable to relay...

Ik heb gewoon een internetverbinding van Telfort, betaal op tijd. Altijd met het tiscali account gebruik gemaakt van de smtp server (smtp.telfort.nl) en nu gaat het mis...
Reputatie 1
Toeval of niet, ook wij zijn oud-gedienden met een Tiscali aansluiting.

Beste Telfort, kunnen jullie hier svp. eens naar kijken ?
ik heb gisteren Telfort gesproken en zij beweren dat het aan mijn mailprogramma ligt, dit is Thunderbird. Ik werk hier al jaren mee en nooit problemen ondervonden dus ik snap niet waarom nu in ene wel?
Reputatie 1
rbrtschvn schreef:

ik heb gisteren Telfort gesproken en zij beweren dat het aan mijn mailprogramma ligt, dit is Thunderbird. Ik werk hier al jaren mee en nooit problemen ondervonden dus ik snap niet waarom nu in ene wel?

Ook oud-Tiscali klant ??
Reputatie 1
Bij mij gaat het om de mail-app op iphones en ipads, zelfde issue en ook vergelijkbare reactie van helpdesk; webmail doet het, dus wij (Telfort) kunnen niet verder helpen / is niet ons probleem 😞
Reputatie 4
Badge +10
Hoi iedereen, ik zoek graag uit of er iets aan onze kant veranderd is en of we het kunnen oplossen. Ik heb wat meer informatie nodig. @MacDo, @rbrtschvn, @Vinfo, kunnen jullie de onderstaande vragen beantwoorden?

Kun je wel mails vanuit de webmail versturen?
Op welke apparaten werkt het niet?
In welke apps en programma's werkt het niet?
Kunnen jullie je postcode+huisnummer aan je profiel toevoegen?
Ben je een oud Tiscalli klant?

Hoor het graag 😳.
Reputatie 1
Beste Deborah,

Webmail werkt wel. Mail (app) op iphone en ipad werken niet meer. Oud-Tiscali klant maar in instellingen al tijden als Telfort (pop3, smtp, etc). Ik zal postcode, huisnr. aan profiel toevoegen.

Alvast dank voor de support ! Niet kunnen mailen is op z’n zachtst uitgedrukt vervelend...

Gr.
Ik heb ditzelfde probleem sinds kort, ik gebruik al geruime tijd windows live mail, nooit problemen. En nu kan ik geen mail meer verzenden. Ik heb het zojuist nogmaals via de webmail geprobeerd, maar dit lukte ook niet.
Ik ben overigens geen tiscali klant oid, gewoon telfort.
Reputatie 1
Beste Deborah,

Voor mij geldt hetzelfde als macDo. Webmail werkt wel. Vanaf elke lokale client (iPhone, iPad en Windows Live Mail op Windows 10) krijg ik nu de relay fout.
Ik zit gewoon thuis op de wifi van de Telfort router te werken.

Ik werk met het tiscali email account ipv het telfort email account want ik ben al jaren een trouwe en oud tiscali klant van Telfort.

Ook ik zal mijn profiel completeren met postcode en huisnr.

hopelijk lossen jullie dit probleem snel op.
Reputatie 1
Beste Telfort helpdesk, support, etc,

Graag jullie hulp !!! Van een individuele case lijkt geen sprake meer aangezien inmiddels meerdere Telfort klanten (incl oude trouwe uit het Tiscali tijdperk) hier problemen mee ondervinden.

Wederom dank !

Gr.
Reputatie 4
Badge +10
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb het intern doorgegeven. Alvast heb ik een tip gekregen wat mogelijk een oplossing kan zijn. Kunnen jullie het wachtwoord van de mail wijzigen?

Mocht dat niet werken, dan ben ik benieuwd naar de poortinstellingen en beveiligingstypen die jullie gebruiken. Alvast bedankt 😳.
Reputatie 1
Beste Deborah,

Het lukt me niet om mijn wachtwoord van mijn (web)mail te wijzigen. Als ik aangeef wachtwoord vergeten en zoals gevraagd laatste 3 posities van mijn bankrekening vermeld, dan krijg ik geen mail binnen voor een wachtwoord reset. Het oude wachtwoord van de webmail blijft het vervolgens gewoon doen (gelukkig want anders ben ik helemaal het haasje).

Qua instellingen (iPhone mailapp):

Hostname = imap.telfort.nl (aangevuld met gebruikersnaam en wachtwoord)
SSL geactiveerd, identiteitscontrole HTTP MD5 Digest, serverpoort 993

Server uitgaand = smtp.telfort.nl
SSL geactiveerd, identiteitscontrole staat niets aangevinkt, serverpoort 587

Hopelijk kun je hier wat mee.

Dank,

Gr.
Goedemiddag,

Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd, maar dit bood alleen een oplossing voor de webmail.
Mijn instellingen zijn:
smtp.telfort.nl poort 25
pop3.telfort.nl poort 110
IMAP kan helaas niet op mijn pc (?).

Mail komt wel binnen, maar verzenden lukt dus niet. Na wijziging wachtwoord wel via webmail.telfort.nl
Beste Telfort helpdesk,
Ook ik kan geen e-mail meer versturen. Wel ontvangen. Via webmail lukt email versturen wel.
Tijdens telefonisch contact werd gesuggereerd dat het aan mijn email programma ligt(Thunderbird). Maar verzenden lukt niet meer vanaf verschillende accounts vanaf Ipads, android telefoons en vanaf pc's met verschillende email programma's

Laatste succesvol verzonden email 5 maart. 1e mislukte 7 maart.
Het veranderen van mijn wachtwoord heeft geen effect gehad.
Ik ben oud tiscali klant en heb nog tiscali emailadressen.
Bij mij werkt het weer. Ben er wel zeker van dat er iets gewijzigd is bij Telfort.

In 'mijn Telfort' heb ik de wachtwoorden voor 'mijn Telfort' en voor alle mailboxen veranderd. Deze voldeden niet meer aan de eisen van Telfort.
POP Instellingen in Thunderbird.
e-mailadres: abcxyz@tiscali.nl
serverinstellingen:
servernaam: pop3.telfort.nl poort 995
Gebruiksnaam: abcxyz (bij het hoofdaccount de oude tiscali naam: adsl999999)
Verbindingsbeveiliging: SSL/TLS
Authenticatiemethode: normaal

instellingen uitgaande server
servernaam: smtp.telfort.nl
poort: 587
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: normaal
Gebruikersnaam: abcxyz@tiscali.nl (Bij het hoofdaccount adsl999999@tiscali.nl of de alias abcxyz@tiscali.nl)
Reputatie 1
Beste Telfort,

Al dagen zie ik vergelijkbare meldingen voorbij komen. Kunnen jullie svp aangegeven welke instellingen voor inkomende en uitgaande mail worden geadviseerd ?

Het zal wel aan mij liggen, maar als ik al tijden ‘stabiel’ ben qua mail, geen wijzigingen heb doorgevoerd danwel recente updates heb hoeven doorvoeren, dan zal het toch echt iets aan Telfort-zijde zijn dan mijn uitgaande mailverkeer dwars zit.

Graag concrete hulp in plaats van af en toe uit de heup schieten.

Dank,

Gr.
Reputatie 1
Inmiddels na (te)veel gekl**t en frustratie is het me eindelijk gelukt om via mijn hoofdaccount weer in te loggen en nieuwe wachtwoorden voor de mailboxen aan te maken. Wat schetst mijn stomme verbazing, de oude wachtwoorden met leestekens daarin (sterker) moeten worden vervangen door nieuwe waarin geen leestekens mogen voorkomen (zwakker).

Dank voor suggesties en support van medegebruikers !
Hier ook sinds een paar dagen met geen mogelijkheid mail te versturen, telkens deze melding:

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
5.7.1 Unable to relay for naam@hotmail.com.
Controleer de berichtontvanger ‘naam@hotmail.com’ en probeer het opnieuw.

Net geprobeerd via Webmail, daarbij lukt de verzending ook niet.

Zelf niks gewijzigd en voorheen NOOIT problemen gehad. Wat is dit nu weer en hoe is het EENVOUDIG op te lossen?

Ook hier ergernis over de gebrekkige (lees: geen) info over wijzigingen bij Telfort, want dat is inmiddels wel duidelijk dat het bij Telfort ligt, gezien de meerdere meldingen van dit probleem. Als er iets aan mijn wachtwoord niet goed is, dan had ik op zijn minst daar informatie van Telfort over ontvangen i.p.v. ineens een vage foutmelding op mijn computerscherm! 😠
Helaas heb ik hetzelfde probleem.
Altijd goed gewerkt en nu krijg ik bij het versturen van een email dezelfde fout:
550 5.7.1 Unable to relay for ....
Maakt niet uit naar welk email adres ik iet verstuur... altijd zelfde melding.
Ik heb een aantal dagen terug mijn modem moeten resetten... Zou het daar iets mee te maken hebben?
Versturen Via telfort webmail gaat wel goed.
Graag z.s.m een oplossing.
(maar die krijg je meestal van telfort niet zo snel helaas)
Reputatie 1
Nog geen oplossing van de Telfort systeembeheerders.

Ook ik heb mijn wachtwoord m.b.t.de email gewijzigd. Ook maar, op advies van Telfort, POP gewijzigd in IMAP (Zeker handig bij gebruik van laptop en tablet).

Maar uiteraard levert dit niks op in het relay probleem, want dit probleem wordt toch echt veroorzaakt door een fout in een instelling die een systeembeheerder van Telfort heeft veroorzaakt. Zeer frustrerend dat zo'n probleem zo lang blijft liggen.

Outgoing mail SMTP: poort 587
Incoming mail IMAP: poort 993
SSL en Authenticatie aangevinkt.

Kortom keurig netjes conform de voorschriften van Telfort...

Nu is het de beurt aan Telfort om het probleem op te lossen.De klanten zijn al te lang aan het lijntje gehouden. Doe je best Telfort!!!
Net even wat anders geprobeerd 🙂 En nu werkt het allemaal wel bij mij..
Even voor de goede orde... Het versturen bij mij vanuit Outlook 2007 ging niet goed.. En dat is pas sinds
een aantal dagen zo.
Ik gebruik de normale instellingen voor SMTP.
SMTP server is normaal, en was normaal:
SMTP.TELFORT.NL.
Maar dat werkt dus niet meer.
Nu heb ik SMTP server veranderd naar: smtp.kpnmail.nl.
en wat schets mijn verbazing... Nu werkt het wel 🙂
Misschien dat jullie dat ook even moeten proberen.

Succes !!

Reageer