beantwoord

Kan geen mail versturen van @fo.nl naar Microsoft accounts (@outlook.nl @hotmail.nl @live)

• 20 maart 2020
  • 5 reacties
  • 217 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Bij de start van het glasvezel project in de wijk heb ik gekozen voor een “provider onafhankelijke” mail adresextensie tw.:  @fo.nl
Destijds was dat onder XMS, nu onder Telfort/KPN is dat mailadres continu meegegaan en functioneerde redelijk.

Momenteel kan ik echter vanuit dit account geen mail meer zenden naar Microsoft accounts (@outlook.nl @hotmail.nl @live).

Ze komen terug met het volgende bericht:
“..
Microsoft accounts (@outlook.nl @hotmail.nl @live)

host eur.olc.protection.outlook.com [104.47.17.161]

SMTP error from remote mail server after pipelined MAIL FROM:<mijnadres@fo.nl> SIZE=7419454:

451 4.7.650 The mail server [213.197.30.127] has been temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery information, see https://postmaster.live.com (S775) [VI1EUR05FT006.eop-eur05.prod.protection.outlook.com]:

retry timeout exceeded

..”

Wat kan hieraan gedaan worden??

bvd

Jos vd Peet

icon

Beste antwoord door JozzvdP 26 maart 2020, 17:40

Hoi Alexandra
Het was inderdaad alleen Microsoft en het is spontaan weer verholpen
Mij is alleen onduidelijk waardoor het veroorzaakt werd
Stond die Telfort server even op de blacklist van Yahoo??

grtz

Jos

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 1
Badge

@Goldor, Tx voor je reactie!

Het probleem kan ook bij de provider liggen… er wordt gerefereerd aan een mailserver..
Ik heb dit in het verleden ook wel eens gehad.

Gelukkig is eea momenteel (spontaan?)  opgelost ;-)

grtz

Jos

Reputatie 1
Badge

Hoi Alexandra
Het was inderdaad alleen Microsoft en het is spontaan weer verholpen
Mij is alleen onduidelijk waardoor het veroorzaakt werd
Stond die Telfort server even op de blacklist van Yahoo??

grtz

Jos

Contact opnemen met microsoft live mail, het lijkt erop dat het IP adres op een blacklist staat bij hun.

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @JozzvdP, wat gek dat je ineens geen mails meer kon sturen naar e-mailadressen van een bepaald domein. Het ging vooral om Microsoft lees ik, maar het probleem is ook alweer verholpen? Gaat nog steeds alles goed?

Mocht je toch iets opmerken, of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Reputatie 8
Badge +10

@JozzvdP Goedemorgen Jos, zo klinkt het wel inderdaad. Ik ben blij om te horen dat het weer werkt, dat is het belangrijkst! Mocht je toch iets opmerken of vragen hebben, trek dan gerust aan de bel.

Reageer