kan geen mail versturen met Windows10 Mail

• 25 januari 2016
  • 2 reacties
  • 824 keer bekeken

heb sinds een maand een pc met windows10 en wil mijn Tiscali mail installeren op Windows10 Mail.
ik kan nu wel mail ontvangen, maar niet versturen met Windows10 Mail.
als ik op synchroniseren druk krijg ik foutcode 0x80048bf5

45 minuten telefonische helpdesk van telfort heeft niks opgeleverd.

hoe is dit op te lossen?

Bram.

2 reacties

Reputatie 1
Ik weet niet welke server je gebruikt voor de uitgaande mail.
Probeer de standaard server van Telfort smtp.telfort.nl eens.
Bekend probleem, ik heb hetzelfde probleem namelijk.
smtp.telfort.nl : poort 587 werkt niet
smtp.telfort.nl : poort 25 geeft een Relay Error

smtp.telfortglasvezel.nl : poort 587 en poort 25 geeft de melding dat het netwerk niet kan worden bereikt.

Geneuzel met encryptie had ook geen zin, Windows Firewall even uit zetten werkte ook niet, Helaas heeft Windows 10 geen telnet client meer en een test met putty op de juist poort werkte ook niet.
smtp.telfortglasvezel.nl : Op poort 25/587 : geeft de error : 554 SMTP synchronization error
smtp.telfort.nl : Op poort 25/587 : geeft de error : 550 5.7.1 Unable to relay for

En hier wist ik t dus ook even niet meer ...

Totdat :
*Edit*
Ok .. even door gezocht en een oplossing gevonden.

- Sluit Outlook volledig af
- Klik met je rechter muisknop op de start knop van Windows 10 en kies daar voor : Opdrachtprompt(Administrator) of Command Prompt (Admin)
- Type het volgende commando : sfc /scannow

Ga nu maar even koffie of thee zetten, afhankelijk van wat voor je PC hebt kan dit tot 20 minuten duren.

Zodra dit klaar is, Outlook opnieuw starten en testen met de server : smtp.telfortglasvezel.nl poort 587
Bij mij werkte dit.

@Telfort : Bron : https://support.office.com/en-GB/article/Outlook-Send-Receive-error-0x800CCC13-after-upgrading-to-Windows-10-e8c575fa-3ac6-4d8d-89c8-dcb1bbb33085

Succes!

Reageer