beantwoord

Kan geen mail meer ophalen, POP3 werkt niet meer

• 14 maart 2018
  • 37 reacties
  • 11862 keer bekeken

Hallo,

Sinds vandaag krijg ik de melding als met Thunderbird mail probeer op te halen "Deze POP3-server lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen." Gisteren werkte het nog wel.
Aan instellingen is niets veranderd:
server: pop3.telfort.nl, poort 110
Verbindingsbeveiliging: geen
Authenticatiemethode: versleuteld wachtwoord

Is er iets bij Telfort veranderd? Graag oplosssing.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 16 maart 2018, 10:00

Hoi allemaal, er zijn problemen geweest met onze mailserver. Hierdoor kwam de foutmelding vaker naar boven. Dit is inmiddels verholpen. Excuses voor het ongemak.

Mocht je onverhoopt nog steeds geen mail kunnen ontvangen? Probeer dan onderstaande tip of laat een reactie achter.

Ga naar Instellingen/accounts/ tabblad Servers/ gebruikersnaam (normaal je mailadres zonder “@telfort.nl”) aanvullen mét “@telfort.nl”.
Bij alle accounts gedaan en alles werkt weer:D
Bekijk reactie

37 reacties

Hallo,
Ook ik kan sinds vandaag geem email meer ophalen via Outlook (pop3).
"Outlook could not connect to the incoming POP3 mail server because the server did not accept your user name or password." Dit is met poort 110.
Volgens de algemene instellingen op de Telfort site zou de inkomende poort 995 moeten zijn, maar dan krijg ik : "The specified server was found, but there was no response from the server".

Ik kan wel gewoon via webmail inloggen.
Reputatie 1
Euvel doet zich bij nu ook voor maar ik denk dat er werkzaamheden zijn aan de server en het later op de dag wel weer zal werken< Mijn advies is voorlopig even niks veranderen en maar even afwachten.
Reputatie 1
Bij mij ook. Het zou wel handig zijn als Telfort dit direct op de beginpagina van 'storingen' vermeldt, dan hoeven we als klanten dit niet op te sporen via het forum. Overigens is dit pas de derde of misschien vierde keer in ruim 5 jaar dat mij dit overkomt. En webmail werkt nog wel. Geen slechte score toch?
Badge
Ook ik kan sinds vandaag geen email versturen cq ophalen, webmail werkt wel
Ook ik heb hetzelfde probleem al vanaf een uur of 16:00.
Webmail werkt. Pop3 niet.
Er is dus iets met de server.
Reputatie 3
Badge
Bij mij ook. Het zou wel handig zijn als Telfort dit direct op de beginpagina van 'storingen' vermeldt, dan hoeven we als klanten dit niet op te sporen via het forum.Helemaal mee eens! Heb hier ook storing.
Reputatie 1
Helemaal mee eens! Heb hier ook storing.

Vervelend is ook dat zelfs als ik bij 'storingen' keurig mijn postcode en huisnummer invul er gemeld wordt dat er geen storingen bekend zijn. Beetje slordig want ik ga ervan uit dat iemand bij Telfort wel weet dat er iets aan de hand is.
Ik heb hetzelfde sinds vanmiddag en ook bij Thunderbird, zelfde instellingen. Denk een storing? Telfort vermeld dat vaker pas heel laat of achteraf.....Ik krijg deze melding:
Mailserver pop3.telfort.nl antwoordde: invalid user or password
Reputatie 1
Idem, webmail werkt wel.

"Unable to send or receive messages for the Telfort account. An incorrect password was entered. The next time you send or receive messages, you'll be asked to enter your user name and password for this account.

Server Error: 0x800CCC90
Server Response: -ERR [auth] invalid user or password
Server: 'pop3.telfort.nl'
Windows Live Mail Error ID: 0x800CCC92
Protocol: POP3
Port: 110
Secure(SSL): No"
Ik lees net dit bericht op de site van allestoringen, Telfort, is van 23 min geleden:
Telfort helpdesk zegt zojuist na veel aandring dat er een storing is met POP3, lezen van de mail werkt niet. SMTP, zenden van mail werkt nog wel. Telfort gaat dit ook op hun site zetten.
Reputatie 1
Ik maak nog gebruik van Windows Live Mail. Ik heb even toch maar in 'mail' van Windows 10 een nieuw account voor mijn telfort mailadres aangemaakt, en die werkt dus wel. Kortom er zijn vooral problemen met bepaalde mailprogramma's. Uit de reacties hier dus in ieder geval met Outlook, Live Mail en Thunderbird.

Ik maak ook al meer dan 15 jaar gebruik van Windows Live Mail en weiger om mijn instellingen te wijzigen.
Dit probleem moet door Telfort z.s.m. opgelost worden. Telfort graag een oplossing?
Webmail gebruiken of pop3 aanpassen naar SMTP. Dit kreeg ik via de chat te horen.
in welk mail programma? pop3 aanpassen naar SMTP ?
Maakt op zich niet uit. Op de site van telfort staat wat je moet instellen voor smtp + imap. Deze instellingen worden trouwens aanbevolen.
Reputatie 1
Ik heb sinds vanmiddag ook hetzelfde probleem. Wanneer wordt dit opgelost?
Kunnen ze niet zeggen. Ik ook niet. Ben een gebruiker.
Reputatie 1
Badge
Vanaf vanmiddag kon ik ineens niet meer in geen van mijn POP3-accounts. Wachtwoorden zouden niet meer kloppen.
Na allerlei dingen geprobeerd te hebben de volgende gok gewaagd:
Ik heb bij alle accounts de gebruikersnaam (normaal je mailadres zonder “@telfort.nl”) aangevuld mét “@telfort.nl”.
En geloof het of niet, het hielp.
Alle accounts doen het weer. Wellicht dat iemand van jullie hiermee al geholpen is.
Reputatie 1
Vanaf vanmiddag kon ik ineens niet meer in geen van mijn POP3-accounts. Wachtwoorden zouden niet meer kloppen.
Na allerlei dingen geprobeerd te hebben de volgende gok gewaagd:
Ik heb bij alle accounts de gebruikersnaam (normaal je mailadres zonder “@telfort.nl”) aangevuld mét “@telfort.nl”.
En geloof het of niet, het hielp.
Alle accounts doen het weer. Wellicht dat iemand van jullie hiermee al geholpen is.

Jaaaa, bedankt, dat was 'm, pop3 werkt weer!

12 uur na eerste meldingen nog niks van Telfort gehoord, is toch van de gekke.
Werkt niet bij mij.
ook ik heb er last van op mijn ipad en smartfoon pop 3 werkt niet ben benieuwd wanneer telfort dit een communiseerdt met hub abonnement houders
Reputatie 1
Dank je wel Alex, werkt bij mij ook. Voor de zekerheid een nieuwe account aangemaakt met IMAP. Nou ja, dubbelop, maar ik heb weer mail.
Reputatie 1
Ik heb een paar uur geleden met een support engineer gechat en de IT-ers schijnen ermee bezig te zijn. Ik had problemen met Thunderbird op een windows 7 PC en ook met mijn iphone. SSL/TLS en versleuteld wachtwoord gebruikt op pop3. Dat scheen een dubbele beveiliging te zijn maar nadat ik Normale beveiliging had geselecteerd moest ik een nieuw wachtwoord invoeren en dat lukte dan weer niet :-(
Webmail werkt wel anders had ik niet eens een account voor dit forum in kunnen voeren haha..
Wachten maar totdat er een patch komt voor die mail server van Telfort want het is duidelijk een verkeerde update en tot die tijd even via webmail werken.
Reputatie 3
Badge +1
Werkende instellingen bij mij:
server: pop3.telfort.nl
poort: 995
Beveiliging: SSL/TLS
Authenticatie: Normaal wachtwoord
Thunderbird: 52.6
Ook hier geen mail ontvangst. De stilte doet vermoeden dat de server of gehacked is of doelwit is van een Ddos aanval

Reageer