beantwoord

Kan geen berichten ontvangen

  • 3 juni 2019
  • 13 reacties
  • 390 keer bekeken

Zowel via Outlook als de webmail is het niet mogelijk om berichten te ontvangen op één van mijn mail accounts.
Het versturen gaat wel.
Ik heb het wachtwoord al vernieuwd en in Outlook het mail account opnieuw aangemaakt, maar dat alles mag niet baten.
Alle mogelijke tips via de Telfort site bieden geen oplossing.
Een nieuw account aanmaken is niet echt een optie vanwege de vele bestaande contacten.
Ik hoor graag een werkbare oplossing voor dit probleem.

Groeten, Jos
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 21 juni 2019, 16:44

Hallo @jvgemert, ik zie een update bij de melding. De specialisten hebben geprobeerd je te bellen, daarbij hebben ze jouw voicemail ingesproken. Zij zien dat er alle berichten automatisch worden doorgestuurd naar een ander e-mailadres, dat kan je in de instellingen van de webmail aanpassen. Als je die doorschakeling niet zelf hebt ingesteld, is het ook verstandig om het wachtwoord aan te passen van de mailbox en voor de zekerheid ook van de Mijn Telfort. Als je dat doorsturen hebt uitgezet, krijg je dan wel berichten binnen?
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @jvgemert , wat vreemd dat je via de Telfort webmail geen e-mail kunt ontvangen.
Stuur eens een e-mail naar jezelf en kijk dan eens wat er gebeurt en/of je (fout)meldingen krijgt.
Wat voor Outlook gebruik je, de software, of de voormalige Hotmail die nu Outlook heet?
Als het de software is welke versie?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @jvgemert, welkom hier op het forum. Als je geen berichten kunt ontvangen is het niet handig inderdaad. Dat het verzenden wel lukt is fijn, maar als mensen daarop antwoorden krijg jij daar geen melding van dus.
Ik ben net als JanD heel benieuwd naar de (fout)meldingen die komen als je jezelf een mail stuurt. Het zou bijvoorbeeld een melding kunnen zijn dat jouw mailbox vol is, dan kunnen nieuwe berichten niet afgeleverd worden. Dat het in zowel Outlook als de Webmail gebeurt doet vermoeden dat het niet aan een instelling in het programma ligt, maar dat er iets anders speelt.

Ik hoor het graag van je.
Het versturen naar eigen account via Outlook en via webmail geeft geen enkele foutmelding, ook geen bounce bericht. In de webmail inbox staat geen bericht en in Outlook is ook zowat alles verwijderd, dus een overvolle inbox kan in ieder geval niet de oorzaak zijn.
Oh ja, het Outlook programma is van het Microsoft Office 2007 Professional pakket.
Reputatie 8
Badge +11
Dat de inbox leeg is, is nog geen garantie dat de mailbox ook niet vol is. Daarbij wordt namelijk gekeken naar alle mappen die je bij het adres gebruikt, ook de verwijderde items. Het zou dan nog kunnen zijn dat daar het een en ander staat. Al zou je dan verwachten dat er wel een bounce komt inderdaad, dus dat is wel gek. Dat er geen enkele foutmelding komt is vreemd, die mail moet ergens blijven. Weet je of anderen die jou iets sturen daar wel een bounce van krijgen?
Jasper,
Als iemand anders een mail stuurt naar dat specifieke account krijgt die persoon helemaal geen signaal dat de mail niet aankomt of niet wordt geaccepteerd door de server.
Ik hoop dat er bij Telfort iemand dit oppakt, anders ben ik bang dat er niets anders opzit om ter vervanging een nieuw account aan te maken.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben hard aan het denken wat het zou kunnen zijn, maar ik heb zo ook geen idee wat het kan zijn.
Zou je voor me in de webmail kunnen kijken bij Instellingen (rechtsboven) en dan in de linkerkolom voor E-mail kiezen? Bovenaan staat dan een percentage hoeveel er precies van de mailbox is gebruikt.
Ik ga er vanuit dat die niet heel hoog is, aangezien je aangaf dat de box leeg is. De reden dat ik het vraag is omdat ik het door wil zetten naar een achterliggende afdeling, als ik daar het percentage al bijgeef, hoeven zij dat niet nog eens te gaan checken en kunnen ze verder kijken.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @jvgemert, ik heb nog geen reactie van je gezien. Heb je al kans gezien om in de webmail naar het percentage te kijken?
Hallo Jasper,
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd.
Ik heb het percentage opgezocht en er staat 0%.
Dus het lijkt er op dat de mailbox werkelijk helemaal leeg is.
Ik hoop dat je hiermee verder kunt.
Reputatie 8
Badge +11
Welkom terug @jvgemert, aan dat percentage zal het zeker niet liggen dus! Ik wil er mee verder gaan, maar ik realiseer me nu dat ik nog geen andere gegevens van je heb. Zou je jouw postcode, huisnummer, klantnummer en het bewuste e-mailadres op je forumprofiel kunnen invoeren? De laatste kan je invullen bij "Extra informatie". Als je dat hebt gedaan kan je hieronder reageren, dan weet ik dat ik voor je verder kan.
De gevraagde gegevens heb ik ingevuld, Jasper.
Succes met het onderzoek.
Reputatie 8
Badge +11
Merci, ik heb de gegevens gebruikt om een melding aan te maken naar de specialisten. Zij zullen op onderzoek uitgaan, ik zal het volgen en zodra er nieuws is deel ik het met je!
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @jvgemert, ik zie een update bij de melding. De specialisten hebben geprobeerd je te bellen, daarbij hebben ze jouw voicemail ingesproken. Zij zien dat er alle berichten automatisch worden doorgestuurd naar een ander e-mailadres, dat kan je in de instellingen van de webmail aanpassen. Als je die doorschakeling niet zelf hebt ingesteld, is het ook verstandig om het wachtwoord aan te passen van de mailbox en voor de zekerheid ook van de Mijn Telfort. Als je dat doorsturen hebt uitgezet, krijg je dan wel berichten binnen?

Reageer