Eergisteren zijn we afgesloten van het analoge- en overgezet op digitale signaal. Een hoop gedoe, coaxkabel vervangen, een Experiabox aansluiten etc. etc. Ik zat er niet op te wachten, maar uiteindelijk, na twee dagen werk, werkt alles weer op één ding na: we kunnen sinds de overstap geen e-mail meer versturen. We krijgen constant de melding dat de server onze ...@xmsnet.nl adressen niet accepteert.
Mijn vraag: is er toevallig gelijktijdig met onze analoog/digitaal transfer bij Telfort een e-mail storing, of ligt dit aan onze instellingen?
(Nog even een toevoeging, onze Timecapsule wifi modem/router - die altijd perfect werkte met het vorige Genexis glasvezelmodem - is nu in bridge modus aangesloten op de Experiabox, we gebruiken de wifi van de Timecapsule, niet die van de Experiabox)
Ben nieuwsgierig naar jullie reactie, hopelijk kunnen jullie helpen om deze laatste ‘overstaphobbel’ op te lossen.
groet,
Telefortuna
Beste antwoord door telefortuna
Eindelijk heb ik gisteren na veel experimenteren uitgaande mail op mijn iPhone aan de praat gekregen. Dit lukte uiteindelijk nadat ik bij de SMTP server in de optionele velden een gebruikersnaam en wachtwoord had ingevuld. (zie attachment) N.B.: Dit staat niet in de online toestel instelhulp! Daar worden de optionele velden niet gebruikt... (stap 18 van 27)
Op mijn MacBook kreeg ik de afgelopen dagen telkens de foutmelding dat er geen SSL verbinding met de server kon worden gemaakt (zie attachment)
Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd (die al jaren prima werkten) en tot mijn verbazing kon ik vanmorgen gewoon - zonder aanpassing dus - een testmailtje versturen zonder dat de foutmelding verscheen...
Ligt dit nu aan mij???
Anyway, e-mail versturen lukt nu weer via Apple Mail, hopelijk blijft dat zo.
groet,
Telefortuna