beantwoord

Kan geen @xmsnet.nl mail versturen

• 16 november 2018
  • 17 reacties
  • 1082 keer bekeken

Reputatie 2
Hoi,
Eergisteren zijn we afgesloten van het analoge- en overgezet op digitale signaal. Een hoop gedoe, coaxkabel vervangen, een Experiabox aansluiten etc. etc. Ik zat er niet op te wachten, maar uiteindelijk, na twee dagen werk, werkt alles weer op één ding na: we kunnen sinds de overstap geen e-mail meer versturen. We krijgen constant de melding dat de server onze ...@xmsnet.nl adressen niet accepteert.

Mijn vraag: is er toevallig gelijktijdig met onze analoog/digitaal transfer bij Telfort een e-mail storing, of ligt dit aan onze instellingen?

(Nog even een toevoeging, onze Timecapsule wifi modem/router - die altijd perfect werkte met het vorige Genexis glasvezelmodem - is nu in bridge modus aangesloten op de Experiabox, we gebruiken de wifi van de Timecapsule, niet die van de Experiabox)
Ben nieuwsgierig naar jullie reactie, hopelijk kunnen jullie helpen om deze laatste ‘overstaphobbel’ op te lossen.
groet,
Telefortuna
icon

Beste antwoord door telefortuna 21 november 2018, 13:15

Hi,

Eindelijk heb ik gisteren na veel experimenteren uitgaande mail op mijn iPhone aan de praat gekregen. Dit lukte uiteindelijk nadat ik bij de SMTP server in de optionele velden een gebruikersnaam en wachtwoord had ingevuld. (zie attachment) N.B.: Dit staat niet in de online toestel instelhulp! Daar worden de optionele velden niet gebruikt... (stap 18 van 27)

Op mijn MacBook kreeg ik de afgelopen dagen telkens de foutmelding dat er geen SSL verbinding met de server kon worden gemaakt (zie attachment)

Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd (die al jaren prima werkten) en tot mijn verbazing kon ik vanmorgen gewoon - zonder aanpassing dus - een testmailtje versturen zonder dat de foutmelding verscheen...

Ligt dit nu aan mij???

Anyway, e-mail versturen lukt nu weer via Apple Mail, hopelijk blijft dat zo.

groet,

Telefortuna

Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo telefortuna, ook na de overgang naar het nieuwe abonnement zou je de mailadressen nog gewoon moeten kunnen gebruiken natuurlijk. Er is woensdag een storing geweest met de e-mail, maar op het moment dat je dit bericht plaatste was dat verholpen. Wat de oorzaak precies is durf ik zo ook niet te zeggen, ik zie @xmsnet.nl e-mailadressen staan bij het abonnement, maar ook een melding die eerder vandaag is aangemaakt naar de technische dienst hiervoor. Zij zullen gaan kijken wat er speelt en contact met je opnemen om te kijken naar de oplossing.
Reputatie 2
Hoi Jasper,
Dank dat je reageert, ik heb inderdaad vanmorgen de klantenservice gebeld. Daar is mijn verhaal doorgesluisd naar ‘de tweede lijn’. Terecht dat je zelf niet verder zoekt naar een oplossing voor mij.
Wel nog even een aanvulling op mijn eerdere bericht:
Mail ontvangen gaat prima, alleen versturen lukt niet. De foutmelding zie je in het attachment. Webmail werkt goed. Dat is voorlopig dus een alternatief, zij het wat onhandig. De server accepteert geen enkele van onze xms adressen.

Reputatie 2
Hoi Jasper,
Omdat ik niet rechtstreeks met de ‘2e lijn’ van jullie klantenservice kan communiceren laat ik je het volgende als aanvulling op mijn laatste berichtje nog even weten:
De foutmelding die ik op mijn IPhone krijg en waarvan ik je een screendump stuurde zou verkeerd kunnen worden geïnterpreteerd. In het voorbeeld - de screendump - staat dat de server mijn eigen emailadres niet accepteert. Die melding kreeg ik natuurlijk toen ik een testmailtje naar mezelf stuurde. Wellicht niet zo’n goed voorbeeld. Het is zo dat de foutmelding altijd het emailadres bevat van degene naar wie uitgaande mail wordt verstuurd. Er zou dus ook bijv. kunnen staan dat ‘de server de ontvanger janjansen@whatever.nl niet accepteert’
Wellicht kun je dat voor me doorsluizen naar de technici?
Ik wacht e.e.a. af (zal wel moeten 🤨)
Groet,
Telefortuna
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie dat de technische dienst de melding ook al heeft bekeken en er een terugkoppeling op heeft gegeven. Daarin geven ze (terecht) aan dat het vermoedelijk aan een instelling ligt op je telefoon, aangezien de Webmail wel werkt. Als er iets met het e-mailadres zelf aan de hand was, zou de webmail het ook niet doen. Zou je het e-mailadres kunnen verwijderen op de iPhone en daarna opnieuw instellen met de instellingen die op deze pagina worden genoemd bij het telfortglasvezel.nl e-mailadres?
Reputatie 2
Het verzenden werkt nog steeds niet, ook niet na wat je geadviseerd hebt, helaas
groet
Telefortuna
Reputatie 8
Badge +11
Ik zag je privébericht hierover ook inderdaad. Ik snap dat je gewoon wilt mailen met het xms e-mailadres, dat is ook de bedoeling. Je hebt in mijn systeem 3 e-mailadressen staan, 1 daarvan is het telfortglasvezel-adres wat je nu hebt ingesteld en de andere 2 zijn xmsnet-adressen. Als je de inloggegevens (het e-mailadres en het bijbehorend wachtwoord) van het xmsnet-adres wat je wilt gebruiken invoert in plaats van de telfortglasvezel gegevens, zou je dat adres moeten kunnen gebruiken.
De servers kan je wel zo instellen zoals op de link in mijn vorige bericht.
Reputatie 2
Hi,
Eindelijk heb ik gisteren na veel experimenteren uitgaande mail op mijn iPhone aan de praat gekregen. Dit lukte uiteindelijk nadat ik bij de SMTP server in de optionele velden een gebruikersnaam en wachtwoord had ingevuld. (zie attachment) N.B.: Dit staat niet in de online toestel instelhulp! Daar worden de optionele velden niet gebruikt... (stap 18 van 27)
Op mijn MacBook kreeg ik de afgelopen dagen telkens de foutmelding dat er geen SSL verbinding met de server kon worden gemaakt (zie attachment)
Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd (die al jaren prima werkten) en tot mijn verbazing kon ik vanmorgen gewoon - zonder aanpassing dus - een testmailtje versturen zonder dat de foutmelding verscheen...
Ligt dit nu aan mij???

Anyway, e-mail versturen lukt nu weer via Apple Mail, hopelijk blijft dat zo.

groet,
Telefortuna

Reputatie 8
Badge +11
Goed om te lezen dat het gelukt is en je nu weer kunt mailen! Dat daar niet bij staat dat de gebruikersgegevens moeten ingevuld moeten worden is verwarrend, gelukkig was je hier zelf op gekomen :)
Ik geef het ook door aan de beheerders van de website, zodat het aangepast kan worden.
Reputatie 2
Dag Jasper,

Ik kan zoals gezegd nu zonder problemen weer @Xmsnet.nl e-mail versturen. Dat was de laatste 'hobbel' die genomen moest worden na de transfer van DVB-C via coax naar digitale interactieve TV. Opgelost dus.
Als iets niet werkt wordt door Telfort - de 'technische dienst' - verwezen naar de klant, want daar zit dan het probleem.
Toch blijf ik met een vraag zitten:
Ik kon weer e-mail versturen na een zelf gevonden aanvullende extra instelling op mijn iPhone. OK. Het probleem lag dus bij mij...?
Maar... hoe kan het dan dat ik nu zonder enige instellingswijziging op zowel op mijn MacBook en een iMac op hetzelfde netwerk vervolgens gewoon mail kan versturen? Daar kreeg ik enkele dagen geleden ook de foutmeldingen en lukte @Xmsnet.nl mail versturen niet.

Ben nieuwsgierig naar de reactie van Telfort.
groet,
Telefortuna

(btw. Ik zie nu dat ik sinds de overstap vorige week een ander IP adres heb. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?)
Reputatie 8
Badge +11
In dit geval verwees de technische dienst inderdaad terug, maar dat kwam doordat het e-mailadres via de webmail wel werkte. Dat betekent dat het e-mailadres zelf in orde is maar dat het een instelling was. Je moet nu het e-mailadres en wachtwoord ook invullen als gebruikersgegevens bij de uitgaande mailserver, waar dat eerder niet nodig was. Waarom het eerst op beide Mac's niet lukte en nu wel durf ik niet te zeggen, mogelijk is er achter de schermen iets aangepast waardoor de instellingen nu wel gepakt worden.
Reputatie 2
Dank voor de reactie,
Ik laat het hier bij,
Telefortuna
Reputatie 8
Badge +12
Namens Jasper graag gedaan. Mochten we zo nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen wij dat graag.
Reputatie 2
Dank,
Ik heb inmiddels een vraag geplaatst over het wijzigen van mijn Experiabox Wifi SSID en ww.
Reputatie 5
Badge +8
Hi telefortuna, in verband met een griepje reageer ik even hier. Ik zie dat je nieuwe topic inmiddels is opgepakt met redelijk wat reacties. Hou je ons daar op de hoogte?
Reputatie 2
Hi Alex,
Ik zie dat Babylonia daar ook een reactie had geplaatst. Om een of andere reden heb ik daar geen notificatie over gehad...
Ik houd jullie inderdaad de komende dagen wel op de hoogte.
Reputatie 8
Badge +12
Dat is wel vreemd, dan is die er net even doorgeslipt waarschijnlijk. 😞 We horen in ieder geval graag van je. 🙂
Reputatie 2
@Bart
Inmiddels zijn mijn migratieproblemen na 10 dagen opgelost. Ik heb terugkoppeling in de betreffende topic threads geplaatst,
Telefortuna

Reageer