beantwoord

Ision e-mailadres instellen en niet zichtbaar in Mijn Telfort

• 17 september 2020
  • 10 reacties
  • 391 keer bekeken

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort 

Alle berichten rondom dit topic door te hebben genomen, geloof ik dat jij zo ongeveer de enige support medewerker op dit forum bent die daadwerkelijk constructief gebruikers verder kan en wil helpen:thumbsup_tone2:.

In dit topic zie ik dat je o.a. gebruiker dbbijl hebt geholpen aan een account voor de beheeromgeving Mijn Telfort. En dit terwijl hij niet eens een Telfort internet abonnement bij jullie heeft, maar slechts een e-mailadres van een oude, door jullie overgenomen provider ision.nl !

Zoals je in mijn post kunt lezen zit ik een beetje in hetzelfde schuitje als dbbijl. Met het grote verschil dat ik, naast enkel een e- mailadres van ...@ision.nl (eigenlijk oorspronkelijk een nòg ouder ...@knoware.nl e-mailadres :wink: ), wèl bij jullie ook nog een Telfort internet abonnement heb. Ik heb alvast mijn abonnementsgegevens in mijn forumprofiel ingevuld. Ik heb dus in feite al een account voor Mijn Telfort voor mijn Telfort internet abonnement.

Ik weet nu alleen niet of het (technisch) mogelijk is e.e.a. samen te voegen zodat, als ik in huidige Mijn Telfort beheeromgeving inlog, ik dan ook als extra Mailbox 2 het inlognaam@ision.nl kan zien en hiervoor dan het wachtwoord kan wijzigen. Dat is namelijk naar ik verwacht nu mijn specifieke probleem waardoor ik sinds begin deze maand niet meer mijn e-mail via POP3 kan binnenhalen.

Ik heb alle genoemde poort- en serverinstellingen al geprobeerd, maar tot nu toe zònder resultaat. Uiteraard met de te gebruiken volledige username inlognaam@ision.nl zoals door gebruiker chasx voorgesteld. Ik kan nu dus enkel vreemdgenoeg nog wel bij mijn oude mailbox via webmail.concepts.nl met enkel mijn inlognaam en oude wachtwoord van 6 willekeurige hoofd- /kleine letters.

Ik hoop van harte dat jij me verder kunt helpen:pray_tone2: .

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 18 september 2020, 10:17

Hi @m.pappot, ik heb toch even een eigen topic voor je reactie aangemaakt, omdat ik je op deze manier beter kan helpen. 

Natuurlijk help ik jou ook graag verder met je Ision/Knoware e-mailadres! Fijn dat je je gegevens al in je profiel hebt gezet. Ik heb ze erbij gepakt en zie wat je bedoelt, jouw Ision e-mailadres hangt niet onder hetzelfde account/klantnummer als jouw Telfort Thuis abonnement. Ik stuur je eerst de Mijn Telfort gebruikersnaam van jouw Ision e-mailadres toe. Dat doe ik via een privébericht. Dan stel ik eerst voor dat je daarmee inlogt in Mijn Telfort en vervolgens het wachtwoord voor jouw Ision e-mailadres opnieuw instelt. Als je vervolgens daarmee je mail instelt op jouw apparaten, moet het goed gaan.

Laat je weten of het daarmee is gelukt? Dan kijk ik daarna verder naar of ik je e-mailadres kan laten verplaatsen naar je Telfort Thuis account, zodat je alles in hetzelfde Mijn Telfort account ziet.

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hi @m.pappot, ik heb toch even een eigen topic voor je reactie aangemaakt, omdat ik je op deze manier beter kan helpen. 

Natuurlijk help ik jou ook graag verder met je Ision/Knoware e-mailadres! Fijn dat je je gegevens al in je profiel hebt gezet. Ik heb ze erbij gepakt en zie wat je bedoelt, jouw Ision e-mailadres hangt niet onder hetzelfde account/klantnummer als jouw Telfort Thuis abonnement. Ik stuur je eerst de Mijn Telfort gebruikersnaam van jouw Ision e-mailadres toe. Dat doe ik via een privébericht. Dan stel ik eerst voor dat je daarmee inlogt in Mijn Telfort en vervolgens het wachtwoord voor jouw Ision e-mailadres opnieuw instelt. Als je vervolgens daarmee je mail instelt op jouw apparaten, moet het goed gaan.

Laat je weten of het daarmee is gelukt? Dan kijk ik daarna verder naar of ik je e-mailadres kan laten verplaatsen naar je Telfort Thuis account, zodat je alles in hetzelfde Mijn Telfort account ziet.

Reputatie 1

Hi @Alexandra - Telfort, alles werkt gelukkig weer helemaal als vanouds.

Ik ben echt superblij. Ook met de goede support die wij als E-mail Only gebruikers van oeroude knoware.nl mailadressen toch uiteindelijk van Telfort/KPN gebruiken.

Ik had er eerlijk gezegd geen vertrouwen meer in dat mijn …@knoware.nl e-mailadres nog lang zou blijven werken.

Misschien nog wel een tip voor een nog duidelijker verhaal voor wat betreft de instellingen in (met name) Outlook 2013, maar misschien ook wel andere e-mail programma's. Zie mijn verhaaltje hier.

Ontzettend bedankt nog voor de goede en vriendelijke support.

PS

Hoop dat je me ook nog wilt / kunt helpen met de vraag in mijn privéberichtje:pray_tone2:

Dan ben ik helemaal blij:relaxed:

Hoi @Alexandra - Telfort 

Ik heb het zelfde probleem met een @ision.nl e-mail account, maar ik heb geen Mijn Telfort account of enige vorm van een Telfort abonnement. (wel ben ik KPN klant - maar nog in de overgangsfase - morgen wordt de apparatuur geïnstalleerd)

Tijdens mijn vakantie stopte mijn ision.nl email account met werken en dat probeer ik nu op te lossen.

Het ziet er naar uit dat ik mijn wachtwoord moet resetten/updaten, kan je mij daarbij helpen?

Reputatie 8
Badge +11

@m.pappot Wat ontzettend fijn om te horen! Graag gedaan :slight_smile:  Ik kijk nog even naar je privéberichten en kom hierop terug.

@jjansen01 Ik help jou ook graag op weg met jouw Ision e-mailadres. Kan je het betreffende e-mailadres voor de zekerheid toevoegen aan jouw forumprofiel? Als je het invult bij ‘Extra informatie’, dan is het alleen zichtbaar voor jezelf en voor mij als moderator. Geef je een seintje wanneer je het hebt ingevuld? Dan ga ik voor je op zoek.

Hoi @Alexandra -Telfort

Ik hoop dat je me net als m.pappot en jjansen01 ook kunt helpen. Op hun aanraden vraag ik aan jou of je voor mij ook een Mijn Telfort account wil aanmaken zodat ik mijn (te korte) wachtwoord op webmail.concepts.nl kan wijzigen. Wat zal ik opgelucht zijn als het allemaal lukt.

Admin: E-mailadres verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 8
Badge +11

@Jelle kamerbeek Geen probleem, dat kan ik me voorstellen :slight_smile: Goed dat je een seintje geeft. Ik raad je wel aan om voorzichtig te zijn met je gegevens, en om persoonlijke gegevens in je forumprofiel te zetten. Het forum is openbaar en daarom voor alle bezoekers zichtbaar. Ik heb je e-mailadres eruit gehaald en verplaatst naar je profiel.

Daarnaast heb ik je gegevens gevonden! Ik stuur je jouw gebruikersnaam voor Mijn Telfort toe in een privébericht. Laat maar weten of alles daarmee is gelukt.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort 

Zou je s.v.p. nog even willen kijken naar de vragen die ik in mijn privébericht aan je heb gesteld?

BVD

Reputatie 8
Badge +11

@Alexandra - Telfort

Zou je s.v.p. nog even willen kijken naar de vragen die ik in mijn privébericht aan je heb gesteld?

BVD

Natuurlijk, dank voor de herinnering, ik heb je privébericht zojuist beantwoord!

@Alexandra - Telfort tijdje terug mijn gegevens toegevoegd aan mijn forum profiel, sindsdien niets meer gehoord, heb ik iets over het hoofd gezien?

Reputatie 8
Badge +11

@jjansen01 Ah, ik heb geen berichtje meer van je gezien, vandaar dat ik het heb gemist. We zitten midden in de samengang met KPN en ik zie dat je inmiddels overgezet bent, vandaar dat ik niet meer goed bij je gegevens kan. Je bent van harte welkom bij de klantenservice van KPN, onze collega's helpen je dan meteen verder met inloggen op MijnKPN. Vervolgens kan je via MijnKPN het wachtwoord voor het e-mailadres opnieuw in stellen.

Reageer