beantwoord

Is manipuleren webmail folders mogelijk?

• 7 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 137 keer bekeken

Reputatie 2
Hallo,
Op Telfort webmail het ik een inbox-folder, en het webmailsysteem heeft daar zelf nog een aantal folders bij gezet, t.w. 'concepten', 'verzonden', 'prullenbak' en 'spam'.
(Ik kan ook nog eigen mappen aanmaken, maar dat heb ik niet gedaan en daarover gaat de vraag ook niet).
Telfort laat de mails vanuit de wereld binnenkomen in mijn inbox (goed) en selecteert sommige mails en stopt die in 'spam'.
Als ik in webmail zelf een mail schrijf, wordt daar een copie van gemaakt in 'concepten' en als ik de betreffende mail verzonden heb, komt er een copie in 'verzonden'.
De 'prullenbak' wordt door mijzelf gevuld/geleegd, dat is duidelijk.

De vraag is: ik wil de inhouden van 'concepten', 'spam' en 'verzonden' downloaden, maar mijn eigen computer ziet alleen de 'inbox'.
Kan ik van de betreffende berichten de subject-line veranderen (of ze anderszins markeren), ze dan verplaatsen naar de 'inbox' en ze van daaruit downloaden?
Ja: ik weet dat ik de inhouden van die mappen kan 'downloaden naar de eigen computer' (is een optie in de berichtbehandeling), maar dat wil ik even niet.

Misschien weet iemand of het kan wat ik wil.
Dank,
nonotel
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 8 oktober 2019, 19:21

@nonotel: waarschijnlijk maakt je gebruik van een POP3 instelling in je mailclient. POP3 download alléén de INBOX van de mailbox die op de Telfort server staat.

Als je omschakeld naar IMAP dan zie je wel alle folders in je email client.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @nonotel , als je in de webmail bijvoorbeeld een 'verzonden' e-mail opent ga je met de muis naar het tandwieltje, klikt daarop en klikt dan 'lokaal opslaan' aan, dan komt het op je eigen computer te staan.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @nonotel, je wilt dus de berichten downloaden. In de zin van, alles in de folder downloaden als losse mailtjes zoals JanD eigenlijk aangeeft. Maar dan de gehele inhoudt in een keer downloaden? Ik weet even niet helemaal zeker namelijk of ik begrijp wat je precies wilt. Kun je dat uitleggen? Eventueel aanvullen met screenshots?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @nonotel , als je in de webmail bijvoorbeeld een 'verzonden' e-mail opent ga je met de muis naar het tandwieltje, klikt daarop en klikt dan 'lokaal opslaan' aan, dan komt het op je eigen computer te staan.
Hallo @nonotel , update:
je kunt de elders opgeslagen mail verplaatsen naar de IN-map en dan lokaal opslaan.
Maar zonder verplaatsen kun je ook direct lokaal opslaan, scheelt een handeling.
Echter maar 1 e-mail tegelijk.
Reputatie 8
Badge +17
@nonotel: waarschijnlijk maakt je gebruik van een POP3 instelling in je mailclient. POP3 download alléén de INBOX van de mailbox die op de Telfort server staat.

Als je omschakeld naar IMAP dan zie je wel alle folders in je email client.
Reputatie 2
Even antwoorden op (delen van) bovenstaande reacties:
-waarschijnlijk is er sprake van pop3, als ik afga op het feit dat de mail na het downloaden (van de telfort-inbox) verdwenen is. Die instelling veranderen naar imap wil ik even vermijden (never change a winning horse).
-ik kan (mogelijk) de berichten in de extra mappen op de telfort-server verschuiven naar mijn telfort-inbox, en dan kan ik ze in een keer downloaden. Probleem daarbij: ze komen her en der tussen miijn normale mail te staan.
Mijn wens is om ze apart bij elkaar te houden/te kunnen sorteren, zodat ik ze na de download weer bij elkaar kan zetten in een aparte lokale map.
-de 'lokaal opslaan' optie (onder het tandwieltje) kende ik, maar wilde ik niet, ook omdat het daar een voor een moet.
In mijn mappen zitten nogal wat berichten en ik heb geen behoefte aan verdere daginvulling...
(voor het domme werk heb je een computer, of niet soms??)
-ik wil dus de berichten in de extra telfort-mappen (die ik aangaf in mijn startbericht) markeren voordat ik ze naar de inbox (op de telfort-server) verschuif, en vandaar af downloaden naar mijn computersysteem, waarna ik ze dankzij de aangebrachte markering weer bij elkaar kan zoeken en in een zelfgemaakt mapje kan zetten.

Dank,
nonotel
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @nonotel, je kunt in je e-mailprogramma met POP zogenaamde berichtregels aanmaken, zodat je e-mail precies in de juiste map terecht komt.
Voorbeeld:
INBOX
submap PRIVÉ
submap WERK
submap VERZONDEN
etc. etc.
Zelf heb ik bijvoorbeeld een hoofd-emailadres en 2 aliassen,
onder het hoofd-emailadres heb ik 2 submappen gemaakt van de aliassen zodat de juiste mail altijd in de juiste map terecht komt.
Succes.
Reputatie 8
Badge +11
Dan zou ik wel kiezen voor IMAP. Dan kan je daar de submappen instellen en ze zo downloaden. Zou hou je alles netjes geschieden en kun je toch makkelijk downloaden.

Reageer