beantwoord

IP adres icm poort 25 / 587 geblokkeerd

  • 5 november 2019
  • 15 reacties
  • 249 keer bekeken

Omdat er nergens een contactformulier te vinden is waarin je privé een vraag kunt stellen, dan maar via het forum.

 

Sinds vorige week is voor mijn IP adres poort 25 en ook 587 voor het verzenden van SMTP mail geblokkeerd. De reden zal ongetwijfeld zijn geweest omdat mijn PC veel spam verstuurde middel een SMTP relay. 

Dit probleem is nu echter opgelost, er wordt geen spam meer verstuurd, de zendqueue bij uitgeschakelde SMTP blijft keurig leeg. 

Alleen mijn eigen mail gaat dus ook niet meer de deur uit. Hoe krijg ik de blokkade van mijn IP adres weer ongedaan.

 

Controle op blokkade dmv telnet sessie op poort 25 van smtp.telfortglasvezel.nl geeft geen response.

Een telnet sessie op een willekeurige andere smtp server geeft wel response, dus de blokkade zit op mijn IP icm met poort 25. Voor poort 587 geldt hetzelfde.

 

Met vriendelijke groeten, Martin

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 11 november 2019, 18:28

Het is niet de bedoeling om je van het kastje naar de muur te sturen. Excuses. Als er daadwerkelijk iets geblokkeerd was kon Abuse je daar mee helpen. Nu wil ik ook zeker graag kijken of we de oplossing kunnen vinden. 

Via welke weg verzend je de mail? Gaat dat via een e-mailclient? Lukt het via de webmail wel? 

En wat gebeurt er als je de smtp instellingen aanpast naar smtp.telfort.nl i.p.v. smtp.telfortglasvezel.nl. Werkt het dan wel?

Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Waarschijnlijk heb je ook een mail gehad van abuse. Die moet je beantwoorden en aangeven dat je problemen zijn opgelost. Daarna zetten zij de poorten weer open.

Die is dan waarschijnlijk met de grote hoeveelheid spam uit de inbox verwijderd.
Is er een mogelijkheid om deze mail opnieuw te ontvangen?

 

Reputatie 8
Badge +16

Je zou hier naartoe kunnen mailen met je vraag:

abuse@telfort.nl

 

(voor zover het je lukt om op een of andere manier te mailen in de huidige situatie)

Ga ik proberen, dank je.

Mailen met mobiel lukt wel, daarvan is het IP adres niet geblokkeerd.

Reputatie 8
Badge +16

Kijk anders even in je webmail, mogelijk staat het daar nog wel. Daarnaast kan je vanuit je webmail  wel mailen. Altijd handig om abuse te mailen van het blokkade adres

Bedankt voor de tip, maar helaas daar staat niets in. Alleen twee mails uit 2016, dus daar had hij na moeten komen. 

Ook de maillogs nog even nagekeken, de enige mail van telfort is die waarin gemeld wordt dat de factuur weer klaar staat:laughing: , dus ze weten me als het moet te vinden.

Ik ga een mail sturen naar abuse, hopen dat het weer goedkomt. 

Bedankt voor jullie hulp tot zover.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @MartinSmallegoor, welkom hier. 

Ik zie dat de heren je vraag al beantwoord hebben. Mijn collega's van Abuse kunnen dit oplossen. Wil je nog terugkoppeling geven als het is gelukt?

Het kastje-muur spel is begonnen……

Na een eerste mail met de uitleg van het probleem, min of meer gelijk aan de vraag in de start van dit topic, het verzoek om meer informatie in de vorm van foutmeldingen etc.

Hierna een uitgebreide mail gestuurd met alle relevante info uit de logfiles, reeds ondernomen testen en mijn eigen conclusie.

Hierna een mail terug ontvangen zonder oplossing maar met de tekst:

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uw account is op geen enkele wijze geblokkeerd door het Telfort Abuse Team. Aangezien dit soort vragen niet door onze afdeling kunnen worden beantwoord, adviseren wij u contact op te nemen met onze klantenservice via:

https://www.telfort.nl/Algemeen/Contact.htm

 

Er staat dus geen blokkade op mijn account door het Abuse Team (door welk team dan wel weet ik ook niet), maar ik heb nog steeds geen ingang waar ik met mijn probleem terecht kan via mail of anderszins niet openbaar adres. Dan maar weer naar het forum zoals door https://www.telfort.nl/Algemeen/Contact.htm wordt gemeld.

 

Wie van Telfort kan mij helpen ?

Indien nodig kan ik de betreffende logfiles per PM versturen.

 

Groeten, Martin 

 

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @MartinSmallegoor , je kunt ook nog bellen, facebooken en twitteren en eventueel een moderator een privé-bericht sturen, mogelijkheden te over.

Kijk ook hier eens:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netneutraliteit.htm

Hallo @JanD , 

uiteraard kan ik bellen, maar dan is het nogal lastig om info, logfiles, screenshots door te sturen. 

Facebook en Twitter heb ik niet en wil ik ook zeker niet hebben. Lijkt mij ook geen voorwaarde om via tekst contact op te kunnen nemen.

Een PM naar een moderator vind ik een goede oplossing, maar in mijn beleving is een moderator degene die een forum beheert en zorgt dat er geen ongewenste berichten geplaatst worden.

Dat een moderator ook de rol van probleemoplosser op zich neemt is alleen maar te waarderen, maar niet bij voorbaat logisch. Zoals te zien ben ik op het forum nieuw en weet niet hoe dit bij Telfort geregeld is, zeker omdat hierover niets vermeld wordt op de contactpagina.

 

In de door jou gestuurde link staan de mogelijkheden waarvoor Telfort je uitgaande  email kan blokkeren. Dat snap ik, en vind ik ook logisch. In mijn geval was dat ook terecht, mijn adres was daadwerkelijk spam aan het versturen.

Echter de oorzaak is nu verholpen, en wil ik graag de blokkade er weer af hebben. Ik weet alleen niet waar ik daarvoor moet wezen. Hierboven ben ik doorverwezen aan het Abuse Team, maar zij gaan niet over dit soort zaken volgens eigen zeggen. Vandaar mijn vraag: bij wie moet ik dan wel wezen?

 

Reputatie 8
Badge +7

Hallo@MartinSmallegoor , het is inderdaad vreemd dat@Bart - Telfort  je doorverwijst naar Abuse en dat Abuse je weer terugverwijst, ik zou er dan toch even een privébericht aan wagen naar@Bart - Telfort maar verwacht pas een antwoord na het weekend.

Het forum is opgezet als een klanten helpen klanten forum, de moderatoren kijken uiteraard toe of alles volgens de huisregels verloopt maar treden ook op als een soort verlengstuk van de helpdesk als men in de gaten heeft dat forumleden er onderling of alleen niet uitkomen omdat zij de weg weten en de juiste toegang hebben tot verschillende specialismen.

P.S.

wat ook wel eens wil helpen is je wachtwoord(en) van je e-mailaccount(s) wijzigen, dit bevestigen naar Abuse toe met het verzoek de blokkade(s) weer op te heffen.

Er wordt door KPN 24/7 internetverkeer gemonitored inclusief dit forum, misschien dat een abusemedewerker die dienst heeft dit oppakt en alsnog reageert.

Succes

 

Voor wie er interesse in heeft, en misschien een oplossing aan kan dragen hierbij de (geanoniemiseerde) logfiles.

Eerst een mail via poort 25, dan via 587 en vervolgens gmail poort 587:

2019-11-07T20:54:07+01:00 postfix/smtp[19677]: connect to smtp.telfortglasvezel.nl[2001:838:2:1::24:137]:25: Network is unreachable

2019-11-07T20:54:28+01:00 postfix/smtp[19677]: connect to smtp.telfortglasvezel.nl[213.197.24.137]:25: Connection timed out

2019-11-07T20:54:30+01:00 postfix/smtp[19677]: AFE832314: to=<xxx@xxx.com>, relay=none, delay=33, delays=11/0.9/21/0, dsn=4.4.1, status=deferred (connect to smtp.telfortglasvezel.nl[213.197.24.137]:25: Connection timed out)

 

2019-11-07T20:59:05+01:00 postfix/smtp[21104]: connect to smtp.telfortglasvezel.nl[2001:838:2:1::24:137]:587: Network is unreachable

2019-11-07T20:59:26+01:00 postfix/smtp[21104]: connect to smtp.telfortglasvezel.nl[213.197.24.137]:587: Connection timed out

2019-11-07T20:59:27+01:00 postfix/smtp[21104]: AFE832314: to=<xxx@xxx.com>, relay=none, delay=330, delays=308/0.89/21/0, dsn=4.4.1, status=deferred (connect to smtp.telfortglasvezel.nl[213.197.24.137]:587: Connection timed out)

 

2019-11-07T21:02:34+01:00 postfix/smtp[21743]: Trusted TLS connection established to smtp.gmail.com[66.102.1.109]:587: TLSv1.2 with cipher ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256 (128/128 bits)

2019-11-07T21:02:36+01:00 postfix/smtp[21743]: AFE832314: to=<xxx@xxx.com>, relay=smtp.gmail.com[66.102.1.109]:587, delay=520, delays=515/2.9/0.79/1.3, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 OK 1573156955 v9sm3070231wrs.95 - gsmtp)


zoals te zien aan het ID van de mail (AFE832314) betreft het in bovengenoemde 3 pogingen van dezelfde mail.

Oftewel, verzenden via Telfort werkt niet, dezelfde mail naar de Gmail server werkt correct. Dus aan mijn kant werkt het ogenschijnlijk gewoon correct.

 

Wanneer ik een telnet sessie open naar smtp.telfortglasvezel.nl op poort 25 is er geen antwoord.
Ook niet vanaf een andere PC in mijn netwerk.
Wanneer ik een telnet sessie open naar smtp.gmail.com op poort 25 antwoord deze correct:
220 smtp.gmail.com ESMTP v184sm4237569wme.31 - gsmtp

Ook een telnet sessie naar smtp.kpnmail.nl antwoord correct:
220 smtp.kpnmail.nl ESMTP

Dus poort 25 aan mijn kant werkt gewoon.

Een ping naar smtp.telfortglasvezel.nl werkt correct:

Pinging smtp.telfortglasvezel.nl [213.197.24.137] with 32 bytes of data:

Reply from 213.197.24.137: bytes=32 time=8ms TTL=57

Reply from 213.197.24.137: bytes=32 time=8ms TTL=57

Reply from 213.197.24.137: bytes=32 time=8ms TTL=57

Reply from 213.197.24.137: bytes=32 time=8ms TTL=57



Ping statistics for 213.197.24.137:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 8ms, Maximum = 8ms, Average = 8ms

Dus er is geen blokkade voor communicatie naar het Telfort serveradres.


Wanneer ik op mijn mobiel een mail verzend via smtp.telfortglasvezel.nl wordt deze niet verstuurd wanneer ik gebruik maak van mijn wifi netwerk, omdat deze gebruik maakt van het telfort IP-adres.
Als ik echter wifi uitzet, en dus een ander IP adres via 4G krijg, wordt dezelfde mail wel verstuurd.
Naar mijn mening kan dit enkel veroorzaakt worden door een blokkering bij de telfort smtp server op de combinatie IP adres en poortnummer, zeker omdat een ping wel correct werkt.

Wie het weet mag het zeggen…...
 

Reputatie 8
Badge +11

Het is niet de bedoeling om je van het kastje naar de muur te sturen. Excuses. Als er daadwerkelijk iets geblokkeerd was kon Abuse je daar mee helpen. Nu wil ik ook zeker graag kijken of we de oplossing kunnen vinden. 

Via welke weg verzend je de mail? Gaat dat via een e-mailclient? Lukt het via de webmail wel? 

En wat gebeurt er als je de smtp instellingen aanpast naar smtp.telfort.nl i.p.v. smtp.telfortglasvezel.nl. Werkt het dan wel?

Mail versturen via webmail lukt wel, wat wel logisch is, want deze maakt geen gebruik van poort 25/587, maar wordt intern door roundcube verstuurd. Uit de mailheader (klantnummer en mailadres aangepast):

 

Received: from [213.197.30.241] (helo=webmail.telfortglasvezel.nl) by smtp-4.concepts.nl with esmtpsa (TLS1.2:ECDHE_RSA_AES_128_GCM_SHA256:128) (Exim 4.89) (envelope-from <sm999999@telfortglasvezel.nl>) id 1iUDm3-00060y-AY; Mon, 11 Nov 2019 18:46:47 +0100MIME-Version: 1.0Date: Mon, 11 Nov 2019 18:46:47 +0100From: sm999999 <sm999999@telfortglasvezel.nl>To: xxx@xxx.nlSubject: testMessage-ID: <b6b7c758a7d773953e669cb688bc833a@telfortglasvezel.nl>X-Sender: sm999999@telfortglasvezel.nlUser-Agent: Roundcube Webmail/1.3.6X-Concepts-MailScanner-Information: Please contact abuse@concepts.nl for more informationX-Concepts-MailScanner-ID: 1iUDm3-00060y-AYX-Concepts-MailScanner: Found to be cleanX-Concepts-MailScanner-SpamCheck: X-Concepts-MailScanner-From: sm999999@telfortglasvezel.nlX-Antivirus-Scanner: Clean mail though you should still use an AntivirusX-MailScanner-ID: C29A22317.A5E6DX-MailScanner: Not scanned: please contact your Internet E-Mail Service Provider for detailsX-MailScanner-From: srs0=pwy77h=zd=telfortglasvezel.nl=sm999999@xxx.nl

 

Voor versturen maak ik gebruik van een emailclient (postfix). Vanaf mijn mobiel gebruik ik K9 mail als cliënt, die heeft hetzelfde euvel, totdat je een IP via 4G krijgt.

 

Wanneer ik de smtp server wijzig in telfort.nl wordt (gelukkig) de mail wel correct verzonden:

2019-11-11T18:58:08+01:00 postfix/smtp[16545]: Trusted TLS connection established to smtp.telfort.nl[195.121.65.26]:25: TLSv1.2 with cipher ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384 (256/256 bits) 2019-11-11T18:58:09+01:00 postfix/smtp[16545]: 1EDA02316: to=<xxx@xxx.com>, relay=smtp.telfort.nl[195.121.65.26]:25, delay=15, delays=13/0.69/1.6/0.42, dsn=2.0.0, status=sent (250 2.0.0 Ok: queued as d0cc1dcc-04ac-11ea-a8c5-005056ab7447) 2019-11-11T18:58:09+01:00 postfix/qmgr[16333]: 1EDA02316: removed
 

Daarna weer teruggezet naar telfortglasvezel.nl gaat het weer mis:

2019-11-11T19:03:36+01:00 postfix/smtp[17570]: connect to smtp.telfortglasvezel.nl[213.197.24.137]:25: Connection timed out 2019-11-11T19:03:36+01:00 postfix/smtp[17570]: connect to smtp.telfortglasvezel.nl[2001:838:2:1::24:137]:25: Network is unreachable 2019-11-11T19:03:37+01:00 postfix/smtp[17570]: 3F0032314: to=<xxx@xxx.com>, relay=none, delay=27, delays=6.1/0.29/21/0, dsn=4.4.1, status=deferred (connect to smtp.telfortglasvezel.nl[2001:838:2:1::24:137]:25: Network is unreachable)
 

Ik ga het adres dan maar instellen op smtp.telfort.nl, dan heb ik in ieder geval een werkende oplossing. Blijf het wel raar vinden. Volgens mij nu nog beter te zien dat de telfortglasvezel.nl degene is die de communicatie blokkeert.
Mocht er nog een andere oplossing worden gevonden, of er meer info nodig is, laat het maar weten.

 

Bedankt voor je hulp!

 

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Ah top dat dat geholpen heeft. 

Ik weet niet precies hoe dat komt. Maar als ik het goed begrepen heb accepteert Google niet altijd de smtp.telfortglasvezel. Google zit het dan als spam waardoor het niet goed doorkomt. Bij de smtp.telfort is dat niet het geval en werkt het wel. Deze kun je dus gewoon blijven gebruiken. 

Reageer