beantwoord

Instellingen e-mail Outlook 2019 voor Lijbrandt

• 24 oktober 2019
  • 7 reacties
  • 1059 keer bekeken

Reputatie 1

Beste Telfort,

Mijn schoonouders hebben een nieuwe laptop en ik poog daar hun email aan de praat te krijgen in outlook 2019 maar krijg het niet voor elkaar. Ze hebben een email adres @lijbrandt.nl en ik kan in de webmail gewoon inloggen (wachtwoord klopt). 

Heb inmiddels twee keer gebelt met Telfort en ben nog niet verder gekomen. Heb alle mogelijke instellingen geprobeerd denk ik qua pop en IMAP (pop3.telfort.nl, pop.kpnmail.nl, pop3.lijbrandt.nl, IMAP.telfort.nl, IMPA.kpnmail.nl etc) en de poortnummers (993, 995 etc) maar het wil niet lukken. 

Op advies van laatste telefoongesprek heb ik ook het certificaat gedownload voor de pop.kpnmail.nl maar blijf foutmelding krijgen dat ik geen verbinding heb met de server (internet doet het wel gewoon, webmail ook). 

Kan nergens een duidelijk overzicht vinden van de instellingen voor outlook 2019 voor oude lijbrandt gebruikers, alleen voor 2016 en daar heten veel vinkjes net anders. Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik nou precies moet instellen voor deze situatie?

Groetjes en bedankt

Dorus

P.S: Vind het overigens hinderlijk dat ik via de mail een antwoord heb gekregen van een telfort medewerker gebaseerd op mijn laatste telefoontje, en dat ik daar dan niet op kan reageren (noreply). Kan ook nergens ook een email adres vinden dus ben ik me verplicht aan te melden op een forum? Dit is nou typisch een probleem die ik per mail zou willen oplossen.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 25 oktober 2019, 11:51

Hoi @ge694126, wat fijn dat je je schoonouders helpt met de instellingen voor hun e-mailadres. Ik begrijp dat 't nog niet gelukt is met de instellingen, dat is niet fijn. Ik help jullie graag verder op weg.

Ik zie dat je hier ook al een stukje op weg geholpen bent. Ik raad je aan om de nieuwste Telfort e-mailservers voor hun e-mailadres te gebruiken, namelijk die van @telfortglasvezel. Je kan alle instellingen hier op de site vinden, onder het kopje Telfort glasvezel. Daarmee moet het lukken. Laat je weten of het daarmee is gelukt en of het werkt?

Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo@ge694126 , er zijn diverse contactmogelijkheden, telefoon, 0900 9596, twitter en facebook.

Zoals de meeste providers, gebruikt ook Telfort geen e-mail voor vragen.

Reputatie 1

Beste JanD,

Bedankt voor je reactie. Bellen heb ik inmiddels twee keer gedaan maar dat heeft nog niet geholpen. Vandaar dat ik me me nu hier aanmeld om de juiste instellingen te achterhalen aangezien ik niet kon antwoorden op de mail die ik kreeg. 

Weet u welke instellingen ik moet hebben/

Groetjes

Dorus

Reputatie 8
Badge +8

Hallo@ge694126 , helaas  ben ik niet bekend met lijbrandt en kan je dus helaas niet verder helpen.

Heb je hier misschien iets aan:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/e-mail-instellen-in-outlook-2016-windows.htm

Reputatie 1

Outlook heeft een voorkeur voor de poorten 143 voor SMTP of 25 - 587

Voor IMAP probeert u eens de poort 110?

Succes

Edit:  als dit niet lukt probeer dan eens SMTP.lijbrandt.nl (uitgaand) -IMAP.lijbrandt.nl(inkomend)

Mbt de beveiliging, sleutelen want ik weet zo niet wat de beste optie voor u is hier

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @ge694126, wat fijn dat je je schoonouders helpt met de instellingen voor hun e-mailadres. Ik begrijp dat 't nog niet gelukt is met de instellingen, dat is niet fijn. Ik help jullie graag verder op weg.

Ik zie dat je hier ook al een stukje op weg geholpen bent. Ik raad je aan om de nieuwste Telfort e-mailservers voor hun e-mailadres te gebruiken, namelijk die van @telfortglasvezel. Je kan alle instellingen hier op de site vinden, onder het kopje Telfort glasvezel. Daarmee moet het lukken. Laat je weten of het daarmee is gelukt en of het werkt?

Reputatie 1

Bedankt Alexandra, blijkt inderdaad dat ik @telfortglasvezel had moeten instellen. Jammer dat het me zoveel tijd heeft gekost maar ik ben blij dat het werkt, bedankt voor de hulp.

Groetjes

Dorus

Reputatie 8
Badge +10

@ge694126 Hoi Dorus, dat snap ik wel. Ik ben wel blij om te horen dat het nu is gelukt :slight_smile: Je bent altijd welkom op ons forum als we je ergens mee kunnen helpen.

Reageer