beantwoord

Instellen outlook 2019 met concepts.nl mailadres

• 2 december 2019
  • 11 reacties
  • 240 keer bekeken

Het lukt met niet een account aan te maken in outlook 2019 met mijn @concepts.nl mail op een nieuwe laptop. Op mijn desktop met outlook 2016 wel. De interface is veranderd. Kan ik Imap voor concepts.nl gebruiken? Wat zijn de poorten? Het wachtwoord kon ik bij Outlook 2016 koppelen aan een gebruikersnaam die ik had gekregen en niet hetzelfde is als mijn mailadres. Gaat hier ook niet.

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 10 december 2019, 16:51

Heel vreemd. Ik vermoed dat het toch ergens in de instellingen mis gaat. Ik kan alleen niet direct ontdekken waar. Want volgens mij heb je alles juist ingesteld. Zou je het account eens helemaal willen verwijderen en helemaal opnieuw instellen met de @telfort gegevens. Gaat het dan goed? Zo niet, dan wil ik je aanraden even te bellen met 0900-9596 en vragen of mijn collega mee kan kijken op jouw computer. 

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @HEI, welkom hier op het Forum. 

Je wilt graag jouw conceptsmailadres in outlook 2019 toevoegen. Dat kan zeker. Je kan daarvoor de IMAP instellingen van de website gebruiken. Hoe de interface precies is durf ik niet te zeggen. Ik ben zelf namelijk geen gebruiker van Outlook. Maar volgens mij gaat het hiermee helemaal lukken. 

Ik heb de instellingen gebruikt zoals telfort deze aangeeft op hun site. Met mijn concepts.nl lukte dit niet. Ik heb het ook geprobeerd met mijn @telfortglasvezel.nl, (gebruik ik niet) maar ook dit lukte niet.

De imap en smtp en poorten heb ik uit de aanwijzingen gebruikt. De interface is anders als die wordt gebruikt in de uitleg (2016). Wachtwoord is ook correct webmail lukt nl. wel.

Blijft een raadsel voor mij.

Reputatie 8
Badge +11

Waar loop je precies tegenaan? Want het zou gewoon moeten werken met de instellingen van de pagina die ik je eerder stuurde. Je moet dan wel aanvinken dat hij het wachtwoord onthoudt. Kun je anders een screenshots sturen van de instellingen zonder privacygevoelige gegevens in beeld te hebben? Dan kunnen we eens meekijken. 

Het instellen van het telfortglasvezel account is gelukt. Het instellen van mijn concepts.nl niet.

Hierbij wat schermafbeeldingen + tekst.

Reputatie 8
Badge +11

Probeer bij inkomende eens imap.telfort.nl (poort: 993) en uitgaande smtp.telfort.nl (poort: 587) met de vinkjes aangevinkt inderdaad. Lukt dat?

Hallo Bart,

Ben wel wat verder. Ik heb mijn laptop via de ethernetkabel met het internet verbonden en geprobeerd een pop3 account aan te maken. Ik heb daarbij de instellingen van mijn desktop gebruikt. Dit lukte tot  scherm 5. Toen ging het mis (scherm 6).  Stap terug (scherm 5). toen heb ik het emailadres vervangen door de gebruikersnaam die ik bij concepts heb gekregen. Outlook werd keurig geinstalleerd. Versturen en ontvangen werkt.

Daarna heb ik op dezelfde manier een imap account aangemaakt. (Imap.telfortglasvezel.nl gebruikt). Het mailadres wat daar automatisch verschijnt (scherm5), vervangen door mijn conceptsgebruikersnaam. en outlook installeerde keurig.

Helaas, er komen geen mails binnen op het geinstalleerde imap account. Het verzenden van mail gaat wel. Ik ontdekte dat hetzelfde geldt voor mijn Tefortglasvezel, die ik eerder installeerde. Outlook geeft aan dat er problemen zijn met de synchronisatie?

Nu kan ik wel via de ethernet mijn pop3 gebruiken, maar ik wil ivm. mobiliteit toch proberen mijn imap werkend te krijgen.

Reputatie 8
Badge +11

Ik kan mij zeker voorstellen dat je graag imap wilt gebruiken. Zo heb je altijd toegang tot jouw mails omdat ze op de server blijven staan. Is dat Pop3 account nog actief? Of heb je die aangepast naar imap? Want als de Pop3 constant de boel binnenhaalt dan krijgt de imap geen kans, de mails zijn dan al binnen gehaald door de pop3.

De pop 3 concepts is niet meer actief. Maar het probleem met het niet ontvangen van de mail geldt ook voor mijn @telfortglasvezel.nl account. Op mijn desktop waar ik ook een tefort account imap heb aangemaakt, ontvang ik ook geen mail.

Reputatie 8
Badge +11

Heel vreemd. Ik vermoed dat het toch ergens in de instellingen mis gaat. Ik kan alleen niet direct ontdekken waar. Want volgens mij heb je alles juist ingesteld. Zou je het account eens helemaal willen verwijderen en helemaal opnieuw instellen met de @telfort gegevens. Gaat het dan goed? Zo niet, dan wil ik je aanraden even te bellen met 0900-9596 en vragen of mijn collega mee kan kijken op jouw computer. 

Ik ga kijken, bedankt voor je advies

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan, als je nog weer ergens tegenaan loopt, laat je het dan weten. 

Reageer