beantwoord

inloggen Mail op Mac mislukt

• 12 april 2018
  • 8 reacties
  • 7580 keer bekeken

Ik gebruik Mail op de Mac. Het inloggen mislukt sinds gister. Zou niet weten waarom, is de eerste keer dat me dit gebeurt. Hij vraagt om het wachtwoord op te geven, maar geeft vervolgens de melding (in rood): controle van accountnaam of wachtwoord mislukt.
Bij de instellingen zie ik dat het veld wachtwoord leeg is. Als ik daar het huidige wachtwoord invul krijg ik de melding:
Unable to store credential due to error -25308 Requested By: Mail

Op de iPad of via webmail is het gebruik van de e-mail probeemloos.

Wie heeft voor mij de oplossing?
icon

Beste antwoord door BoudewijnM 13 april 2018, 15:09

Was even zoeken, maar ik heb de sleutelhangerinformatie gevonden.
Bij alle 4 accounts (pop3telfort.nl) staat het huidige wachtwoord.
Wat bedoel je met 'opschoning'?
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Boudewijn, welkom op het forum. Door die foutmelding kan je niet meer je mail ophalen. Dat is lastig zeg. Zou je eens kunnen kijken in je Keychain of je daar nog het wachtwoord van je mailaccount daar nog staat opgeslagen? Ik heb wel eens meegemaakt dat je Keychain het oude wachtwoord of kalenderitem bewaart en hierdoor je het wachtwoord niet goed kan onthouden. Met deze opschoning los je dat vaak op.
Was even zoeken, maar ik heb de sleutelhangerinformatie gevonden.
Bij alle 4 accounts (pop3telfort.nl) staat het huidige wachtwoord.
Wat bedoel je met 'opschoning'?
(ik ben een leek op dit gebied)
Ik zie bij Finder>Programma's>sleutelhangertoegang een hele lijst, waaronder: @ pop3.telfort.nl
bij soort: internetwachtwoord. Ik zie het 4 x (van alle vier mijn e-mailaccounts)
Kan ik die regels ongestraft verwijderen?
Bedoel je dat met opschoning?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Boudewijn, dat bedoelde ik inderdaad met opschoning. Het verwijderen van deze wachtwoorden uit de Keychain en daarna opnieuw opslaan.
Nee helaas, dat geeft geen oplossing van het probleem. In de sleutelhangertoegang heb ik alle 4 regels van pop3.telfort.nl verwijderd. Maar het inloggen is nog steeds niet mogelijk.....
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Boudewijn, kan je dan eens via Mijn Telfort je wachtwoord van je mailaccount aanpassen? Mogelijk kan je met een nieuw wachtwoord wel voorbij deze foutmelding komen.
Zojuist bij een van de accounts het wachtwoord veranderd. Maar ook deze keer weer: helaas, niet het gewenste resultaat. Nog steeds dezelfde foutmelding.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Boudewijn, dat is vervelend zeg. Als je op een andere PC je e-mailadres invult of als je op de webmail inlogt, kom je dan wel bij je mail? Zo ja, dan is dit een probleem met Apple mail zelf en dan verwacht ik dat Apple je hier sneller een antwoord op kan geven, dan ik. Als je met een andere client en webmail ook niet bij je mail kan, dan ga ik je mailbox verder controleren. Daar zie ik geen bijzonderheden bij tot nu toe.

Reageer