beantwoord

IMAP instellingen Outlook 2013 xmsweb adres

Hallo,

Ik probeer voor een ***@xmsweb.nl email adres in Outlook 2013 een POP3 account om te zetten naar IMAP. Wie weet welke instellingen je hiervoor moet gebruiken?

Om te beginnen heb ik de account uit Outlook verwijderd en ook gezorgd dat hij niet meer in Outlook zelf zichtbaar is bij de mail accounts. Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de instellingen zoals die op de website van Telfort staan, echter zoals meestal werken deze niet omdat ze niet bij zijn gewerkt.

Ik heb deze gegevens geprobeerd:
  • Inkomende server: imap.telfortglasvezel.nl / poort 993 / SSL
  • Uitgaande server: smtp.telforstglasvezel.nl / poort 587 / SSL (en ook TLS)
  • Authenticatie voor uitgaande mail (SMTP) aangezet
Bij de verificatie van de gegevens komt hij na 3 keer ingeven van het wachtwoord wel door de test voor inkomende email, maar bij uitgaand kun je wachten tot je een ons weegt, maar er gebeurt niets.

Als uitgaande ook smtp.telfort.nl gebruikt, maar dan krijg ik een 0x80040119 fout. Waarschijnlijk omdat hij dan naar een pst bestand op zoek gaat.

Uiteindelijk wordt er ook geen mail opgehaald. Voor nu alles maar weer teruggezet naar POP3, dat werkt weer prima.
icon

Beste antwoord door smit6628 26 december 2018, 11:29

Inmiddels al weer verder gekomen door een ander item op dit forum waarin staat dat je in het veld "pad van de hoofdmap" het woord "inbox" moet zetten.

In de email instellingen Outlook 2016 staat wel dat je TLS moet gebruiken voor uitgaande mail.

Met deze combinatie kan ik mail versturen en ontvangen en ben ik ook van de melding 0x80040119 af omdat er onder postvak in standaard 4 mappen worden aangemaakt.

Loop nu echter tegen het probleem aan dat ik geen submappen onder de map postvak in aan kan maken, pffff. Als iemand daar nog een oplossing voor heeft en bovenstaande kan bevestigen, graag!

Bekijk reactie

5 reacties

Inmiddels al weer verder gekomen door een ander item op dit forum waarin staat dat je in het veld "pad van de hoofdmap" het woord "inbox" moet zetten.

In de email instellingen Outlook 2016 staat wel dat je TLS moet gebruiken voor uitgaande mail.

Met deze combinatie kan ik mail versturen en ontvangen en ben ik ook van de melding 0x80040119 af omdat er onder postvak in standaard 4 mappen worden aangemaakt.

Loop nu echter tegen het probleem aan dat ik geen submappen onder de map postvak in aan kan maken, pffff. Als iemand daar nog een oplossing voor heeft en bovenstaande kan bevestigen, graag!
Reputatie 8
Badge +19
Tip van algemene aard.
Als je nog een 'oud' (zwak) wachtwoord gebruikt voor dit email-adres is het mogelijk dat deze door de nieuwere beveiligingseisen problemen oplevert.
Maak dus een nieuw 'sterk' wachtwoord aan voor deze email-account.
Reputatie 3
Badge +6
Dag @smit6628. Van harte welkom hier op het Forum. Lastig dat je tegen problemen aan loopt bij het instellen van je XMS e-mail met IMAP in Outlook 2013. Ik begrijp uit je bericht dat dit nu is gelukt door type 'TLS' te selecteren en bij het veld 'Pad van de hoofdmap' het woordje 'Inbox' in te vullen. Alleen kan je nu geen submappen aanmaken. Heb je de instellingen gecontroleerd aan de hand van deze pagina?

Zoals @Enterprise aangeeft, wil het wel eens helpen om een nieuw (sterk) wachtwoord aan te maken voor het e-mailaccount dat je gebruikt. Wil je dat eens proberen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
@Natasja - Telfort
Als je mijn bericht goed had gelezen had je gezien dat ik aan heb gegeven dat de instellingen die jullie op de site hebben staan niet kloppen en toch verwijs je me naar deze instellingen. Zeer merkwaardig. Hopelijk begrijp je dat hiermee de problemen niet zijn opgelost.

@Enterprise Dank voor je tip, maar wachtwoord is sterk genoeg.

Omdat het verzenden en ontvangen van mail met de gevonden instellingen werkt sluit ik dit topic. Voor de vraag over de sub mappen heb ik een apart topic "Geen submappen in IMAP Inbox" aangemaakt.
Reputatie 3
Badge +6
Dag @smit6628. Ik stelde die vraag enkel ter controle. Om zeker te weten dat we het over dezelfde webpagina hebben 🙂. Of die instellingen wel of niet kloppen is niet helder. Het is goed mogelijk dat de aanpassing op die instellingen nu het probleem met het aanmaken van submappen veroorzaakt. Fijn dat je hiervoor een nieuw topic hebt aangemaakt. Ik help je daar graag verder.

Reageer