beantwoord

ik kan geen mails versturen via Ipad en Iphone

• 5 april 2018
  • 9 reacties
  • 525 keer bekeken

Reputatie 1
zoals in de titel vermeld, ik kan geen mails versturen via de ipad of iphone. Ik heb de handmatige instellingen gedaan zoals dat in de toestelhulp staat, ik heb alles gedaan volgens de handleiding. Ik heb dit al jaren, alleen niet begint het mij pas echt te irriteren. Ik heb nu de server telfort, voorheen was dat tiscali en daarvoor worldonline, en dit zijn automatisch naar telfort gegaan toen ik hier een abonnement had genomen.

Graag hulp!
icon

Beste antwoord door Wieger DB 11 april 2018, 12:41

Hoi pienx, via het DNS protocol verwijzen tiscali.nl en telfort.nl naar dezelfde mailserver. De naam is anders, de achterliggende server waar DNS het naar vertaalt is identiek. Laatst las ik het advies van een andere klant om je wachtwoord van je e-mailadres via Mijn Telfort te wijzigen. Nou weet ik dat je het juiste wachtwoord gebruikt, getuige het succesvolle inloggen in de webmail. Wie weet trekt dit net een verkeerd gesprongen byte recht en kan je dan wel op beide apparaten je mail ontvangen.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi pienx, wat lastig dat je geen mail kan versturen vanaf je iPhone en iPad. Welke foutmelding krijg je te zien als je een mailtje probeert te versturen? Werkt het verzenden wel als je op je eigen wifi zit? Kan je eventueel een foto of een screenshot maken van de instellingen die je gebruikt hebt. Mogelijk kan ik daar een verklaring in vinden.
Reputatie 1
Hoi wieger!

Ik krijg een foutmelding dat de gebruikersnaam niet klopt bij de smtp.telfort.nl.
Hier zijn foto's van de instellingen:
Reputatie 7
Badge +7
Die instellingen zien er goed uit, dat is zoals de instellingen horen te staan. Lukt het wel om in te loggen op de webmail? Zo niet, dan raad ik je aan om via Mijn Telfort het wachtwoord nog een keer opnieuw in te stellen.
Reputatie 1
Hoi Wieger,

Dat lukt wel gewoon. En de mails komen wel binnen..
Reputatie 7
Badge +7
Dat is erg opmerkelijk zeg, dan ligt het in de communicatie tussen deze toestellen en onze mailserver. Je gebruikt het juiste wachtwoord. Werkt het wel als je de e-mail instelt op een ander apparaat, bijvoorbeeld een PC of laptop? Zo ja, heb je het account al eens volledig verwijderd en opnieuw ingesteld?
Reputatie 1
Hoi Wieger.
Ja, de e-mail werkt op mijn Imac wel. Ik heb het account op mij Ipad en Iphone al meerdere malen opnieuw ingesteld en verwijdert. Kan het ook liggen aan dat ik ooit @tiscali als server heb gehad? Dat is toen overgenomen door telfort, daardoor veranderde ons e-mail adres ook in telfort. Overigens is mijn Imac ook op telfort ingesteld en die doet het daar ook gewoon op..
Reputatie 7
Badge +7
Hoi pienx, via het DNS protocol verwijzen tiscali.nl en telfort.nl naar dezelfde mailserver. De naam is anders, de achterliggende server waar DNS het naar vertaalt is identiek. Laatst las ik het advies van een andere klant om je wachtwoord van je e-mailadres via Mijn Telfort te wijzigen. Nou weet ik dat je het juiste wachtwoord gebruikt, getuige het succesvolle inloggen in de webmail. Wie weet trekt dit net een verkeerd gesprongen byte recht en kan je dan wel op beide apparaten je mail ontvangen.
Reputatie 1
Hoi Wieger,

Met je tip is het gelukt! Top!
Reputatie 7
Badge +7
Kijk eens aan! Fijn dat het nu weer werkt! 😳

Reageer