beantwoord

Ik kan geen email verzenden

• 9 januari 2017
  • 3 reacties
  • 840 keer bekeken

L.S.,
Ik kan elleen maar emails verzenden als mijn laptop verbonden is met een wifi die aan het Telfort netwerk gekoppeld. Dat wil zeggen:
Ik kan dus alleen mails versturen als ik bij Telfort abonnees op bezoek ben.
Eerder kwam mijn mail de outbox niet uit en kreeg ik geen foutmelding.

Op advies van de Telfort helpdesk heb ik de uitgaande server als smtp.telfortglasvezel.nl ingesteld. Dan zou het goed moeten zijn.
Maar helaas: De mail wordt wel verstuurd maar ik krijg onmiddellijk een mail terug dat de mail niet bezorgd kan worden vanwege een serverfout
Serverfout 550 relay not permitted.

Wie kan mij helpen? Ik ben op dit moment in Amerika en het is hoogst onhandig dat ik geenmail kan verzenden.

Met vriendelijke groet,
Wim Groen.
icon

Beste antwoord door Leon 13 januari 2017, 14:27

Hoi Wim Groen, welkom op ons forum!

Ik ben erg benieuwd van welke mailcliënt (mailprogramma) dat je gebruik maakt.

Wanneer je mail wilt kunnen versturen vanaf je Telfort mailaccount en je wilt dat ook kunnen wanneer je niet op een Telfort verbinding zit dan is het om te beginnen noodzaak dat je voor de smtp-server (smtp.telfort.nl of smtp.telfortglasvezel.nl) poort 587 selecteert. Vervolgens dienst je SSL uit hebben staan en TLS aan. In sommige gevallen kan het zijn dat je SSL moet selecteren, probeer hier daarom de verschillende mogelijkheden. "Verificatie vereist" moet ook "aan" staan.

Start elke keer keer, nadat je bovenstaande instellingen hebt gewijzigd, het mailprogramma opnieuw op.

Ik hoor graag van je!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

3 reacties

Badge +1
Hi Wim Groen, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!
Badge +1
Hoi Wim Groen, welkom op ons forum!

Ik ben erg benieuwd van welke mailcliënt (mailprogramma) dat je gebruik maakt.

Wanneer je mail wilt kunnen versturen vanaf je Telfort mailaccount en je wilt dat ook kunnen wanneer je niet op een Telfort verbinding zit dan is het om te beginnen noodzaak dat je voor de smtp-server (smtp.telfort.nl of smtp.telfortglasvezel.nl) poort 587 selecteert. Vervolgens dienst je SSL uit hebben staan en TLS aan. In sommige gevallen kan het zijn dat je SSL moet selecteren, probeer hier daarom de verschillende mogelijkheden. "Verificatie vereist" moet ook "aan" staan.

Start elke keer keer, nadat je bovenstaande instellingen hebt gewijzigd, het mailprogramma opnieuw op.

Ik hoor graag van je!
Reputatie 8
Badge +17
Als het goed is lukt versturen via de webmail wel echter in je mail programma staat de uitgaande mail ingesteld via smtp van Telfort en dat gaat alleen werken als je op een netwerk van Telfort zit.
Het kan wel als je aan een mail programma een ander mail account toevoegd b.v. hotmail.com en uitgaande mail daarmee verstuurd.

Wellicht kun je hier wat mee

https://www.seniorweb.nl/artikel/buitenshuis-mail-versturen