beantwoord

Ik kan geen email meer verzenden.

• 5 maart 2016
  • 13 reacties
  • 718 keer bekeken

Badge
Ik heb vanaf Januari glasvezel alles in 1. nu kan ik sinds 2 dagen geen email meer verzenden, zowel op mijn iMac als op mijn iPhone niet meer .
Ik heb 2 accounts 1 nog van xmsnet en 1 van glasvezel.

Ik heb niets in de instellingen veranderd?
Wie kan mij helpen
icon

Beste antwoord door Rossi1 7 maart 2016, 10:59

Het e.a. gewijzigd , ik heb dus nog een xmsnet account daarbij is het smtp veranderd in :
smtp.telfortglasvezel.nl SSL aan gevinkt
poort gezet op 587 en verificatie op informatie over de inkomende server gezet.

En me mails worden weer verstuurd op mijn iMac.

Op mijn iPhone heb ik smtp ook telfortglasvezel ingesteld met gebruikersnaam en wachtwoord van telfort serverpoort ook op 587 en SSL aan gevinkt en alles doet het hier ook weer op.

Het is mij alleen een raadsel waarom de oude instellingen sinds een paar dagen niet meer werkte
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wellicht heb je hier iets aan
Badge
Hallo Jimmy , ik heb het geprobeerd maar dit werkt niet als poort 25 instelt loopt het vast en als ik alles reset wordt de poort vanzelf op 587 gezet . Maar wel bedankt voor het mee denken
Reputatie 8
Badge +17
Heb je het ook handmatig ingesteld dus niet via imap
Badge
Ja hand matig op mijn iPhone die loopt vast
Reputatie 8
Badge +17
Dan zul je even moeten wachten op webcare Telfort die zijn na het weekend weer aanwezig
Reputatie 3
Badge +1
Misschien kan je met het volgende antwoord iets beginnen?
ontbrekende email accountgegevens voor pop3/smtp.telfortglasvezel.nl na overgang XMS>telfort
Ik verstuur op deze manier, nu uiteraard via smtp.telfortglasvezel.nl, nog steeds diverse statusmails van mijn router, NAS, IPCAM etc.
server: smtp.telfortglasvezel.nl
port: 587
Encryptie/Codering: StartTLS
Geen Authentificatie vereist!
Afzender: bestaand account
Badge
Ik kan nog steeds geen mail verzenden ondanks de tips die ik al van jullie heb ontvangen, zowel xmsnet als glasvezel account niet

wie gaat mij helpen?
Reputatie 1
Schrijf hier eerst eens wat er precies ingesteld staat bij de uitgaande server. Dan kan iemand je misschien helpen.
Badge
Inmiddels met behulp op afstand van Telfort zijn de problemen opgelost.
Reputatie 1
Kan je hier ook melden wat de oplossing was ?
Wat stond er verkeerd?
Die info is handig voor een ander die met hetzelfde probleem zit.
Badge
Het e.a. gewijzigd , ik heb dus nog een xmsnet account daarbij is het smtp veranderd in :
smtp.telfortglasvezel.nl SSL aan gevinkt
poort gezet op 587 en verificatie op informatie over de inkomende server gezet.

En me mails worden weer verstuurd op mijn iMac.

Op mijn iPhone heb ik smtp ook telfortglasvezel ingesteld met gebruikersnaam en wachtwoord van telfort serverpoort ook op 587 en SSL aan gevinkt en alles doet het hier ook weer op.

Het is mij alleen een raadsel waarom de oude instellingen sinds een paar dagen niet meer werkte
Bedankt voor het terugkoppelen. :D
Misschien Apple update?