Sticky vraag

Hoe maak ik een e-mailadres aan?


Reputatie 8
Badge +17
Bij het toevoegen van een mailbox kan je alléén een wachtwoord invullen en krijg je een gegenereerd mailadres welke gekoppeld is aan de nieuwe mailbox.
Als je een eigen mailadres wil gebruiken dan kan je onderstaande procedure gebruiken:

Stap1.
Inloggen in “Mijn Telfort”
Kies “E-mail”
Klik “Mailboxen toevoegen”


Vul 2x een nieuw wachtwoord in; uiteraard 2x hetzelfde



Klik op “Volgende stap”


Noteer de “Gebruikersnaam van je mailbox”.
Klik “Naar overzicht”

Stap 2.
Schuif de web-pagina naar beneden zodat je onderstaande ziet en
Klik “E-mailadressen toevoegen”


Selecteer de mailbox die net aangemaakt is
Vul het “Nieuwe Telfort e-mailadres” in
Klik “Nee”
Klik “Volgende stap”


Klik op “E-mailadres toevoegen”


Klik op “Naar overzicht”



Stap 3.
Telfort toont nergens de alias mailadressen.
Om dit te controleren moeten we een truc uithalen:
Klik “E-mailadressen verwijderen”


Selecteer de mailbox die net is aangemaakt (die je hebt genoteerd!)
Je ziet nu het alias mailadres welke gekoppeld is aan de mailbox
(Als er een cijfer achter het gewenste mailadres staat dus bijvoorbeeld
sinterklaas.is.een.gekke.man1@telfort.nl dan bestond het gewenste mailadres al en zal een ander gewenst mailadres aangemaakt moeten worden! Selecteer dan het alias e-mailadres en klik op “Volgende stap” om het mailadres te verwijderen; begin daarna weer bij stap 2)



Stap 4.
volg de procedure om Outlook in te stellen:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/email-instellen-in-outlook-2016-windows.htm

echter bij deze instelling


vul je in het vak "E-mail adres" het mailadres in van de alias (dus in dit voorbeeld "sinterklaas.is.een.gekke.man@telfort.nl"), en bij gebruikersnaam vul je het mailadres in van de mailbox
en zo bij het volgende tabblad:



dat is alles...

Edit: titel aangepast voor betere vindbaarheid

5 reacties

Kees-Jan, tot aan stap 4 gaat alles goed. Daarna begint het probleem al meteen:

Selecteer de optie [Handmatige instelling of extra servertypen]

bestaat niet meer in Outlook 2016.

Je kan kiezen voor handmatig instellen maar dit scherm



komt niet meer tevoorschijn.

Heb je nog ideeën hoe dit op te lossen?
Reputatie 8
Badge +17
Dat scherm komt altijd omdat je hier je mailbox gegevens in moet vullen.
Daarna klik je op "Meer instellingen".

Bij stap 4 gewoon overnieuw beginnen dus, want je volgt niet de stappen zoals beschreven...
Hoe laat ik bij verzenden vanaf postvak ook zien dat ik vanaf een alias mail. Mijn ontvanger ziet gewoon kroes942 staan, terwijl ik juist wil dat dit iwutech is.
Reputatie 8
Badge +17
freek.kroese.9 schreef:

Hoe laat ik bij verzenden vanaf postvak ook zien dat ik vanaf een alias mail. Mijn ontvanger ziet gewoon kroes942 staan, terwijl ik juist wil dat dit iwutech is.

Door bij punt 4, het 1e plaatje, bij emailadres het alias emailadres in te vullen...

Zoals aangegeven bij punt 4... Gewoon de handleiding volgen
Aanvulling: ik werk alleen met webmail zodat ik overal bij mijn mail kan. Hoe werkt het dan?

Reageer