Hoe email account instellen bij gebruik telfort email account

• 29 oktober 2013
  • 4 reacties
  • 9164 keer bekeken

Ik ben overgestapt van Telfort adsl naar Telfort glasvezel en ik wil mijn oude email adres [email]......@tiscali.nl[/email] blijven gebruiken. Ik ben niet van plan om het nieuwe [email]....@telfortglasvezel.nl[/email] email account te gaan gebruiken.
Ik kan echter nergens vinden hoe ik mijn e-mail account in Outlook dan moet instellen.
Houd ik de server instellingen: pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl of moet ik pop3.telfortglasvezel.nl en smtp.telfortglasvezel.nl gebruiken?
Kan ik de oude (telfort) gebruikersnaam en password blijven gebruiken of moet ik de bij het glasvezel abonnement toegezonden gegevens gebruiken?

Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit. Het is me gelukt om een mail te verzenden maar ik kan geen e-mails binnen halen (waarvan ik met Webmail kan zien dat ze op de server staan). Heb geGoogled maar kan nergens een antwoord vinden op deze vraag. 

Wie kan me helpen? Een antwoord zal zeer worden gewaardeerd.
Wouter Hulsbos

4 reacties

Badge
@Wouter.Hulsbos,

Allereerst wil ik je hartelijk welkom heten op het forum!
Als je jouw oude Tiscali e-mail wil gebruiken heb je deze instellingen nodig:

Inkomende server
pop3.telfort.nl
Uitgaande server
smtp.telfortglasvezel.nl
Gebruikersnaam
De gebruikersnaam van je @tiscali adres
Wachtwoord
Het wachtwoord behorende bij je @tiscali adres

Het enige dat je dus dient te veranderen in je oude instellingen is: smtp.telfort.nl naar smtp.telfortglasvezel.nl (omdat je nu op het glasvezelnetwerk zit).
Heb ik je zo voldoende geïnformeerd?

Peer

Reageer