Hoe download ik deze webmail mappen naar eigen server?

• 29 oktober 2019
  • 3 reacties
  • 105 keer bekeken

Reputatie 2

Ik heb nu een eigen mailserver opgezet, van het IMAP type.
Tot dusver gaat de download van de mail uit de INBOX map van de webmail
server van Telfort naar wens.
MAAR:
zoals op het bijgaande plaatje te zien is, het ik nog een aantal andere
mappen, de meeste daarvan met inhoud.
HOE kan ik de berichten uit die mappen (t.w. concepten, verzonden, prullenbak,
spam en de map verzonden (onder mijn mappen) downloaden naar mijn eigen
server (net als de berichten in mijn INBOX op de webmail dus)?

Dank,
nonotel

3 reacties

Reputatie 3
Badge

Ha nonotel,

Je zou dit b.v. kunnen doen door beide accounts in een emailprogramma in te stellen via IMAP en dan mails vanuit de Telfort mappen te kopieëren/verplaatsen naar dezelfde mappen van het account op je eigen server.

Hele mappen verplaatsen of kopieëren gaat niet altijd goed via IMAP dus eerst dezelfde map aanmaken op je eigen server en dan de mails vanuit de ene naar de andere map verplaatsen of kopieëren werkt het beste, ook niet teveel mails tegelijk.

100 à 150 per keer gaat meestal wel goed, meer gaat vaak fout (op de servers waar ik dat wel eens doe tenminste, misschien werkt dat bij jouw en de telfort server wel goed)

Reputatie 2

Ik werk met een ubuntu-server, met daarop een mailserver (alles zonder GUI), die werkt met fetchmail, procmail, dovecot...
Fetchmail verzorgt het contact met de Telfort server.
De binnengehaalde mail kan ik op een andere (linux) computer in mijn thuisnet bekijken met Thunderbird.
Zoals al aangegeven werkte dit goed voor de INBOX.
Nu heb ik aan de configuratiefile van fetchmail toegevoegd "folder Spam" omdat ik als proef wilde zien of dat werkt (ik heb een aantal berichten in de Telfort Spam folder, omdat Telfort ze daar ingezet heeft).
Er worden nu berichten uit de Spamfolder (van Telfort) naar mijn eigen server gehaald, MAAR ze komen tussen de mails in mijn Inbox (die van Thunderbird) te staan, wat niet echt de bedoeling is (ze hebben namelijk GEEN markering als spam, zodat ik ze niet zelf kan uitsorteren in Thunderbird).
Verder genereert fetchmail meteen een .pid file (volgens mij een lock-file), waardoor fetchmail niet verder met tussenpozen mail ophaalt, maar stopt...
Bij een werkend Fetchmail haalt die de mails op en die worden dan samen in EEN file gestopt (door Dovecot neem ik aan); bij elke geslaagde maildownload wordt die file groter in omvang.

Weet iemand een manier om de spamberichten zodra ze thuis in de inbox zitten weer uit te sorteren (dan kan ik ze in een eigen spam-mapje stoppen)?

Dank,
nonotel

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @nonotel, met deze constructie heb ik geen idee hoe je dat zou kunnen downloaden. Ik hoop dat er andere gebruikers zijn die je daarbij kunnen helpen. Hopelijk kom je tot een oplossing. 

Reageer