beantwoord

Heeft Telfort een nieuw hostadres?

• 8 mei 2019
  • 7 reacties
  • 188 keer bekeken

Mijn scanner heeft altijd goed gewerkt met als hostnaam voor de telfort aansluiting het adres 213.75.63.9
Sinds maandag krijgt het apparaat geen verbinding meer met telfort (hij scant naar e-mail) en na veel zoeken ben ik achtergekomen dat de hostnaam (of nummer) niet meer erkend wordt.
Kan iemand me helpen a.u.b.?
icon

Beste antwoord door A. Volkers 9 mei 2019, 10:38

Ik heb opgezocht in Google naar de DNS server van Telfort. Toen kwam ik op een vraag in het forum van een jaar geleden waar DNS servers genoemd worden. Ik heb de DNS server van Google ingesteld en het werkt!
Ik heb mijn scanner weer terug!!!!
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
De Kyocera Command Center meldt me dat de servernaam "smtp.telfort.nl" niet bestaat. Wat nu?

C:\WINDOWS\system32>nslookup smtp.telfort.nl
Server: resolver1.opendns.com
Address: 208.67.222.222

Non-authoritative answer:
Name: telfortsmtp.kpnxchange.com
Address: 195.121.65.26
Aliases: smtp.telfort.nl

de naam smtp.telfort.nl bestaat dus wel in DNS...
Reputatie 5
Badge +8
Ik heb opgezocht in Google naar de DNS server van Telfort. Toen kwam ik op een vraag in het forum van een jaar geleden waar DNS servers genoemd worden. Ik heb de DNS server van Google ingesteld en het werkt!

Top! Zelf geen ervaring met Kyocera maar fijn dat alles weer werkt. 🙂 Dankjewel voor de update hier.
In de gebruiksaanwijzing van de Kyocera lees ik:
"Voer het IP-adres of de naam van de SMTP-server in. De naam en het IP-adres
van de SMTP-server mogen maximaal 64 karakters lang zijn. Als u de naam
invoert, moet ook een DNS-serveradres worden geconfigureerd".
Welk is de DNS-serveradres van Telfort?
De Kyocera Command Center meldt me dat de servernaam "smtp.telfort.nl" niet bestaat. Wat nu?
Reputatie 5
Badge +8
Hoi A, welkom hier.

Dit klopt inderdaad. Het oude platform is ontoegankelijk gemaakt. Dit betekent dat een kleine groep klanten die als mailserver een IP adres heeft ingevuld (KPN: 213.75.63.13 en Telfort: 213.75.63.9) hun instellingen zullen moeten wijzigen. De oplossing is om dit in geval van Telfort aan te passen naar smtp.telfort.nl in combinatie met de inloggegevens van je e-mailaccount.
Reputatie 8
Om wat voor soort e-mail "scanner" gaat het dan, dat daarbij een extern IP-adres gebruikt zou worden? Connecties m.b.t. e-mail gaat doorgaans op domeinnaam. Welke via DNS-servers naar IP-adres wordt omgezet en omgekeerd.

Reageer