Goed nieuws! We vernieuwen e-mail van Telfort

  • 31 juli 2020
  • 48 reacties
  • 1568 keer bekeken

Reputatie 2

Vandaag kreeg ik een mail van Telfort met als titel:

“Goed nieuws! We vernieuwen e-mail van Telfort”

De eerste alinea's:

Uw nieuwe e-mail: pas uw wachtwoord aan

Beste meneer xxxxx

We vernieuwen uw e-mail, omdat uw abonnement overgaat naar KPN. Lees hieronder wat we verbeteren en wat u moet doen om uw e-mail te kunnen blijven gebruiken.

Wat is nieuw?

Straks geniet u van meer opslagruimte, een verbeterde beveiliging, een verbeterd spamfilter en een overzichtelijke inbox op uw smartphone en tablet

enz.

Ik heb geen idee wanneer ik welke acties moet ondernemen. Is het een vooraankondiging en moet ik in actie komen na de overstap of ????

Is dit agv de algemene overgang van Telfort naar KPN of agv mijn nieuw contract bij KPN (actieve overstap)

 

/Ton


48 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hi all, zoals jullie zien heb ik even een aantal topics hierover samengevoegd. Op die manier kunnen we de informatie hierover op 1 plek houden en kunnen jullie mij ook makkelijk vinden met verdere vragen :slight_smile:

Er is inderdaad een bericht gestuurd naar gebruikers van verschillende e-mailadressen. Het komt er op neer dat jullie overgezet gaan worden naar het nieuwe mailplatform, net zoals de @Telfort.nl adressen eerder: We vernieuwen Webmail. Een aantal van jullie hadden dat vermoeden al zo te zien. 

Ik begrijp dat er naar aanleiding van het bericht wat onduidelijkheid is over of er zelf een actie nodig is, dat weet ik ook niet helemaal zeker. Ik heb daarover navraag gedaan bij de specialisten en ik kom er op terug zodra ik er meer over weet!

Reputatie 2

@JanD  Zoals ik reeds aangaf gebruik ik de e-mailaccounts van de internetproviders om vooral het overstappen gemakkelijk te laten verlopen. Daarnaast heb ik financieel voordeel kunnen halen en nieuwere apparatuur.

De bestaande E-Mail adressen blijven gewoon bestaan, of het nu XMS of Concepts is, alleen het systeem word verbeterd en daar zitten wat veranderingen in met werking.

@Ton_K Dit is inderdaad vanwege de aanstaande migratie. Enkel 'echte' telfort.nl email accounts maken gebruik van de nieuwe omgeving zoals door JanD bedoeld. Jouw bewuste overstap vind blijkbaar precies ten tijde van deze migratie plaats.

Reputatie 2

@Galdor68 , bedankt. Die conclusie had ik al getrokken. Telfort had in haar schrijven wat duidelijker mogen zijn vind ik :nerd:

Reputatie 8
Badge +8

hallo @Klare , de webmail omgeving voor telfort glasvezelklanten wordt momenteel vernieuwd, dus de mail is legitiem.

 

Reputatie 2

@Jasper - Telfort 

Bedankt voor je terugkoppeling. In eerste instantie was het me niet helder in welke context ik de mail moest zien. Ik blijf er bij dat het een onduidelijk en verwarrend verhaal is, los van het feit dat ik binnenkort overstap en mijn email-adres bij Telfort dan niet meer gebruikt kan worden.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Senior , je wachtwoord regelmatig aanpassen is altijd goed.

 

@Jasper - Telfort

Heb ik het nu goed begrepen dat het alleen over de webmail gaat, dus gekoppeld aan het ….@telfortglasvezel.nl account? 

Of moet ik bij  mijn mail:   …...@xmsnet.nl ook mijn wachtwoord aanpassen? 

Pff, blijft toch een gedoe voor een senior gebruiker. Graag hoor ik van jou

Dit betreft alle oud glasvezel e-mailadressen. Ook van de overgenomen providers. Deze moet aan nieuwe voorschriften voldoen. 

Minimaal 10 en maximaal 15 karakters, waarvan
• Minimaal 2 cijfers en
• Minimaal 6 letters, waarvan minimaal 1 hoofdletter en 1 kleine letter
• Toegestane karakters: cijfers, letters en de volgende speciale tekens

Reputatie 2

Dankjewel voor het snelle antwoord, ga alle wachtwoorden van de e-mailadressen veranderen. 

@Jasper - Telfort De verzonden mail wordt niet opgeslagen. Niet bij “Verzonden” en ook niet bij “Sent items” .

Nu ik wat verder kijk valt me trouwens op dat alleen Postvak In is leeg in Outlook 365, de andere worden wel mappen wel bijgewerkt zijn. Ik heb een aantal mails even op ongelezen gezet om de aantallen te kunnen checken.

 

Wat een vreemd probleem!

@Jasper - Telfort Ik kwam een instelling tegen “Pad van hoofdmap”. Als ik daar “Inbox” in zet, dan worden de mails van Postvak in wel opgehaald en is de rest ook zichtbaar.

Outlook 365 heeft dus problemen heeft met de mapnamen/structuur. Ik heb even gezocht op Outlook 365, IMAP, folder synchronisation en ik blijk niet de enige te zijn met dit probleem.

   

 

Reputatie 8
Badge +11

Hmm, dat is wel typisch inderdaad. Als je het adres dan eens verwijderd in Office 365 en daarna opnieuw instelt? Daarmee zouden alle instellingen helemaal vers ingesteld moeten worden, en doordat je IMAP gebruikt raak je niets kwijt. Dat synchroniseert het met de server.

Dat had ik ongeveer gedaan. Ik had hem nogmaals toegevoegd zonder de alias die ik gebruik, maar het dezelfde login gegevens. Dat gaf hetzelfde resultaat.

Reputatie 8
Badge +11

Dat was niet het resultaat waar ik op hoopte natuurlijk! Het lijkt op een synchronisatie probleem van Outlook. In een ander topic zag ik dat iemand een soortgelijk iets had, en die had een oplossing gevonden: https://forum.telfort.nl/e-mail-310/mail-werkt-niet-meer-87943?postid=740852#post740852

Werkt dat ook voor jou?

Ik lees in de mailing van Telfort dat mijn abonnement overgaat naar KPN. Mijn nieuwe emailadres wordt dan naam@telfort.nl. Nu gebruik ik nog altijd het emailadres van XMSnet en dat wil ik graag blijven gebruiken om verwarring bij anderen te voorkomen. Ik begrijp dat dat dan niet meer werkt? Of kan ik dat alsnog blijven gebruiken?

 

Reputatie 2

Ook ik heb de mail gehad en snap er niets van. Ik gebruik ook het XMSNet e-mailadres. 

Het is mij niet duidelijk hoe ik nu mijn email moet instellen op de computers, ik gebruik outlook 2013.

Ik hoop toch echt dat ik mijn XMS email-adressen mag blijven gebruiken.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Ton_K , log maar eens in in de webmail, dan merk je het vanzelf.

De nieuwe versie draait al een poosje.

 

Reputatie 2

Hi JandD. Bedankt, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Waarom krijg ik die brief en onduidelijk wat van mij verlangd wordt (ben maar een gewone jongen):wink:

Reputatie 2

Ik heb de conclusie getrokken dat de mail bedoeld is voor de passieve overgang van Telfort naar KPN.

Aangezien ik het Telfort mailaccount niet gebruik en dus leeg is heb ik het account verwijderd. 

Ik kon ook niet meer inloggen in mijn webmail.

Bij KPN krijg ik mogelijk een nieuw maar zal ook dat niet actief gaan gebruiken.

M.a.w. mijn vraag heeft zich vanzelf opgelost

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Ton_K , iedere Telfort-klant heeft van Telfort ooit een basis e-mailadres gekregen zoiets als 

JanJansen@telfort.nl

Dat je dat e-mailadres niet gebruikt is een andere zaak.

Jij hebt in MijnTelfort misschien een ander e-mail adres opgegeven als contactadres, maar het basis-adres raak je nooit kwijt zolang je klant van Telfort bent.

Met je basis-adres van Telfort kun je dus altijd in de webmail inloggen.

 

 

 

Reputatie 2

Hi @JanD 

Waar het om draait dat ik die brief zeer onduidelijk vind. Ja, ik heb een ander contact e-mailadres staan in Mijn Telfort. Medio augustus ga ik over naar KPN en is alles van Telfort verdwenen. Ik heb redelijkgoed met Telfort door een “deur” kunnen lopen maar zag geen uitdagingen om het bestaande contract stilzwijgend te laten doorlopen.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Ton_K ,als je inderdaad in augustus bewust overstapt naar KPN en niet de automatische overstap afwacht raak je wel je huidige e-mail-accounts van Telfort kwijt.

Als je de automatische overstap had afgewacht had je je e-mailaccounts kunnen behouden.

Ik wens je veel internetplezier bij KPN straks, wij moeten de automatische overstap nog even afwachten, want ik wil mijn Telfort e-mailaccounts (nog) niet kwijt.

 

Badge

Door de wachtwoord aanpassing krijg ik Outlook op Android niet meer werkend.

Helpdesk mag niet meer helpen kreeg ik gister te horen???

Gisteren bericht gehad dat e-mail van Telfort wordt vernieuwd. Mijn vraag is: wat moeten ex-klanten van XMS doen. Ik maak nog steeds gebruik van XMS-webmail en niet van Telfort. Blijft dat allemaal bij het oude? 

 

Reageer