Goed nieuws! We vernieuwen e-mail van Telfort

  • 31 juli 2020
  • 48 reacties
  • 1581 keer bekeken

Reputatie 2

Vandaag kreeg ik een mail van Telfort met als titel:

“Goed nieuws! We vernieuwen e-mail van Telfort”

De eerste alinea's:

Uw nieuwe e-mail: pas uw wachtwoord aan

Beste meneer xxxxx

We vernieuwen uw e-mail, omdat uw abonnement overgaat naar KPN. Lees hieronder wat we verbeteren en wat u moet doen om uw e-mail te kunnen blijven gebruiken.

Wat is nieuw?

Straks geniet u van meer opslagruimte, een verbeterde beveiliging, een verbeterd spamfilter en een overzichtelijke inbox op uw smartphone en tablet

enz.

Ik heb geen idee wanneer ik welke acties moet ondernemen. Is het een vooraankondiging en moet ik in actie komen na de overstap of ????

Is dit agv de algemene overgang van Telfort naar KPN of agv mijn nieuw contract bij KPN (actieve overstap)

 

/Ton


48 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Dat was niet het resultaat waar ik op hoopte natuurlijk! Het lijkt op een synchronisatie probleem van Outlook. In een ander topic zag ik dat iemand een soortgelijk iets had, en die had een oplossing gevonden: https://forum.telfort.nl/e-mail-310/mail-werkt-niet-meer-87943?postid=740852#post740852

Werkt dat ook voor jou?

Dat had ik ongeveer gedaan. Ik had hem nogmaals toegevoegd zonder de alias die ik gebruik, maar het dezelfde login gegevens. Dat gaf hetzelfde resultaat.

Reputatie 8
Badge +11

Hmm, dat is wel typisch inderdaad. Als je het adres dan eens verwijderd in Office 365 en daarna opnieuw instelt? Daarmee zouden alle instellingen helemaal vers ingesteld moeten worden, en doordat je IMAP gebruikt raak je niets kwijt. Dat synchroniseert het met de server.

@Jasper - Telfort Ik kwam een instelling tegen “Pad van hoofdmap”. Als ik daar “Inbox” in zet, dan worden de mails van Postvak in wel opgehaald en is de rest ook zichtbaar.

Outlook 365 heeft dus problemen heeft met de mapnamen/structuur. Ik heb even gezocht op Outlook 365, IMAP, folder synchronisation en ik blijk niet de enige te zijn met dit probleem.

   

 

@Jasper - Telfort De verzonden mail wordt niet opgeslagen. Niet bij “Verzonden” en ook niet bij “Sent items” .

Nu ik wat verder kijk valt me trouwens op dat alleen Postvak In is leeg in Outlook 365, de andere worden wel mappen wel bijgewerkt zijn. Ik heb een aantal mails even op ongelezen gezet om de aantallen te kunnen checken.

 

Wat een vreemd probleem!

Reputatie 8
Badge +11

Het kan soms inderdaad wat verwarrend zijn als dezelfde functie verschillende namen heeft in verschillende versies van een programma. Dat het versturen wel lukt geeft ook aan dat de instellingen goed zijn, anders zou je dat ook niet kunnen doen namelijk. Als je na het versturen van een mail in de webmail kijkt, zie je de mail daar wel staan bij de verzonden berichten, of ook niet? Als die daar wel staat, is het Office 365 die de mappen niet goed ophaalt. 

@Jasper - Telfort Ik krijg IMAP niet werkend vanuit de Outlook 365 applicatie op mijn Windows 10 PC.

Ik heb het idee dat ik alle instellingen goed heb staan, maar ze komen niet helemaal overeen met jullie handleidingen omdat Office 365 ze anders noemt dan jullie in de Outlook 2016 en algemene handleidingen. Ik krijg geen foutmelding bij het ophalen, maar alle opgehaalde mappen blijven leeg.

Bij het het versturen, wat wel lukt krijg ik een foutmelding dat de mail niet in de IMAP folder opgeslagen kan worden.

Reputatie 8
Badge +11

Dat het in de webmail werkt geeft aan dat het nieuwe wachtwoord goed is ingesteld en wordt geaccepteerd. Dat is belangrijk om te weten. Op de iPhone werkt het dus ook goed, dat is ook fijn. Maar waar werkt niet nu precies niet? Je hebt het over Office 365 en over Outlook 2016. Gebruik je beiden, of is een van beide als voorbeeld met instellingen die je hebt gevonden?

Op deze pagina worden de instellingen stap voor stap uitgelegd voor Outlook 2016, en op deze pagina zie je de instellingen in een algemeen overzicht. Als je die volgt, lukt het dan?

Prima om de verschillende topic te bundelen, maar waarschijnlijk zijn er zoveel vragen omdat er informatie ontbreekt.

Ik had na de eerste aanpassing van mijn wachtwoord in Mijn Telfort op 1 augustus met het nieuwe wachtwoord alleen nog toegang tot de webmail omgeving. Blijkbaar vindt Telfort dat het enige dat telt, want verder wordt er geen support geboden.

Ik heb vandaag opnieuw het wachtwoord van de mailbox aangepast. Dit wachtwoord heb ik ook ingesteld in Outlook 365 en in de mail-app op mijn iPhone. Op de iPhone werkt het weer, maar Outlook wil nog steeds mails in mijn mailbox niet lezen. Verzenden lukt nu wel, dus het wachtwoord moet goed zijn. Overigens krijg ik na het verzenden wel een foutmelding: 
Taak ******@telfortglasvezel.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x80040119): Het bericht kan niet worden opgeslagen in de map Verzonden items van uw IMAP-e-mailaccount omdat Outlook offline is of omdat de e-mailserver niet toestaat dat items worden opgeslagen in de map Verzonden items.

Bij een ander account was ik erachter gekomen dat Outlook 365 geen vreemde karakters in het wachtwoord accepteert, dus deze heb ik hier bewust vermeden.

Helaas komen de instellingen en de schermafbeeldingen van Outlook 365 niet overeen met Outlook 2016.

 

Dus graag antwoord op de vraag wat hier de juiste instellingen zijn voor Outlook 365:

  • SSL/TLS of STARTTLS?
  • moet het vinkje “Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen" aan of uit staan?

Verzenden lukt met onderstaande instellingen:

 

Reputatie 2

Dankjewel voor het snelle antwoord, ga alle wachtwoorden van de e-mailadressen veranderen. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Senior, het gaat inderdaad om alle oud glasvezeladressen zoals Galdor al zegt. Voor elk e-mailadres van ons dat niet eindigt op @telfort.nl is het van toepassing :slight_smile:

@Jasper - Telfort

Heb ik het nu goed begrepen dat het alleen over de webmail gaat, dus gekoppeld aan het ….@telfortglasvezel.nl account? 

Of moet ik bij  mijn mail:   …...@xmsnet.nl ook mijn wachtwoord aanpassen? 

Pff, blijft toch een gedoe voor een senior gebruiker. Graag hoor ik van jou

Dit betreft alle oud glasvezel e-mailadressen. Ook van de overgenomen providers. Deze moet aan nieuwe voorschriften voldoen. 

Minimaal 10 en maximaal 15 karakters, waarvan
• Minimaal 2 cijfers en
• Minimaal 6 letters, waarvan minimaal 1 hoofdletter en 1 kleine letter
• Toegestane karakters: cijfers, letters en de volgende speciale tekens

Hallo @Senior , je wachtwoord regelmatig aanpassen is altijd goed.

 

Reputatie 2

@Jasper - Telfort 

Heb ik het nu goed begrepen dat het alleen over de webmail gaat, dus gekoppeld aan het ….@telfortglasvezel.nl account? 

Of moet ik bij  mijn mail:   …...@xmsnet.nl ook mijn wachtwoord aanpassen? 

Pff, blijft toch een gedoe voor een senior gebruiker. Graag hoor ik van jou

Reputatie 2

@Jasper - Telfort 

Bedankt voor je terugkoppeling. In eerste instantie was het me niet helder in welke context ik de mail moest zien. Ik blijf er bij dat het een onduidelijk en verwarrend verhaal is, los van het feit dat ik binnenkort overstap en mijn email-adres bij Telfort dan niet meer gebruikt kan worden.

Reputatie 8
Badge +11

Voor jou heeft het weinig impact Ton, jij gaat deze maand zelf al over naar KPN las ik. Het bericht is gestuurd naar iedereen die op dit moment zo'n e-mailadres heeft bij het abonnement, zodat iedereen op de hoogte is dat er iets gaan veranderen. Daarbij is niet gekeken of iemand mogelijk overstapt.

 

Voor de rest is het meer van toepassing omdat zij het bewuste e-mailadres wel gebruiken en/of willen blijven gebruiken. Zij moeten het wachtwoord aanpassen zodat ze het e-mailadres na de aanpassing naar het nieuwe platform kunnen blijven gebruiken. Ik heb net gehoord dat de wijziging gepland staat voor de tweede helft van september. Dus als het wachtwoord voor die tijd wordt gewijzigd komt dat goed :slight_smile:

Reputatie 2

Al met al - grote onduidelijkheid en een draak van een bericht.

Reputatie 8
Badge +11

Hi all, ik heb een terugkoppeling gekregen van de specialist. Het is zoals meerderen al noemden een voorbereiding over de wijziging naar het nieuwe mailplatform, er zijn verschillende berichten over gestuurd. In een daarvan zie ik inderdaad ook de typefouten staan die hier zijn genoemd, dat geef ik door zodat dat in volgende berichten beter gecontroleerd kan worden. Als er in de mail staat dat je het wachtwoord moet wijzigen, is dat inderdaad nodig. Het nieuwe mailplatform heeft strengere wachtwoord eisen, daarbij moet een wachtwoord aan deze voorwaarden voldoen:

• Minimaal 10 en maximaal 15 karakters, waarvan
• Minimaal 2 cijfers en
• Minimaal 6 letters, waarvan minimaal 1 hoofdletter en 1 kleine letter
• Toegestane karakters: cijfers, letters en de volgende speciale tekens

Het is me alleen niet duidelijk voor wanneer het wachtwoord gewijzigd moet zijn, om het blokkeren van de mailbox te voorkomen. Die vraag heb ik nog uitstaan. 

 

Daarbij wordt het e-mailadres zelf de gebruikersnaam voor de Webmail of in een mailprogramma. Als je nu een andere gebruikersnaam gebruikt zal die aangepast moeten worden.

Ook de mailservers zullen op dat moment veranderen, je kunt daarvoor de instellingen op deze pagina gebruiken.

Reputatie 2

hey @JanD . Over de legimiteit hoef je niet te twijfelen maar zelf snap ik de inhoud niet en ik ben niet de enige die er zo over denkt

hallo @Klare , de webmail omgeving voor telfort glasvezelklanten wordt momenteel vernieuwd, dus de mail is legitiem.

 

Reputatie 1

Onlangs ontving ik van Telfort.com (?) een email met de volgende inhoud.

Ik vertrouw e.e.a. niet, gezien de typefouten die ik GEEL heb gemarkeerd.

Ik gebruik email al vanaf het begin, dus ongeveer 30 jaar en heb nog nooit beleefd dat ik wachtwoorden moet vervangen, omdat anders een functionaliteit verloren dreigt te gaan.

Klopt dit wel? Graag antwoord.

Hartelijke groet

Hieronder het (fake)bericht van Telfort.

Uw nieuwe e-mail: pas uw wachtwoord aan

 

We vernieuwen uw e-mail, omdat uw abonnement overgaat naar KPN. Lees hieronder wat we verbeteren en wat u moet doen om uw e-mail te kunnen blijven gebruiken.

Maak een sterk nieuw wachtwoord

Uw wachtwoord moet voldoen aan de volgende eisen:

• Minimaal 10 en maximaal 15 karakters
• Minimaal 2 cijfers en
• Minimaal 6 letters, waarvan minimaal 1 hoofdletter en 1 kleine letter
• Toegestane karakters: cijfers, letters en de volgende speciale tekens . - _

Als uw wachtwoord hier niet aan voldoet, dan blokkeren we uw mailbox. Stel dan makkeiljk een nieuw wachtwoord in via Mijn Telort. Voldoet uw wachtwoord al aan deze eisen? Dan blijft uw mailbox het gewoon doen.

Uw e-mailadres wordt inlognaam

Om uw e-mail te lezen, logt u in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Nu kan dat nog met alleen uw naam, straks is deze gebruikersnaam uw volledige e-mailadres. 

Controleer ook uw e-mailprogramma

Gebruikt u een e-mailprogramma zoals Outlook, Apple Mail of iets anders? Dan moet u daar ook uw inloggegevens aanpassen. Anders ontvangt u daar geen e-mail meer. Op onze website leggen we stap voor stap uit hoe u de instellingen kunt aanpassen.

Heeft u nog vragen?

Kijk dan op telfort.nl/e-mail of kom langs in de KPN-winkel. We helpen u graag.

Met vriendelijke groet, 

Jörg Kramer 
Directeur Klantenservice

 

Admin: samengevoegd met het bestaande topic hierover

Reputatie 8
Badge +11

Hi all, zoals jullie zien heb ik even een aantal topics hierover samengevoegd. Op die manier kunnen we de informatie hierover op 1 plek houden en kunnen jullie mij ook makkelijk vinden met verdere vragen :slight_smile:

Er is inderdaad een bericht gestuurd naar gebruikers van verschillende e-mailadressen. Het komt er op neer dat jullie overgezet gaan worden naar het nieuwe mailplatform, net zoals de @Telfort.nl adressen eerder: We vernieuwen Webmail. Een aantal van jullie hadden dat vermoeden al zo te zien. 

Ik begrijp dat er naar aanleiding van het bericht wat onduidelijkheid is over of er zelf een actie nodig is, dat weet ik ook niet helemaal zeker. Ik heb daarover navraag gedaan bij de specialisten en ik kom er op terug zodra ik er meer over weet!

Reputatie 2

Hallo @JanD , ik lees toch heel wat anders in de brief. Ik begrijp dat er wel degelijk actie (?) gedaan moeten worden door de geadresseerde. Maar erg onduidelijk hoe en wat,

Reputatie 1

Ik gebruik een @ciscon.nl mailadres en deze is gekoppeld aan een concepts-mailbox en -servers. Ik krijg nu bericht over de veranderingen die plaatsvinden door de samenwerking met KPN. Mijn vragen zijn nu:
 

Moet ik iets aanpassen in mijn e-mailinstellingen? Of kan ik gebruik blijven maken van de concepts-servers?

​​​​​​​​​​​​​​Is het mogelijk de nieuwe faciliteiten te gebruiken met behoud van mijn @ciscon.nl mailadres. Mijn mailbox is momenteel maar 200mb groot, wat erg lastig is. De aangekondigde 15gb zou top zijn!

Wat moet ik nu met die brief over "Goed nieuws?” .Ik ben noch een whizzkid, noch een digibeet, maar ik heb geen flauw idee of ik nu iets moet doen. Ik heb een telfortaccount, moet ik dan toch een ander account aanmaken? Ik ben overigens niet de enige bij wie deze mail een hoop verwarring oproept.

Hallo @ru446337 , je hebt waarschijnlijk glasvezel met een glasvezel emailaccount, daarvoor is nu ook de webmail van Telfort vernieuwd, dat is alles.

Als je nu inlogt in de webmail zie je dat deze compleet vernieuwd is.

 

Reageer