Goed nieuws! We vernieuwen e-mail van Telfort

• 31 juli 2020
  • 48 reacties
  • 1574 keer bekeken

Reputatie 2

Vandaag kreeg ik een mail van Telfort met als titel:

“Goed nieuws! We vernieuwen e-mail van Telfort”

De eerste alinea's:

Uw nieuwe e-mail: pas uw wachtwoord aan

Beste meneer xxxxx

We vernieuwen uw e-mail, omdat uw abonnement overgaat naar KPN. Lees hieronder wat we verbeteren en wat u moet doen om uw e-mail te kunnen blijven gebruiken.

Wat is nieuw?

Straks geniet u van meer opslagruimte, een verbeterde beveiliging, een verbeterd spamfilter en een overzichtelijke inbox op uw smartphone en tablet

enz.

Ik heb geen idee wanneer ik welke acties moet ondernemen. Is het een vooraankondiging en moet ik in actie komen na de overstap of ????

Is dit agv de algemene overgang van Telfort naar KPN of agv mijn nieuw contract bij KPN (actieve overstap)

/Ton

48 reacties

Ik lees in de mailing van Telfort dat mijn abonnement overgaat naar KPN. Mijn nieuwe emailadres wordt dan naam@telfort.nl. Nu gebruik ik nog altijd het emailadres van XMSnet en dat wil ik graag blijven gebruiken om verwarring bij anderen te voorkomen. Ik begrijp dat dat dan niet meer werkt? Of kan ik dat alsnog blijven gebruiken?

Reputatie 2

Ook ik heb de mail gehad en snap er niets van. Ik gebruik ook het XMSNet e-mailadres. 

Het is mij niet duidelijk hoe ik nu mijn email moet instellen op de computers, ik gebruik outlook 2013.

Ik hoop toch echt dat ik mijn XMS email-adressen mag blijven gebruiken.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Ton_K , log maar eens in in de webmail, dan merk je het vanzelf.

De nieuwe versie draait al een poosje.

Reputatie 2

Hi JandD. Bedankt, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Waarom krijg ik die brief en onduidelijk wat van mij verlangd wordt (ben maar een gewone jongen):wink:

Reputatie 2

Ik heb de conclusie getrokken dat de mail bedoeld is voor de passieve overgang van Telfort naar KPN.

Aangezien ik het Telfort mailaccount niet gebruik en dus leeg is heb ik het account verwijderd. 

Ik kon ook niet meer inloggen in mijn webmail.

Bij KPN krijg ik mogelijk een nieuw maar zal ook dat niet actief gaan gebruiken.

M.a.w. mijn vraag heeft zich vanzelf opgelost

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Ton_K , iedere Telfort-klant heeft van Telfort ooit een basis e-mailadres gekregen zoiets als 

JanJansen@telfort.nl

Dat je dat e-mailadres niet gebruikt is een andere zaak.

Jij hebt in MijnTelfort misschien een ander e-mail adres opgegeven als contactadres, maar het basis-adres raak je nooit kwijt zolang je klant van Telfort bent.

Met je basis-adres van Telfort kun je dus altijd in de webmail inloggen.

Reputatie 2

Hi @JanD 

Waar het om draait dat ik die brief zeer onduidelijk vind. Ja, ik heb een ander contact e-mailadres staan in Mijn Telfort. Medio augustus ga ik over naar KPN en is alles van Telfort verdwenen. Ik heb redelijkgoed met Telfort door een “deur” kunnen lopen maar zag geen uitdagingen om het bestaande contract stilzwijgend te laten doorlopen.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Ton_K ,als je inderdaad in augustus bewust overstapt naar KPN en niet de automatische overstap afwacht raak je wel je huidige e-mail-accounts van Telfort kwijt.

Als je de automatische overstap had afgewacht had je je e-mailaccounts kunnen behouden.

Ik wens je veel internetplezier bij KPN straks, wij moeten de automatische overstap nog even afwachten, want ik wil mijn Telfort e-mailaccounts (nog) niet kwijt.

Reputatie 2

@JanD  Zoals ik reeds aangaf gebruik ik de e-mailaccounts van de internetproviders om vooral het overstappen gemakkelijk te laten verlopen. Daarnaast heb ik financieel voordeel kunnen halen en nieuwere apparatuur.

Badge

Door de wachtwoord aanpassing krijg ik Outlook op Android niet meer werkend.

Helpdesk mag niet meer helpen kreeg ik gister te horen???

Gisteren bericht gehad dat e-mail van Telfort wordt vernieuwd. Mijn vraag is: wat moeten ex-klanten van XMS doen. Ik maak nog steeds gebruik van XMS-webmail en niet van Telfort. Blijft dat allemaal bij het oude? 

Reputatie 2

Ik maak ook nog gebruik van email adressen van Concepts en ons allen is belooft dat er niets veranderd aan de mutatie naar KPN…kunnen ze ook niet maken eerlijk gezegd!! Dat we al dingen moeten veranderen n.a.v. de bekendmaking waarop u doelt is al, persoonlijk gezien al een dingetje waarop ik al twijfels heb met de uitspraak "er veranderd niets”.

De bestaande E-Mail adressen blijven gewoon bestaan, of het nu XMS of Concepts is, alleen het systeem word verbeterd en daar zitten wat veranderingen in met werking.

De @telfort.nl webmail omgeving is al vernieuwd dat is gelijk met de @kpn.nl email adressen.

De oud glasvezel domeinen gingen nog via de gebruikelijke ingang blijkbaar word dat nu dus ook aangepakt. Dat zal behalve een ander uiterlijk niet teveel wezenlijk verschillen mogen opleveren.

Reputatie 8
Badge +8

Door de wachtwoord aanpassing krijg ik Outlook op Android niet meer werkend.

Helpdesk mag niet meer helpen kreeg ik gister te horen???

Hallo @Fanaat , het was handiger geweest een eigen topic te openen i.p.v. in te breken in een ander topic. Dit om verwarring te voorkomen.

Telfort zal je altijd helpen om in te kunnen loggen in je (web)mail.

Telfort is echter geen helpdesk voor specifieke (email)software, dan kun je inderdaad beter je vraag binnen het forum stellen in een eigen topic.

Binnen het forum zijn er altijd wel mensen aanwezig met specifieke kennis van bepaalde software en zijn gaarne bereid je daarmee te helpen.

Kun je wèl inloggen in de webmail?

@Ton_K Dit is inderdaad vanwege de aanstaande migratie. Enkel 'echte' telfort.nl email accounts maken gebruik van de nieuwe omgeving zoals door JanD bedoeld. Jouw bewuste overstap vind blijkbaar precies ten tijde van deze migratie plaats.

Reputatie 2

@Galdor68 , bedankt. Die conclusie had ik al getrokken. Telfort had in haar schrijven wat duidelijker mogen zijn vind ik :nerd:

Na de mail van gisteren: “Goed nieuws! We vernieuwen e-mail van Telfort” zie ik vanochtend dat de inhoud van mijn IMAP mailbox van mijn @telfortglasvezel.nl mailadres op Outlook 365 leeg is.

Ik dacht dus even een nieuw wachtwoord instellen bij “Mijn Telfort” en dan kunnen we weer verder.

Helaas is mijn mailbox op Outlook nog steeds leeg en op mijn iPhone zie ik nu ook geen nieuwe mail meer binnenkomen.

Ik heb onderstaande instellingen:

Inkomende mail:

imap.telfortglasvezel.nl

Poort 993

SSL/TLS

gebruikersnaam: <naam van mailbox>@telfortglasvezel.nl

Uitgaande mail:

smtp.telfortglasvezel.nl

Poort 587

STARTTLS

Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: Ja

Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende mailserver.

Hoe kan ik dit oplossen?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Martjan van der Spek , aan de hand van meerdere reacties binnen dit forum worden de glasvezelklanten nu overgezet naar de nieuwe webmail, daar kan het mee te maken hebben.

Kun je wèl rechtstreeks via de webmail inloggen?

Ja, op de webmail kan ik wel inloggen.

Dank voor je reactie.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Martjan van der Spek dan is er met de mail  op zich niets mis gelukkig.

Hallo, bij mij werkt het ook niet meer op iPhone en Windows 10 (Outlook 365) nadat ik mijn wachtwoord aangepast heb.

Als het goed is kun je via webmail er nog wel bij.

Ik hoop dat Telfort/KPN het probleem snel oplost. Uit de mail was niet duidelijk wanneer het ging gebeuren. Jammer!   

Admin: samengevoegd

Wat moet ik nu met die brief over "Goed nieuws?” .Ik ben noch een whizzkid, noch een digibeet, maar ik heb geen flauw idee of ik nu iets moet doen. Ik heb een telfortaccount, moet ik dan toch een ander account aanmaken? Ik ben overigens niet de enige bij wie deze mail een hoop verwarring oproept.

Reputatie 8
Badge +8

Wat moet ik nu met die brief over "Goed nieuws?” .Ik ben noch een whizzkid, noch een digibeet, maar ik heb geen flauw idee of ik nu iets moet doen. Ik heb een telfortaccount, moet ik dan toch een ander account aanmaken? Ik ben overigens niet de enige bij wie deze mail een hoop verwarring oproept.

Hallo @ru446337 , je hebt waarschijnlijk glasvezel met een glasvezel emailaccount, daarvoor is nu ook de webmail van Telfort vernieuwd, dat is alles.

Als je nu inlogt in de webmail zie je dat deze compleet vernieuwd is.

Reputatie 1

Ik gebruik een @ciscon.nl mailadres en deze is gekoppeld aan een concepts-mailbox en -servers. Ik krijg nu bericht over de veranderingen die plaatsvinden door de samenwerking met KPN. Mijn vragen zijn nu:

Moet ik iets aanpassen in mijn e-mailinstellingen? Of kan ik gebruik blijven maken van de concepts-servers?

​​​​​​​​​​​​​​Is het mogelijk de nieuwe faciliteiten te gebruiken met behoud van mijn @ciscon.nl mailadres. Mijn mailbox is momenteel maar 200mb groot, wat erg lastig is. De aangekondigde 15gb zou top zijn!

Reageer