Goed nieuws! We vernieuwen e-mail van Telfort

  • 31 juli 2020
  • 48 reacties
  • 1656 keer bekeken


Toon het eerste bericht

48 reacties

Wat moet ik nu met die brief over "Goed nieuws?” .Ik ben noch een whizzkid, noch een digibeet, maar ik heb geen flauw idee of ik nu iets moet doen. Ik heb een telfortaccount, moet ik dan toch een ander account aanmaken? Ik ben overigens niet de enige bij wie deze mail een hoop verwarring oproept.

Hallo, bij mij werkt het ook niet meer op iPhone en Windows 10 (Outlook 365) nadat ik mijn wachtwoord aangepast heb.

Als het goed is kun je via webmail er nog wel bij.

Ik hoop dat Telfort/KPN het probleem snel oplost. Uit de mail was niet duidelijk wanneer het ging gebeuren. Jammer!   

 

Admin: samengevoegd

Hallo @Martjan van der Spek dan is er met de mail  op zich niets mis gelukkig.

 

Ja, op de webmail kan ik wel inloggen.

Dank voor je reactie.

Hallo @Martjan van der Spek , aan de hand van meerdere reacties binnen dit forum worden de glasvezelklanten nu overgezet naar de nieuwe webmail, daar kan het mee te maken hebben.

Kun je wèl rechtstreeks via de webmail inloggen?

 

Na de mail van gisteren: “Goed nieuws! We vernieuwen e-mail van Telfort” zie ik vanochtend dat de inhoud van mijn IMAP mailbox van mijn @telfortglasvezel.nl mailadres op Outlook 365 leeg is.

Ik dacht dus even een nieuw wachtwoord instellen bij “Mijn Telfort” en dan kunnen we weer verder.

Helaas is mijn mailbox op Outlook nog steeds leeg en op mijn iPhone zie ik nu ook geen nieuwe mail meer binnenkomen.

Ik heb onderstaande instellingen:

Inkomende mail:

imap.telfortglasvezel.nl

Poort 993

SSL/TLS

gebruikersnaam: <naam van mailbox>@telfortglasvezel.nl

Uitgaande mail:

smtp.telfortglasvezel.nl

Poort 587

STARTTLS

Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: Ja

Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende mailserver.

Hoe kan ik dit oplossen?

Reputatie 2

@Galdor68 , bedankt. Die conclusie had ik al getrokken. Telfort had in haar schrijven wat duidelijker mogen zijn vind ik :nerd:

@Ton_K Dit is inderdaad vanwege de aanstaande migratie. Enkel 'echte' telfort.nl email accounts maken gebruik van de nieuwe omgeving zoals door JanD bedoeld. Jouw bewuste overstap vind blijkbaar precies ten tijde van deze migratie plaats.

Door de wachtwoord aanpassing krijg ik Outlook op Android niet meer werkend.

Helpdesk mag niet meer helpen kreeg ik gister te horen???

Hallo @Fanaat , het was handiger geweest een eigen topic te openen i.p.v. in te breken in een ander topic. Dit om verwarring te voorkomen.

Telfort zal je altijd helpen om in te kunnen loggen in je (web)mail.

Telfort is echter geen helpdesk voor specifieke (email)software, dan kun je inderdaad beter je vraag binnen het forum stellen in een eigen topic.

Binnen het forum zijn er altijd wel mensen aanwezig met specifieke kennis van bepaalde software en zijn gaarne bereid je daarmee te helpen.

Kun je wèl inloggen in de webmail?

 

 

 

De @telfort.nl webmail omgeving is al vernieuwd dat is gelijk met de @kpn.nl email adressen.

De oud glasvezel domeinen gingen nog via de gebruikelijke ingang blijkbaar word dat nu dus ook aangepakt. Dat zal behalve een ander uiterlijk niet teveel wezenlijk verschillen mogen opleveren.

 

De bestaande E-Mail adressen blijven gewoon bestaan, of het nu XMS of Concepts is, alleen het systeem word verbeterd en daar zitten wat veranderingen in met werking.

Reputatie 2

Ik maak ook nog gebruik van email adressen van Concepts en ons allen is belooft dat er niets veranderd aan de mutatie naar KPN…kunnen ze ook niet maken eerlijk gezegd!! Dat we al dingen moeten veranderen n.a.v. de bekendmaking waarop u doelt is al, persoonlijk gezien al een dingetje waarop ik al twijfels heb met de uitspraak "er veranderd niets”.

Gisteren bericht gehad dat e-mail van Telfort wordt vernieuwd. Mijn vraag is: wat moeten ex-klanten van XMS doen. Ik maak nog steeds gebruik van XMS-webmail en niet van Telfort. Blijft dat allemaal bij het oude? 

 

Badge

Door de wachtwoord aanpassing krijg ik Outlook op Android niet meer werkend.

Helpdesk mag niet meer helpen kreeg ik gister te horen???

Reputatie 2

@JanD  Zoals ik reeds aangaf gebruik ik de e-mailaccounts van de internetproviders om vooral het overstappen gemakkelijk te laten verlopen. Daarnaast heb ik financieel voordeel kunnen halen en nieuwere apparatuur.

Hallo @Ton_K ,als je inderdaad in augustus bewust overstapt naar KPN en niet de automatische overstap afwacht raak je wel je huidige e-mail-accounts van Telfort kwijt.

Als je de automatische overstap had afgewacht had je je e-mailaccounts kunnen behouden.

Ik wens je veel internetplezier bij KPN straks, wij moeten de automatische overstap nog even afwachten, want ik wil mijn Telfort e-mailaccounts (nog) niet kwijt.

 

Reputatie 2

Hi @JanD 

Waar het om draait dat ik die brief zeer onduidelijk vind. Ja, ik heb een ander contact e-mailadres staan in Mijn Telfort. Medio augustus ga ik over naar KPN en is alles van Telfort verdwenen. Ik heb redelijkgoed met Telfort door een “deur” kunnen lopen maar zag geen uitdagingen om het bestaande contract stilzwijgend te laten doorlopen.

Hallo @Ton_K , iedere Telfort-klant heeft van Telfort ooit een basis e-mailadres gekregen zoiets als 

JanJansen@telfort.nl

Dat je dat e-mailadres niet gebruikt is een andere zaak.

Jij hebt in MijnTelfort misschien een ander e-mail adres opgegeven als contactadres, maar het basis-adres raak je nooit kwijt zolang je klant van Telfort bent.

Met je basis-adres van Telfort kun je dus altijd in de webmail inloggen.

 

 

 

Reputatie 2

Ik heb de conclusie getrokken dat de mail bedoeld is voor de passieve overgang van Telfort naar KPN.

Aangezien ik het Telfort mailaccount niet gebruik en dus leeg is heb ik het account verwijderd. 

Ik kon ook niet meer inloggen in mijn webmail.

Bij KPN krijg ik mogelijk een nieuw maar zal ook dat niet actief gaan gebruiken.

M.a.w. mijn vraag heeft zich vanzelf opgelost

Reputatie 2

Hi JandD. Bedankt, maar dat is niet waar ik naar op zoek ben. Waarom krijg ik die brief en onduidelijk wat van mij verlangd wordt (ben maar een gewone jongen):wink:

Hallo @Ton_K , log maar eens in in de webmail, dan merk je het vanzelf.

De nieuwe versie draait al een poosje.

 

Reputatie 2

Ook ik heb de mail gehad en snap er niets van. Ik gebruik ook het XMSNet e-mailadres. 

Het is mij niet duidelijk hoe ik nu mijn email moet instellen op de computers, ik gebruik outlook 2013.

Ik hoop toch echt dat ik mijn XMS email-adressen mag blijven gebruiken.

Ik lees in de mailing van Telfort dat mijn abonnement overgaat naar KPN. Mijn nieuwe emailadres wordt dan naam@telfort.nl. Nu gebruik ik nog altijd het emailadres van XMSnet en dat wil ik graag blijven gebruiken om verwarring bij anderen te voorkomen. Ik begrijp dat dat dan niet meer werkt? Of kan ik dat alsnog blijven gebruiken?

 

Reageer