beantwoord

Gmail als alias toevoegen

• 1 november 2018
  • 2 reacties
  • 215 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
kan ik een gmail adres toevoegen als alias
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 1 november 2018, 19:18

een alias mailadres koppel je altijd aan de mailbox. Die mailbox heeft een hoofd-mailadres.
als je een alias (oftewel een secundair mailadres) toevoegd dan is diezelfde mailbox ook bereikbaar via dat mailadres.

Je kan niet een mailadres vanuit een ander mail-domein toevoegen. dat werkt gewoon niet omdat de mailserver een mail met een @gmail.com mailadres aflevert op de mailservers van gmail en niet bij de mailservers van Telfort. De routering is domweg anders.

Wat je wél kan doen is:
  1. Je mail van Telfort doorsturen naar je gmail mailadres
  2. bij gmail een extra account met het Telfort mailadres toevoegen
Je gebruikt gmail dan om mails vanaf je échte gmail account én je telfort mailadres te sturen.

en zo stel je dat in gmail in...
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Dag Dick, ik sluit me aan bij wat Kees-Jan hier aangeeft. 🙂
Reputatie 8
Badge +17
een alias mailadres koppel je altijd aan de mailbox. Die mailbox heeft een hoofd-mailadres.
als je een alias (oftewel een secundair mailadres) toevoegd dan is diezelfde mailbox ook bereikbaar via dat mailadres.

Je kan niet een mailadres vanuit een ander mail-domein toevoegen. dat werkt gewoon niet omdat de mailserver een mail met een @gmail.com mailadres aflevert op de mailservers van gmail en niet bij de mailservers van Telfort. De routering is domweg anders.

Wat je wél kan doen is:
  1. Je mail van Telfort doorsturen naar je gmail mailadres
  2. bij gmail een extra account met het Telfort mailadres toevoegen
Je gebruikt gmail dan om mails vanaf je échte gmail account én je telfort mailadres te sturen.

en zo stel je dat in gmail in...

Reageer