beantwoord

Geen submappen in IMAP Inbox


Ik heb mijn ***@xmsweb.nl mail account ingesteld in Outlook 2013 via IMAP.

Nu kan ik in de map Inbox geen submappen aanmaken. Ik heb een ander account van een web domein ook ingesteld als IMAP hier lukt het wel.

Een belangrijk verschil is dat ik in de instellingen van het xmsweb account een hoofddirectory in moet geven om het te laten werken. Dit is bij het web domein account niet.

Als ik een submap aan wil maken, krijg je ook letterlijk de melding dat dit niet kan als de hoofddirectory is ingevuld in de account.

Iemand een oplossing hiervoor?
Dank voor het meedenken.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 9 januari 2019, 10:17

Ik vrees dat ik vervelend nieuws heb, @smit6628. De technische dienst geeft aan dat zij ervan uitgaan dat de instellingen wel kloppen. Zij hebben verder geen zicht op issues binnen Outlook zelf. We kunnen daar dan ook geen support op bieden. Enige tip is nog om op dezelfde wijze submappen aan te maken als je hebt gedaan voor je inbox. Wellicht ook nog goed om naar de stappen op deze pagina te kijken.

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Hallo @smit6628. Zoals we in je vorige topic hebben besproken, weet ik niet zeker of de instellingen die je nu gebruikt voor IMAP in Outlook 2013 met je XMS e-mailadres de juiste zijn. Het is goed mogelijk dat die instellingen er nu voor zorgen dat je geen submappen kunt aanmaken. Ik heb de vraag nu neergelegd bij onze Webmail-specialisten. Zodra ik een reactie heb ontvangen, zal ik die hier delen. Wil je in de tussentijd je profiel aanvullen met het e-mailadres waar het over gaat?
Reputatie 8
Badge +19
Dit even terzijde, maar als ik dit soort problemen lees betreft het (vrijwel) altijd het programma Outlook.
Ook veel andere mailproblemen gaan zonder uitzondering over Outlook.
En dat is jammer want er zijn zoveel goeie, zo niet betere mailprogramma's voor Windows beschikbaar, en vaak nog gratis ook.
En daarover lees ik hier nooit problemen...

Ik heb het ook altijd nogal bijzonder gevonden dat Outlook zo idioot zwaar (grootte in MB's) moet zijn voor een mailprogramma, het installatiebestand is volgens mij al een halve Gigabyte terwijl een programma als Thunderbird iets van 45 Megabyte is en uiteindelijk hetzelfde doet.
De grootte van Outlook zal best wel te maken hebben met de diepe intergratie in de rest van het Microsoft Office (365) pakket en Windows zelf, maar gebruik je die integratie ook..?
Reputatie 3
Badge +6
Dag @smit6628. Onze specialisten geven aan dat het vooral te maken heeft met de instellingen van Outlook of de server zelf en het daardoor lastig is de vinger op de zere plek te leggen. Als het goed is zou je in de instellingen van Outlook de optie voor het aanmaken van submappen open moeten kunnen zetten. Waar je die optie precies kunt vinden, durf ik je niet met zekerheid te zeggen. Wellicht heb je iets aan de informatie in dit Microsoft topic. Ik heb het probleem nu ook gemeld bij de technische dienst in de hoop dat zij mij meer kunnen vertellen.
Hallo @Natasja - Telfort. Dank voor het verder uitzetten. Ik zelf inmiddels ook nog verschillende topics op internet bekeken, maar nog geen oplossing kunnen vinden. Het is een beetje een vicieuze cirkel waar je in terecht komt. Indien je in de account instellingen het veld hoofdmap niet vult met "Inbox", kun je wel submappen aanmaken, maar zie je de mails niet en wordt er niets verstuurd.

Vul je de hoofdmap in de account instellingen wel, kun je wel mail versturen en ontvangen. Maar dan krijg je bij het aanmaken van submappen in postvak in deze melding: "Kan de map niet maken. De map kan niet worden gemaakt of er kan niet naar de map worden genavigeerd. U kunt geen submappen voor uw Postvak IN maken of naar submappen navigeren als het pad voor de hoofdmap niet leeg is".

In de IMAP email account die bij een website hoort die ik beheer, hoef ik de hoofdmap niet te vullen. Daar kan ik submappen aanmaken en krijg ook gewoon mail en kan mail versturen. Op basis hiervan zou ik verwachten dat het komt door instellingen op jullie server. Beide accounts zijn namelijk op dezelfde machine in Outlook 2013 opgezet. Dus de lokale variabelen daarvan zijn volgens mij gelijk.

Ik ga nog verder zoeken, maar hoop dat jullie technische dienst mogelijk ook nog iets kan achterhalen.
Reputatie 3
Badge +6
Dag @smit6628. Wat prettig dat je zelf ondertussen ook nog flink aan het testen bent geslagen. De technische dienst geeft aan dat we alles betreft technische instellingen voor webmail en Outlook ondersteunen, indien het versturen en/of ontvangen van e-mails niet werkt. Het aanmaken van submappen in Outlook valt buiten ons supportkader. Als iets in Outlook zelf niet werkt, dan kan de technische dienst daarbij dus niet helpen. Echter, ik heb nog geen antwoord op de vraag omtrent de instellingen die je nu gebruikt. Ik heb daar nu nogmaals naar gevraagd. Je hoort van me. 🙂
Reputatie 3
Badge +6
Ik vrees dat ik vervelend nieuws heb, @smit6628. De technische dienst geeft aan dat zij ervan uitgaan dat de instellingen wel kloppen. Zij hebben verder geen zicht op issues binnen Outlook zelf. We kunnen daar dan ook geen support op bieden. Enige tip is nog om op dezelfde wijze submappen aan te maken als je hebt gedaan voor je inbox. Wellicht ook nog goed om naar de stappen op deze pagina te kijken.

Reageer