vraag

Geen inkomende email op pc, als ik heb ingelogt via de webmail

Henksch
Hallo
Dit probleem doet elke keer weer voor als ik op vakantie ben en inlog op de webmail. ik gebruik 4 emailadressen, bij 3 gaat het binnen halen vd email prima, maar van een dus niet. Als ik weer thuis ben en mijn mailprogramma open(Thunderbird) komt de mail ook binnen, behalve bij die een. Het lijkt er een beetje op als ik de webmail open dan alle berichten worden weggegooid. Zoals ik kan zien staan de instellingen voor alle 4 mailadressen gelijk.
m.vr.gr.
Henk

23 Reacties

Galdor68
Waarschijnlijk zal het niet voorkomen als je de berichten die je leest via webmail op ongelezen zet. Los daarvan zou je email client wel de boel moeten synchroniseren maar dan als gelezen binnen halen.
Bij gmail lees ik ook mijn emails vaak via de tablet en ze komen dan evengoed binnen in mijn windows mail client maar dan wel als gelezen.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Henksch, welkom op het forum. Ik begrijp dat je als je op vakantie bent je in de webmail kijkt om je mails bij te houden. Kom je thuis, dan kijk je weer via Thunderbird naar je mails. Bij drie van de vier adressen ontvang je na de vakantie je mails weer in Thunderburd, maar bij eentje niet. Dat is inderdaad lastig. Ik kan hier niet gelijk een verklaring voor geven. Kan je mij vertellen welke instellingen je gebruikt per mailadres? Maak je gebruik van POP3 of van IMAP? Je kan de tip van Galdor proberen. Anders kan je ook nog eens de instellingen per account vergelijken. Misschien heb je bij het vierde mailadres een optie uit of juist aan staan.
Henksch
Hallo, bedankt alle 2 voor de reactie. Maar wat het ook is., van dat het eene adres is de webmail helemaal leeg, er komt helemaal geen email op binnen. En als ik dan later weer thuis kijk, is er thuis, via de pc, ook geen email op binnen gekomen op dat emailadres sinds dat ik weg en. In de afbeelding, heb ik nu een vinkje aangezet, totdat ik ze verwijder. Had ik niet. Dit was het enigste wat er anders was, ja en het aantal dagen deze staat op 71 en de anderen op 14. Maak gebruik van POP3. Tip van Galdor gaat niet op, omdat er niets geladen wordt.
Ron.
Reputatie 1
Badge
Henksch schreef:

Maak gebruik van POP3.

Met POP3 haalt Thunderbird ook de gelezen berichten binnen, dat kan dus niet de oorzaak zijn.
Kan je e.e.a. testen door hetzelfde gewoon eens vanuit thuis te testen, met berichten aan jezelf?

edit: controleer je in Thunderbird ook, of e-mails niet als reclame gezien worden?
Dan zouden ze in spam, of prullenbak moeten staan.
Er kan per account zo'n map bestaan!
Henksch
Getest, bericht kwam binnen. Maar bericht was verdwenen als ik de sessie opnieuw moest aanmelden.
Zonder het bericht te lezen. En in de spam map, staat het ook niet.
Ron.
Reputatie 1
Badge
Dan lijkt het mij toch, dat je met Imap werkt, en niet met POP3, of er is iets vreemds aan de hand.
Controleer dat eens.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Henksch, als je met POP3 werkt en de webmail helemaal leeg is, dan hangt het samen met het achterlaten van een kopie op de mailserver. Die optie heb je nu aangepast, maar ik begrijp dat je daar geen verschil in merkt. Maak je ook nog gebruik van dit mailadres op een ander apparaat? Denk aan een tablet, mobiele telefoon of andere computer? Als een van die apparaten de optie om een kopie op de server achter te laten uit heeft staan, dan haalt die de hele mailbox leeg. Met het gevolg dat de webmail leeg is.

Als je geen ander apparaat gebruikt, dan raad ik je aan op het account opnieuw in te stellen. Maak dan wel eerst een goede backup. Zoals je al merkte zijn de mailtjes lokaal opgeslagen en niet op onze mailserver. Maak je namelijk geen backup, dan kan je belangrijke mails kwijt zijn na het opnieuw instellen.

Wat betreft je opmerking over IMAP, Ron; dit klopt niet. Met IMAP heb je namelijk niet de optie om een kopie achter te laten. Bij IMAP werk je namelijk vanuit de mailbox op de server, niet vanuit een lokale mailfolder.
Ron.
Reputatie 1
Badge
Wieger - Telfort schreef:

Wat betreft je opmerking over IMAP, Ron; dit klopt niet. Met IMAP heb je namelijk niet de optie om een kopie achter te laten. Bij IMAP werk je namelijk vanuit de mailbox op de server, niet vanuit een lokale mailfolder.

Een beetje ongelukkig geschreven verhaal van mij, sorry.
Waar het mij om ging, wanneer het een IMAP account is en een bericht in Thunderbird verwijderd wordt, dan is het ook weg in de Webmail.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Dat klopt inderdaad. Al zou ik dan niet een helemaal lege webmail omgeving verwachten. Ik hoor graag van @Henksch of hij zijn mail op meerdere apparaten gebruikt.
Henksch
Ja, ik gebruik de webmail op mijn tablet en de 'gewone' mail op mijn pc. Maar gisteren de webmail ook benadert via de pc en hetzelfde verhaal.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Henksch, zie je een verschil tussen de inboxen van je tablet en je PC? Dat je bijvoorbeeld bepaalde mails wel op je tablet hebt, maar niet op je PC? Als dit het geval is, dan haalt je tablet de mails op maar laat het geen kopie achter op de server.
Henksch

Hoi Henksch, zie je een verschil tussen de inboxen van je tablet en je PC? Dat je bijvoorbeeld bepaalde mails wel op je tablet hebt, maar niet op je PC? Als dit het geval is, dan haalt je tablet de mails op maar laat het geen kopie achter op de server.

Nee, daarin is geen verschil.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Henksch, bij beiden zie je geen verschil in de mailboxen. Dat sluit die apparaten uit. Je kan nog proberen tijdelijk even terug te vallen naar één mailprogramma om te zien of de kopieën wel in de webmail blijven. Aangezien je de mailtjes wel binnen krijgt, komen ze wel binnen op onze mailserver. Om er echt zeker van te zijn, heb je de mailaccount niet ingesteld op je smartphone?
Henksch

Hoi Henksch, bij beiden zie je geen verschil in de mailboxen. Dat sluit die apparaten uit. Je kan nog proberen tijdelijk even terug te vallen naar één mailprogramma om te zien of de kopieën wel in de webmail blijven. Aangezien je de mailtjes wel binnen krijgt, komen ze wel binnen op onze mailserver. Om er echt zeker van te zijn, heb je de mailaccount niet ingesteld op je smartphone?

Nee, ik gebruik de smartphone niet voor mailverkeer.
Henksch
Nog even ter verduidelijking, mijn hele "postvak in" is dus leeg. Ook de berichten die ik op mijn pc bewaar staan dus niet in de webmail "postvak in".
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Henksch, dat is me duidelijk. Dit fenomeen komt vaak voor als je POP3 gebruikt en een apparaat geen kopie op de server achterlaat. Dan blijft de webmail in zijn geheel leeg. Vandaar dat ik ook navraag of je met meer apparaten je mail ophaalt. Dan raad ik je aan om tijdelijk even terug te schakelen naar het gebruik met één account om te controleren of je dan de mails wel online ziet. Hiermee kunnen wij uitsluiten waar dit door veroorzaakt wordt. Mijn collega's van het mailteam kunnen dit niet achterhalen namelijk.
Henksch
Hoi Wiecher, nee geen mail online te zien via dat mailaccount. Maar wat ik ook schreef is dat de mail die verstuurt is, in de periode dat ik gebruik maak van webmail, ook niet op mijn thuismail aankomt.Heb zelf het idee dat het eene mailaccount anders op de server staat ingesteld dan de andere 3. Heeft ook een afwijkende naam nl. sc42******** en de andere 3 sc45*******. Toendertijd begonnen met die 1 en later de andere 3 toegevoegd.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Ik zal het nogmaals bij mijn collega's voorleggen. Bij een eerdere controle zijn geen afwijkingen geconstateerd in de instellingen. Mocht hier niets uit volgen, dan wil ik je toch vragen om tijdelijk over te schakelen naar het gebruik op één apparaat of als alternatief IMAP te gebruiken. Ik kom er nog bij je op terug, als ik een inhoudelijke reactie van mijn collega's heb.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Henksch, ik heb een reactie terug van mijn collega's. Er staat voor ongeveer 28MB aan items in je verzonden berichten, je ontvangen berichten zijn leeg.. Zij zien dat een van je apparaten toch de gehele mailbox leeghaalt in plaats van een bericht op de server achter laat. Zij raden aan om over te stappen naar het gebruik van IMAP of de accounts op beide apparaten opnieuw in te stellen. De werking van de mailbox is in orde bevonden door hen.
Henksch
Dank je (en je collega's natuurlijk) Gaan we proberen.
Henksch
Rara vraag misschien, maar hoe stel je webmail in dan? Is toch een browser benadering.
nelly jacoba
Reputatie 5
Badge +2
Je moet het in de mailclient op je pc, laptop, tablet of telefoon instellen.

En je verzonden items map in je webmail legen, die mb's tellen ook mee voor de totaal gebruikte ruimte.
Kijk daar dan ook even in de prullebak.

Hier instellen in verschillende mailclients
https://www.google.nl/search?q=bericht+op+de+server+achterlaten&oq=bericht+op+de+server+achter+laat&aqs=chrome.1.69i57j0l2.5258j0j7&client=tablet-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Henksch, de webmail instellen gaat niet. Dit is al voorgeprogrammeerd. Het gaat dus echt over de e-mail op je tablet en via je PC met Thunderbird. Die accounts kan je opnieuw instellen. Op onze hulppagina vind je een overzicht van de e-mailinstellingen. Zoals ik eerder opperde kan je dan het beste IMAP gebruiken. Dan loopt alles synchroon via de mailserver.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)