beantwoord

Geen behoud van e-mail adres door Telfort / Concepts na beëindiging dienst door de leverancier.

• 13 augustus 2014
  • 16 reacties
  • 2754 keer bekeken

Al vele jaren heb ik gebruik gemaakt van een knoware.nl e-mail accres. Plotseling is door Telfort / Concepts een eind aangekomen. In een brief van 25 juli is de beëindiging van de in-bel dienst aangekondigd. Dat kan ik best voorstellen doordat (neem ik aan) iedereen een ADSL of glasvezel aansluiting heeft. Er staat niets in de brief over beëindiging van de e-mail adres. In antwoord op mijn vraag "en hoe kan ik mijn e-mail adres overzetten naar een andere dienst?" krijg ik een korte e-mail als antwoord: "Het is niet mogelijk. Op 31-12-2-14 stoppen alle mail-only accounts."

Behoud van een individueel e-mail adres bij overstappen naar een andere provider (eigen keuze) is technisch/operationeel niet mogelijk. Er is veel over besproken maar dat is duidelijk een "no-go". Dit is anders.

Stopzetten door een leverancier van een hele e-mail domein had ik nooit verwacht!

Graag wil ik weten of er andere e-mail domeins zijn uit de lucht genomen door leveranciers. Bij mijn weten zijn klanten van Tiscali en andere "overname" bedrijven toch voorzien van een migratie met behoud van e-mail adres? Wat is de norm in telecom/internet land?

Ik voel me in een soort identiteits psychotrauma.....
icon

Beste antwoord door kitm 16 oktober 2014, 10:54

Gisteren heb ik een bericht van Telfort klantenservice glasvezel ontvangen als antwoord op mijn vraag: "blijft mijn knoware.nl adres in 2015 operationeel?". "Dit emailadres blijft inderdaad nog actief". Hun ref 1059828.

Zeer blij om dat te horen.

Zaak gesloten.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

16 reacties

Hier hetzelfde.

Mijn vrouw en ik gebruiken al sinds 1993 een knoware.nl email adres.
Het is van de zotte dat het domein zomaar afgesloten wordt. Het kost werkelijk niets om het in stand te houden.
Overdracht van het domein wil Telfort ook niet.

Krijg in de mailing de suggestie om Telfort glasvezel te nemen, maar dat hebben we al een paar jaar.
Wordt hoog tijd om dan ook maar de rest van de Telfort diensten op te zeggen. Knap staaltje klantenbinding.
Het geld ook voor ision.nl email adressen.

Het behoud van email adres bij naamsverandering is ook besproken in de tweede kamer in 2012. Ik wil weten wat de huidige standpunt van Directoraat-generaal, Energie, Telecom & Mededinging, Directie Telecommarkt is geworden. Eigenlijk zou providers hier zelfregulerend moeten zijn. Maar dat werkt niet.

Zie ook klachten bij consumentenbond / klachtencompass en Radar.
Ik zit met hetzelfde probleem en nog 3 vrienden/kennisen met mij. Wij hebben sinds 1994 een Knoware/Ision account, maar ook wij kregen 'nee' te horen wat betreft het voortzetten van het e-mail adres.

Ik heb aan Concepts aangegeven dat ik de kennis en de middelen heb om de e-mail dienst voort te zetten, maar ook dat was niet mogelijk omdat er pas later dit jaar wordt besloten wat er met het domein zelf gaat gebeuren.

Graag zou ik in contact komen met andere gedupeerden om te zien of we wellicht gezamenlijk stappen kunnen ondernemen.
Reputatie 8
Badge +2
@kitm, @pwgiskes, @chasx,

Erg vervelend natuurlijk, dat jullie de knoware.nl/ision.nl e-mail adressen niet meer dreigen te kunnen gebruiken zoals in de brief staat vermeld. Helaas kan ik nu geen bevredigend antwoord op de vragen geven. We zijn aan het uitzoeken of we hiervoor een alternatief kunnen bieden. Indien hier meer over bekend is, zal ik jullie daarvan op de hoogte stellen.

Mijn excuses voor het ervaren ongemak.

Michael
Beste Michael,

Bedankt voor het antwoord. Ik heb contact gehad met Concepts over het zelf voortzetten van het domein. Ik heb de kennis en middelen om dat te doen, maar in dat geval zou het alsnog praktisch zijn om bestaande klanten eerst per mail of brief op de hoogte te stellen dat na 31 december hun e-mailadres niet komt te vervallen of door een andere partij wordt voortgezet.

Ik denk dat het in de meeste gevallen ook voornamelijk daar om gaat (de e-mail adressen en bereikbaarheid van mensen). Zijn er mogelijkheden om via Concepts of Telfort eens een afspraak te maken om de situatie en mogelijkheden door te spreken?
Reputatie 8
Badge +2
@chasx,

Wat fijn dat je met ons meedenkt! Alleen denk ik niet dat dit noodzakelijk is. Ik verwacht dat ik op zeer korte termijn (hopelijk goed) nieuws kan melden over het voortbestaan van de adressen.

Michael
Ok. Wat mij betreft is het 'geen probleem' als het slecht nieuws is wat betreft voortzetting door jullie, maar in dat geval wil ik graag in overleg wat er gebeurt na afloop zodra het domein wordt opgeheven.

Zoals eerder aangegeven kan (en wil) ik de dienst zelf voortzetten, maar het is beter om dat in overleg te doen en de huidige klanten daarvan ook op de hoogte te stellen.
Graag wil ik weten wat de status is. Is er nieuws moderator Michael? Via klachtencompass heb ik een negatief bericht ontvangen - toch met een vreemd verhaal over "Knowere.com". Crossed wires?

Nu hebben wij een paar weken om de domein naam overname te regelen en zou in januari binnen een paar dagen de continuiteit kunnen waarborgen.

Binnenkort ben ik terug in NL en dan zal ik alles doen om dit op te lossen.
Hoewel geen bericht meer van 'Michael - Telfort' is er een schrijven uitgegaan van Telfort dat de Concepts e-mail behouden blijft. Er staat niks over Ision in die brief, mogen wij aannemen dat de knoware en ision domeinnamen en bijbehorende adressen dus ook blijven bestaan?
Reputatie 8
Badge +2
Hoewel geen bericht meer van 'Michael - Telfort' is er een schrijven uitgegaan van Telfort dat de Concepts e-mail behouden blijft. Er staat niks over Ision in die brief, mogen wij aannemen dat de knoware en ision domeinnamen en bijbehorende adressen dus ook blijven bestaan?

Dat is goed nieuws inderdaad. Je stelt terecht deze vraag. Ik heb deze uitstaan in de organisatie. Indien ik hier meer over weet stel ik jullie hiervan op de hoogte.

Michael
Gisteren heb ik een bericht van Telfort klantenservice glasvezel ontvangen als antwoord op mijn vraag: "blijft mijn knoware.nl adres in 2015 operationeel?". "Dit emailadres blijft inderdaad nog actief". Hun ref 1059828.

Zeer blij om dat te horen.

Zaak gesloten.
Nimmer ontving ik een bericht dat email accounts van Knoware en Ision werden overgenomen door Telfort.

Mijn accounts kreeg ik ruim 20 jaar geleden cadeau bij de start van Knoware. Op geen enkele wijze kan ik nu nog mijn passwords wijzigen. Ik kreeg geen gebruikersnaam (gebruikersnamen) voor MijnTelfort en ook geen password(s). Op een mail hierover naar Telfort kreeg ik als antwoord "Bedankt voor het geven van feedback". Dat is natuurlijk buitengemeen beleefd, maar helpen doet het niet echt.

Telfort nam alles over, dus ook de gratis email-accounts. Dat is mooi, want ik heb nooit iets gemerkt van de overname.

Het is echter niet meer dan normaal dat je als bezitter van deze bijzondere accounts ook de gelegenheid krijgt om de wachtwoorden te wijzigen. Vriendelijk verzoek mij verder te helpen.
Dat 'probleem' heb ik ook. Buiten dat de webmail en pop3/imap systemen nog bestaan heb ik geen enkel idee wat de status is van ision/knoware. Ik ben inmiddels verhuisd en kan deze gegevens niet meer wijzigen in een knoware/ision/concepts systeem. Mochten er dus nog brieven komen over het voortbestaan van ision/knoware dan gaat dat naar mijn oude adres.

Ook zou er volgens mij nog informatie komen over of de ision/knoware dienst een betaalde service werd, maar daarover heb ik ook nooit meer iets vernomen. Ik houd af en toe dit topic in de gaten, misschien kan Michael - Telfort nog eens polsen?
Badge +2
Ik zou, zeker met het oog op de toekomst en gezien de eerdere oorspronkelijke plannen aanraden een ander emailadres te gaan hanteren en kennissen hiervan op de hoogte te stellen. Vooralsnog lijkt het dan wel te werken, vraag is: hoelang nog?
Voor zover ik weet bestaat er voor bedrijven die email-accounts overnemen een verplichting om ervoor te zorgen dat deze accounts in de lucht blijven. Het is niet meer dan fair dat er dan ook gelegenheid wordt geboden om de passwords van deze accounts te wijzigen.
Badge +2
Zolang de dienstverlening gehandhaafd blijft, dient er support op te worden geleverd. Het is een bedrijf echter toegestaan op een gegeven moment bepaalde diensten niet te continueren, en het is niet onaannemelijk dat dat op den duur is wat er gaat gebeuren. Ik zou in ieder geval niet verbaasd op kijken. Ik wens jullie allen er succes mee!