beantwoord

Foutmelding bij versturen e-mail

• 24 september 2019
  • 6 reacties
  • 245 keer bekeken

Ik heb een zelfde probleem m.b.t. versturen, alleen bij mij komt de vreemde melding op 't scherm, dat de server de ontvanger ' en dan mijn eigen email adres ', niet accepteert. Ik krijg wel mail binnen, maar beantwoorden - buitenshuis via een wifi verbinding, lukt niet.

Is her een verklaring , evt. oplossing voor?

hagever3

Admin: Reactie afgesplitst van oud topicen nieuw topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 26 september 2019, 12:00

Hoi @hagever3, dankjewel voor de informatie! Ik raad je aan om op de iPad te controleren of je updates kan doen. Als er geen nieuwe updates beschikbaar zijn, dan is dat in orde 🙂

Daarna raad ik je aan om je e-mailaccount opnieuw in te stellen, deze instructies helpen je om de juiste instellingen te gebruiken. In het topic over de e-mailproblemen staan ook veel tips die helpen om het op te lossen. Zo gauw je het account opnieuw ingesteld hebt met de juiste instellingen, zal je e-mail weer werken!

Ik hoor graag of het gelukt is en natuurlijk ook als je vragen hebt.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @hagever3, niet fijn dat het versturen van e-mail niet meer lukt! We hebben gisteren last gehad van een storing met e-mail, dit is inmiddels verholpen.

Op wat voor apparaat krijg je deze foutmelding te zien? Ik raad je aan om na te kijken of het apparaat helemaal up-to-date is, en om dan je e-mailaccount helemaal opnieuw in te stellen en het oude account te verwijderen. Je kunt de e-mailinstellingen hier vinden. Zo gauw je dat gedaan hebt, zal je e-mailadres helemaal weer goed werken. Laat je weten of het is gelukt?
dank voor de suggestie.

Het is een iPad uit eind 2013, met als specificatie op achterzijde: PIN: 820-005873. Als dat je wat zegt.
De versie v.h. i-OS weet ik niet. Heb ik geloof ik lang niet ge-updated.

hagever3
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @hagever3, dankjewel voor de informatie! Ik raad je aan om op de iPad te controleren of je updates kan doen. Als er geen nieuwe updates beschikbaar zijn, dan is dat in orde 🙂

Daarna raad ik je aan om je e-mailaccount opnieuw in te stellen, deze instructies helpen je om de juiste instellingen te gebruiken. In het topic over de e-mailproblemen staan ook veel tips die helpen om het op te lossen. Zo gauw je het account opnieuw ingesteld hebt met de juiste instellingen, zal je e-mail weer werken!

Ik hoor graag of het gelukt is en natuurlijk ook als je vragen hebt.
De check van de up dates levert geen problemen op: ik heb iOS 10.3.3 en die zou up to date zijn.
NB het probleem van " niet layering kunnen toepassen" treedt alleen op (soms) als ik een vreemd wifi netwerk gebruik.
met mijn eigen netwerk thuis is er geen enkel probleem.
Toch vreemd dat wordt gemeld, dat mailadres van de ontvanger (ik zélf) niet geaccepteerd wordt door de server. Is het niet een server probleem dan, van Telfort / KPN wellicht?

hagever3
Reputatie 1
De afgelopen dagen mezelf ontzettend geïrriteerd aan het voorkomende mail probleem. Op mijn MAC werkte outlook niet meer na een(?) storing bij Telfort.

Voor MAC gebruikers die nog hetzelfde probleem hebben, onderstaand wellicht de oplossing. Navraag bij Microsoft blijkt de besturing "MOJAVE" hier een aandeel in te hebben.

1. Klik op het Apple-pictogram en selecteer vervolgens de optie Systeemvoorkeuren.
2. Selecteer Netwerk.
3. Controleer in het linker deelvenster of de actieve netwerkinterface is geselecteerd en klik vervolgens op de knop Geavanceerd.
4. Selecteer het tabblad Proxy's en schakel SOCKS proxy-protocol uit en klik vervolgens op OK.
5. Start Outlook opnieuw en het probleem is verholpen. 😅
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @hagever3, deze foutmelding heeft te maken met de instellingen die je gebruikt, ik vermoed dat er nu oudere mailservers ingesteld staan. Als je jouw iPad opzoekt op deze pagina en jouw e-mailaccount opnieuw instelt met die instructies, dan werkt alles goed 🙂 Je hebt dan ook geen last meer van foutmeldingen.

Laat je weten of het is gelukt?

Reageer