beantwoord

foutcode 0x800CCC92

• 19 juli 2017
  • 33 reacties
  • 1722 keer bekeken

Badge
Het verzenden van mail via Outlook 2013 functioneer niet meer.
Ik krijg na verloop van tijd foutcode 0x800CCC92.
Bovendien wordt in een soort kringloop gevraagd naar het wachtwoord.
Deze kringloop krijg ik op de reguliere manier niet doorbroken.
Telkenmale verschijnt ook een melding over imap.
Merkwaardig, want ik heb de account van Rosierc ingesteld met "pop3" en "smtp".
Laat ik Outlook 2013 de installatie uitvoeren, dan ontvang ik de melding dat gebruik wordt gemaakt van het imap-protocol.
Op mijn andere pc, waarbij gebruik wordt gemaakt van Outlook 2003 gebruik ik voornoemde servers voor de inkomende en uitgaande post eveneens gehanteerd en verloopt alles vlekkeloos.
Wat is hier aan de hand?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 22 juli 2017, 10:45

Hoi Paul, om bij je eerste vraag te beginnen. Je hebt met zowel Kees-Jan als met mij te maken. Kees-Jan is een van onze actievere forumleden, zelf ook klant bij Telfort en helpt graag bij dit soort vragen. Het idee van een forum is juist dat iedereen op een vraag kan reageren. Op die manier hopen wij zo snel mogelijk tot een goed antwoord te komen. 🙂

Je hebt in Outlook ook de mogelijkheid om zelf je instellingen te bepalen in plaats van het programma dit automatisch te laten zoeken. Dan krijg je een keuze tussen POP3 en IMAP. Tegenwoordig kiezen heel veel e-mailprogramma's voor IMAP. Die keuze is gemaakt omdat er op meerdere apparaten dezelfde mailbox beheerd wordt en het gros van de mensen een centraal postvak fijner vinden dan allemaal los beheerde mailboxen. Voor het handmatig instellen van de e-mail heb je onderstaande gegevens nodig:

Inkomende instellingen met POP3

Inkomende e-mail (POP3 met SSL)

Inkomende emailserver = pop3.telfort.nl

Inkomende serverpoort = 995

SSL = aan

Gebruikersnaam: is al bekend bij de klant of te achterhalen via Mijn Telfort .

Wachtwoord: is al bekend bij de klant of te achterhalen via Mijn Telfort.

Uitgaande e-mailinstellingen

Uitgaande emailserver = smtp.telfort.nl

Uitgaande serverpoort = 587

TLS / SSL = aan (veelal TLS of STARTTLS), indien mogelijk kies voor automatisch

Authenticatie = aan

Beveiligd wachtwoord verificatie = uit !

Gebruikersnaam: dezelfde als voor inkomende e-mail

Wachtwoord: dezelfde als voor inkomende e-mail

Met het .pst bestand zou ik geen problemen verwachten met het overzetten tussen deze versies en verwachten dat het ook mogelijk is voor je partner. Op deze pagina geeft Microsoft meer tekst en uitleg over het beheren van deze bestanden.
Bekijk reactie

33 reacties

Gebruik je ook SSL in uitgaande post?
Deze is handig om altijd aan te zetten.
Badge
Neen, had ik niet gedaan.
Nadat ik SSL had aangekruist, kreeg ik de navolgende foutmelding.
"0x800CCCAA".
Verzending lukt echter niet
Reputatie 8
Badge +17
Zo staat het bij mij in Outlook 2016:

Misschien kan je hier iets mee: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/algemene-emailinstellingen-smtp-imap-pop.htm
Oke, is dit een nieuwe outlook installatie of is dit probleem wat na een tijd gebruik optreed?

mits de mails bewaard worden op de server kan opnieuw installeren van outlook software helpen.
Reputatie 8
Badge +17
Met IMAP worden de mails op de server bewaard. Een herinstallatie van Outlook met de juiste settings kan dan geen kwaad.

Maar ook met POP3 kan een herinstallatie zonder verlies van je mails door het juiste .pst bestand weer te koppelen in het Outlook-profiel.
Badge
Beste Kees-Jan
Als de mails op de server bewaard worden, loopt de server dan niet vol?
Af en toe kreeg ik wel eens een melding in die richting.
Waar blijven de mails laten, als ik ze van de server verwijder?
Ook op mijn eigen pc zie ik ze dan niet terug.
Is het postvak van de IMAP-server identiek aan dat van het postvak van WebMail, als ik daaronder aanlog?
Staan mijn oude mails nou onder een ost-bestand of een pst-bestand?
M.vr.gr.,
Paul Klok
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Paul, welkom op het forum. Je e-mails worden met IMAP inderdaad op de server beheerd en heb je één centrale mailbox. Als je in je mailprogramma dan een e-mail verwijderd, dan wordt de mail ook van de server verwijderd. Hiermee voorkom je dat de server vol loopt. Met POP3 heb je twee opties; je e-mailprogramma laat een kopie achter op de server of haalt de mail van de server af. Omdat je bij POP3 lokaal je mailbox beheert en niet aan de kant van de server loopt de server ook vol als je een kopie achter laat. Als je de mail van de server verwijderd, dan heb je niet alle mails als je op meerdere apparaten je e-mailaccount hebt ingesteld.

Voor POP3 of IMAP accounts maakt Outlook altijd een .pst-bestand aan. Ost-bestanden worden gebruikt wanneer je gebruikt maakt van een Microsoft Exchange server, dit is een mailoplossing die vooral door bedrijven intern gebruikt wordt. Ik ben benieuwd of het opnieuw instellen van je account verbetering heeft gebracht. Ik hoor het graag van je.

@Kees-Jan, thanks!
Badge
Gebruik je ook SSL in uitgaande post?
Deze is handig om altijd aan te zetten.

Robin,
Bedankt voor je reacties.
Ik heb e.e.a. uitgeprobeerd, maar dit leidde niet tot een bevredigende oplossing.
Groet,
Paul
Badge
Hoi Paul, welkom op het forum. Je e-mails worden met IMAP inderdaad op de server beheerd en heb je één centrale mailbox. Als je in je mailprogramma dan een e-mail verwijderd, dan wordt de mail ook van de server verwijderd. Hiermee voorkom je dat de server vol loopt. Met POP3 heb je twee opties; je e-mailprogramma laat een kopie achter op de server of haalt de mail van de server af. Omdat je bij POP3 lokaal je mailbox beheert en niet aan de kant van de server loopt de server ook vol als je een kopie achter laat. Als je de mail van de server verwijderd, dan heb je niet alle mails als je op meerdere apparaten je e-mailaccount hebt ingesteld.

Voor POP3 of IMAP accounts maakt Outlook altijd een .pst-bestand aan. Ost-bestanden worden gebruikt wanneer je gebruikt maakt van een Microsoft Exchange server, dit is een mailoplossing die vooral door bedrijven intern gebruikt wordt. Ik ben benieuwd of het opnieuw instellen van je account verbetering heeft gebracht. Ik hoor het graag van je.

@Kees-Jan, thanks!

Bedankt voor de uitleg.
Ik ben niet zo bekend met het werken in fora, dus eest een vraag.
Heb ik nou te maken met Wieger of met Kees-Jan?
Wie heeft welke tekst geredigeerd?
Nu mijn antwoord.
Na eerst het programma Cleaner te hebben gebruikt, heb ik de pc met Windows 10 (64 bits) en Outlook 2013 (officiële versie) opnieuw gestart.
Outlook 2013 liet ik de instellingen zelf bepalen, waarbij het systeem voor IMAP koos.
Het postprogramma doet het in ieder geval weer.
Ik begrijp dat velen de voorkeur geven aan IMAP vanwege het tegelijkertijd gebruiken van pc, smartphone en tablets. ook software als OneDrive en GoogleDrive is mede daardoor erg populair.

Mijn partner en ik geven echter de voorkeur aan POP3 met decentrale opslag.
Waarom? Welnu, in het kader van onze genealogische onderzoeken ontvangen wij regelmatig rijkelijk van informatie voorziene emails met bijlagen. Deze slaan wij decentraal op, zodat wij ze later altijd nog kunnen raadplegen.
Ik spreek wat dat betreft uit ervaring.
Op mijn andere pc gebruik ik eveneens Windows 10 (64 bits0, maar hier gecombineerd met Outlook 2003.
Het postprogramma maakt gebruik van POP3. De opslag van mijn mails vindt plaats in een aparte map (directory). Daar ik deze pc de vaste schijf heb opgedeeld in twee partities (C en D) heb ik die aparte map gecreëerd op de D-partitie. Dit werkt als een tierelier. Want stap ik over naar een nieuwe pc en maak daarop een "schone" installatie van mijn post programma, dan behoef ik slechts het pst-bestand van de oude naar de nieuwe pc te kopiëren en "Klaar is Kees". Datzelfde pst-bestand kan ik desgewenst ok weer importeren in het postprogramma van een deerde pc.
Voor wat betreft de pc van mijn partner die Outlook 2013 gebruikt, wil ik een zelfde situatie creëren.
Mijn hamvraag is nu of dat mogelijk is.
Zo ja, moet ik dan mijn postprogramma opnieuw installeren of kan ik volstaan met het aanbrengen van wijzigingen
Ik ben benieuwd.
Paul Klok
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Paul, om bij je eerste vraag te beginnen. Je hebt met zowel Kees-Jan als met mij te maken. Kees-Jan is een van onze actievere forumleden, zelf ook klant bij Telfort en helpt graag bij dit soort vragen. Het idee van een forum is juist dat iedereen op een vraag kan reageren. Op die manier hopen wij zo snel mogelijk tot een goed antwoord te komen. 🙂

Je hebt in Outlook ook de mogelijkheid om zelf je instellingen te bepalen in plaats van het programma dit automatisch te laten zoeken. Dan krijg je een keuze tussen POP3 en IMAP. Tegenwoordig kiezen heel veel e-mailprogramma's voor IMAP. Die keuze is gemaakt omdat er op meerdere apparaten dezelfde mailbox beheerd wordt en het gros van de mensen een centraal postvak fijner vinden dan allemaal los beheerde mailboxen. Voor het handmatig instellen van de e-mail heb je onderstaande gegevens nodig:

Inkomende instellingen met POP3
Inkomende e-mail (POP3 met SSL)
Inkomende emailserver = pop3.telfort.nl
Inkomende serverpoort = 995
SSL = aan
Gebruikersnaam: is al bekend bij de klant of te achterhalen via Mijn Telfort .
Wachtwoord: is al bekend bij de klant of te achterhalen via Mijn Telfort.

Uitgaande e-mailinstellingen
Uitgaande emailserver = smtp.telfort.nl
Uitgaande serverpoort = 587
TLS / SSL = aan (veelal TLS of STARTTLS), indien mogelijk kies voor automatisch
Authenticatie = aan
Beveiligd wachtwoord verificatie = uit !
Gebruikersnaam: dezelfde als voor inkomende e-mail
Wachtwoord: dezelfde als voor inkomende e-mail

Met het .pst bestand zou ik geen problemen verwachten met het overzetten tussen deze versies en verwachten dat het ook mogelijk is voor je partner. Op deze pagina geeft Microsoft meer tekst en uitleg over het beheren van deze bestanden.
Badge
Hoi Wieger,
Bedankt voor je heldere uitleg.
Het instellen op basis van POP3 zal aan de hand van je uitleg geen probleem zijn.
Min of meer identiek aan de instelling op de andere pc.
Ook de uitleg van Microsoft is de moeite waard om in gedachten te houden.
Wij hebben in dat verband gelukkig geen last van te grote bestanden.
Bedank ook Kees-Jan voor de door hem gegeven uitleg.
Zodra ik wat tijd vrij heb, ga ik aan de slag.
Ik laat nog van mij horen.
Groet,
Paul
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Paul, mooi om te horen dat ik je verder heb kunnen helpen! :)

Kan je me laten weten of alles gelukt is?
Kan geen mappen synchroniseren met telfort.nl. Sinds een paar dagen de volgende foutmelding in Outlook: 0x800CC0E. Ik heb niets aan instellingen o.i.d. gewijzigd. Computer/Outlook opnieuw gestart. Maar helaas pindakaas.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Gerrit, welkom op het forum. Als je geen mappen kan synchroniseren, dan hangt dat vaak samen met je instellingen. Kan je mij doorgeven hoe je Outlook hebt ingesteld? Dan kan ik beter nalopen wat er spaak loopt.
inkomend imap 993 SSL/TLS uitgaand smtp 587 starttls. Heb ik de afgelopen tijd niets aan veranderd!!
Wieger: Heb je mijn antwoord al gezien? Nu je BLIJKBAAR geen vragen per mail kunt stellen is het forum een 'oplossing' maar als reacties uitblijven kan ik mijn mail niet openen! Of is het verstandiger een nieuw item te openen?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Gerrit, excuses voor mijn latere reactie. Dat zijn inderdaad de instellingen die wij aanraden voor het gebruik IMAP. Wat je nog kan proberen is om bij het naam van de hoofdmap Inbox in te vullen. Dat kan je instellen in hetzelfde scherm als waar je de poortinstellingen vindt. Anders vermoed ik dat het opnieuw instellen van je account hierin nog soelaas kan bieden. Aan de kant van de mailserver heb ik dit probleem niet kunnen herleiden.
Ik heb "Inbox" vermeld maar nada! Ik vind het wel vreemd dat ik - voor de tijd dat ik geen mails in Outlook krijg - tijdelijk mijn mails op mijn telefoon laat komen. WW ingevuld en na een 1 minuut krijg ik alles binnen zonder enige instelling aan te geven!
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Gerrit, als het op je telefoon wel goed loopt, dan zal je het in Outlook zelf moeten terugzoeken. Je telefoon laat al zien dat de mailserver wel alle mails heeft en kan doorsturen. Dit kan te maken hebben met een fout in het .pst of .ost bestand. Zelfs een virusscanner of firewall kan van invloed zijn hierop. In dit geval raad ik je aan om het account volledig uit Outlook te verwijderen en opnieuw in te stellen. Hiermee hoop ik dat je de fout oplost.
Account etc. verwijderd uit Outlook. Opnieuw proberen in te stellen maar krijg geen verbinding! Kortom het lukt niet. Ik heb bij PSA GEEN vinkje gezet. Een vinkje bij ingaand 'geprobeerd' . Maar dat lukte ook niet. Bij ingaand en uitgaand. Voor 2 weken geleden is het ongeveer 'begonnen'. Niets gewijzigd!!!
Reputatie 7
Badge +7
Maak je gebruik van een virusscanner of firewall op je PC? Deze updaten zichzelf veelal automatisch en kunnen ook tot de verandering geleid hebben. Als je bovenstaande instellingen invult op je telefoon, begrijp ik dat je wel contact kan krijgen met de mailserver. Dan blijft toch een indicatie van een lokaal probleem op je PC.
Vooraf: moet ik nu wel of geen vinkjes zetten bij PSA?
Op mijn telefoon heb ik niets ingesteld. Alleen het ww ingevuld!
Ja ik heb een virusscanner: G-data.
Reputatie 7
Badge +7
Dat vinkje kan je uit laten. Wel raad ik je aan om handmatig de serverinstellingen in te vullen. Het automatisch ophalen van de instellingen werkt niet altijd naar behoren in Outlook.
Ik krijg (direct) de volgende melding: Er is geen verbinding gemaakt met de binnenkomende server (IMAP) met behulp van de versleutelingsmethode. Controleer de versleutelingsmethode van de binnenkomende server (IMAP) en probeer het opnieuw.
Reputatie 7
Badge +7
Aan de hand van de stappen die ik bij Outlook zie, denk ik toch dat er een instelling niet juist staat. Op basis van je omschrijving kan ik niet goed achterhalen waar dit misloopt. Kan je de stappen uit mijn link eens proberen?

Reageer