Extra Email accounts duplicate mail

brnrds
  • Schrijft lekker mee
  • 64 reacties
Ik heb een aantal Alias EMail accounts aangemaakt.
Nu echter, als ik iets vanaf mijn mailbox stuur, krijg ik op al die extra accounts dezelfde mail binnen?

Ik wil die Outlook pop3 accounts echter gescheiden houden.

Het is merkwaardig dat alle webmail steeds alleen de standaardaccount aangeeft.
Dus hoe kan ik dan inloggen op een andere alias?

75 reacties

Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Het is een alias, dat is een ander mailadres voor dezelfde mailbox.

Je kan dan beter meerdere mailboxen aanmaken en dáár die mailadressen aan koppelen.
brnrds
Snap er niks van maar ga eens kijken.
Meende dat ik dan juist problemen zou krijgen.
Ik kan niet op een andere account inloggen?
Echt duidelijk is het ook niet.

Ik wil bij wijze van spreken jantje@telfort.nl en pietje@telfort.nl aanmaken.
Maar nu krijg ik mijn standaardaccount met nummer b.w.v.s. 25 26 enz
Dat is niet de bedoeling.

'T ís echt absurd. Ik stuur naar aan van de accounts en krijg er 5 terug.
Ook nadat ik voor elk een mailbox heb aangemaakt.
Maar het zijn gewoon klonen van dezelfde account.
Al komen ze in de mailbox wel met hun andere accountnaam aan.
Ik kan echter geen bericht versturen via webmail via een van mijn aliassen.
Want je kunt alleen inloggen naar de hoofdaccount.

Ik kan dus geen eigen naam toevoegen.
In de mailbox opties kan ik alleen maar een WW aanmaken.
De naam komt er automatisch bij te staan maar niet die welke ik wens.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Vroeger kon je de extra Telfort mailboxen aanmaken met vóór de @ een naam naar keuze (uiteraard indien beschikbaar en niet door iemand anders in gebruik) maar helaas heeft Telfort die mogelijkheid geschrapt.
Je krijgt nu gewoon een 'volgnummer'... 😢
brnrds
Ja inderdaad, we zijn gewoon een nummer, maar het eigen naam E.Mail adres blijkt wel te bestaan, want hoe kan ik anders mijn aangemaakte E.Mailadressen in Outlook afzonderlijk binnen krijgen, hoewel dus 5 keer dezelfde inhoud?
Je hebt zo geen enkele zeggenschap of controle over je accounts.
Ik zie ook nergens waar die andere mailboxen dan zouden staan?
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Je 'eigen naam' email-account is het email-adres (de zogenaamde hoofdaccount) die je van Telfort krijgt als één van de 5 beschikbare mailboxen.
Dit mailadres gebruikt Telfort voor de officiële correspondentie naar de klant, zoals de fakturen, nieuwsbrieven en andere belangrijke mededelingen.
De overige mailboxen krijgen een volgnummer achter de naam.
brnrds
Ja maar zoals gezegd bestaan die eigen accountnamen wel degelijk.
Er klopt gewoonweg niets van en ik zie ook geen afzonderlijke mailboxen nog accounts.
Ik kan b.v. een mail sturen naar een van de Jantje Pietje accounts en dat werkt via Outlook.
Maar de pagina van Telfort laat daarvan niets zien.
Op elk bericht krijg ik 5 keer dezelfde toegestuurd dus ik heb weer een 50 mails onzin binnen.
Niet te filmen. Bij KPN had ik gewoon echt 5 verschillende E-Mailadressen die dus niet automatisch onverbrekelijk werden gekoppeld, zoals hier. Daar heb ik ook mijn redenen toe. Niet iedereen hoeft te weten dat ik b.v. flippie28 of wat je ook krijgt toebedeeld heet.
Zakelijk en privé wil je b.v. graag gescheiden houden.
Had ik dit geweten zou ik niet eens aan Telfort begonnen zijn.
Galdor68
Je kan binnen outlook filters of regels instellen dat je alles gericht aan zakelijkalias1@telfort meteen in de map zakelijk1 terecht latenkomen en alles naar prive1@telfort naar de map prive1. Tevens kan je ook als verzendadres 1 van je aliassen weer laten geven. Zo kan je ook alle inkomende mail per afzender meteen in een eigen map laten komen bijvoorbeeld facturen.
Zelf gebruik ik mijn hele telfort mail niet eens alleen nog maar Gmail zo voorkom ik ellende om overal een mail adres wijziging heen te sturen mocht ik ooit nog eens overstappen.

Je kan via mijntelfort het ook nog zo instellen dat de email gestuurd naar 1 van de 5 telfort adressen door gestuurd word naar een ander adres van keuze.

Ps @Enterprise ik krijg al mijn telfort mail gewoon op mijn gmail adres die ik bij mijn gegevens heb ingevuld. Mijn telfort box is zo leeg als maar kan.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Galdor68 schreef:

[...]
Ps @Enterprise ik krijg al mijn telfort mail gewoon op mijn gmail adres die ik bij mijn gegevens heb ingevuld. Mijn telfort box is zo leeg als maar kan.

Dat kan uiteraard maar de abonnee moet dat wel zelf wijzigen als correspondentieadres in zijn 'Mijn Telfort' account.
brnrds
Eerlijk gezegd is het puur onbruikbaar. Voor elk bericht krijg ik er 5 binnen op elke account.
Gisteren ben ik de halve dag bezig geweest om accounts op te stellen met Outlook.
Eerst maakt outlook dan 5 identieke PST bestanden aan, met overeenkomstige sets mappen, wat volkomen nutteloze ruimte opslokt en nu is uitgegroeid van 250 tot 1250 MB. Ik heb er 4 verwijderd en steeds naar een PST bestand verwezen. 5 accounts leverde een twee dozijn mappen per account op.
Verder moest ik ettelijke honderden dubbele binnengekomen mails wissen, het werd een wildgroei.
In feite heb je maar een automatisch aangemaakt Hoofdaccount en de rest is een kloon van hetzelfde.
Niet iedereen hoeft te weten hoe ik heet, daarom wil je immers persoonlijke, of een nickname, of meer zakelijke naam.
Er valt helemaal niets aan te veranderen. Ook het instellen van een ander WW bij aanmaak van een alias heeft geen zin, want er bestaat eenvoudig geen afzonderlijk op te roepen emailaccount of postbus op Telfort-webmail. Nog erger is de optie een kopie van een bericht op de server aan te vinken in Outlook want dan krijg je daarop ook een reply wat voor elk bericht 10 andere oproept.
Dan is het oppassen dat je niet op de spamlijsten terecht komt.
Er zit niets anders op dan mijn heil bij andere servers te zoeken zoals GMail.
Het werkt hier in elk voor geen meter.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
brnrds schreef:

Eerlijk gezegd is het puur onbruikbaar. Voor elk bericht krijg ik er 5 binnen op elke account.

Logisch... als je voor iedere mailbox ook nog eens 5 aliassen aanmaakt...
Je hebt van Telfort 5 mailboxen gehad en x 5 aliassen zijn dat maximaal 25 mailadressen.
Je kan overigens overbodige mailboxen en aliassen ook weer verwijderen in 'Mijn Telfort'.

Als je besluit om met de Telfort mailboxen te stoppen en overgaat op een GMail-adres vergeet dan niet om je Telfort mailadres te verwijderen in Mijn Telfort en dit GMail-adres als correspondentieadres aan te melden.
Anders krijg je geen fakturen van Telfort e.d. meer binnen.
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
gewoon een mailbox extra maken.
dan krijg je een mailadres (met of zonder volgnummer) en je moet/mag zelf een wachtwoord kiezen.
daarna maak je een alias aan met een mailadres dat jij wil gebruiken.

In Outlook maak je dan een nieuw account aan; geef het mailadres aan van de alias en als inloggegeven geef je het mailadres en wachtwoord van de mailbox.

zo simpel is het.

In Outlook krijg je dus, als je álle mailboxen van Telfort gebruikt, 5 "accounts". Tijdens het ophalen van de mail krijg je dan de mail binnen van alle 5 de accounts. Je moet in Outlook dus NIET voor alle aliassen een account maken want dan krijg je inderdaad voor iedere alias hetzelfde mailtje binnen. (zoals nu bij jou, je hebt daarom een fout gemaakt in de Outlook accounts configuratie...)
Galdor68
Waar die 25 aliassen vandaan komen geen idee maar zoals ik al eerder schreef ik gebruik het niet. Verder is het inderdaad zo simpel als kees-jan het beschrijft.
Als je outlook goed instelt kan je uit 1 mailbox de diverse aliassen zelfs op diverse computers binnen halen door een goed gebruik van de berichtregel opties te maken.
Mij is dat als destijds redelijke leek ook gelukt bij een andere provider, in de webmail zag je alles maar het kwam op verschillende machines binnen
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Zoals ik het me kan herinneren kan je 5 mailboxen aanmaken (4 naar keuze + 1 vaste door Telfort toegewezen) en voor iedere mailbox kan je 5 aliassen aanmaken...
Galdor68
Enterprise schreef:

Zoals ik het me kan herinneren kan je 5 mailboxen aanmaken (4 + 1 vaste) en voor iedere mailbox kan je 5 aliassen aanmaken...

Ik heb net een kijkje genomen en inderdaad 5 afzonderlijk emailboxen waarvan 4 met eigen in te geven naam en wachtwoord. En in iedergeval voor de emailbox die telfort voor je aanmaakt 5 aliassen of adressen zoals telfort het noemt. En daar loopt het dus spaak door de terminologie althans dat denk ik. De 5 mailboxen zullen toch echt 5 verschillende pop accounts zijn, maar binnen 1 email client (outlook) is dat al gauw on overzichtelijk
Die 5 boxen kan je wel toewijzen aan diverse gezinsleden.

Nu weet ik niet of er onderscheid bestaat tussen glasvezel en koper gebruikers behalve dan achter de @ of tussen de oude en nieuwe propositie gebruikers.
Galdor68
brnrds schreef:

In feite heb je maar een automatisch aangemaakt Hoofdaccount en de rest is een kloon van hetzelfde.
Niet iedereen hoeft te weten hoe ik heet, daarom wil je immers persoonlijke, of een nickname, of meer zakelijke naam.
Er valt helemaal niets aan te veranderen. Ook het instellen van een ander WW bij aanmaak van een alias heeft geen zin, want er bestaat eenvoudig geen afzonderlijk op te roepen emailaccount of postbus op Telfort-webmail.

Er zijn 2 opties en mischien heb je de verkeerde gebruikt. Ik moest net ook even goed kijken. Maar naast je hoofdaccount kan je nog 4 afzonderlijke mailboxen met eigen wachtwoord aanmaken.

Je hoofdaccount kan 5 aliasen hebben die zoals ook duidelijk bij het aanmaken staat aangegeven naar dat hoofdaccount gaan. Dan krijg je dus inderdaad die dubbele berichten. Verder je gebruikt outlook zeg je daar kan je vrij simpel de naam van de verzender in aanpassen per emailaccount.

Nu weet ik niet hoe de jou door telfort toegewezen hoofd email adres eruit ziet, maar bij mij zijn dat 2 letters en de rest allemaal cijfers anoniemer kan bijna niet.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Die 5 mailboxen hebben uiteraard een eigen (pop3 of IMAP) account.
Als je binnen een mailbox een alias aanmaakt wordt een alias-mail dus verzonden en binnengehaald met het accountadres van die bewuste mailbox en niet met het aliasadres.

Stel...
Je woont in een huis (de mailbox).
Dat huis heeft een adres, Kerklaan nr. 1 (je pop3 of IMAP-account).
In je huis wonen 5 mensen (aliassen).

Als één van de inwoners een brief verstuurd of ontvangt doet hij dat uiteraard onder zijn eigen naam, maar wel met het adres van de woning.
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
je kan 5 mailboxen maken
aan iedere mailbox kan je 5 aliassen hangen
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Kees-Jan schreef:

je kan 5 mailboxen maken.

Eigenlijk 4... 1 mailbox wordt door Telfort toegewezen bij aanvang van je abonnement.
belti01
we zijn net nieuw hier bij telfort. maar mijn vraag is: Bij de vorige provider hadden mijn man en ik beide een afzonderlijk e mailadres. Kan dat hier ook?? We hebben er 1 toegewezen gekregen maar ik zie namelijk nergens waar ik er nog 1 zou kunnen aanmaken?
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
belti01 schreef:

we zijn net nieuw hier bij telfort. maar mijn vraag is: Bij de vorige provider hadden mijn man en ik beide een afzonderlijk e mailadres. Kan dat hier ook?? We hebben er 1 toegewezen gekregen maar ik zie namelijk nergens waar ik er nog 1 zou kunnen aanmaken?

Ja, dat kan "hier" ook.

even inloggen in "Mijn Telfort" en dan een extra mailbox aanmaken. je krijgt dan een mailbox met "@telfort.nl" als maildomein-naam.

maar liever overstappen op gmail.com, want als je overstapt naar een andere provider als telfort vervallen je mailboxen bij Telfort en moet je ál je kennissen je nieuwe mailadres gaan bekendmaken...

Een mailbox bij een provider kan je ook laten forwarden naar je gmail.com mailadres zodat je alsnog alle mails (die telfort verstuurd aan je @telfort mailbox) binnenkomen.
Kees-Jan
Reputatie 4
Badge +3
Enterprise schreef:

Kees-Jan schreef:

je kan 5 mailboxen maken.

Eigenlijk 4... 1 mailbox wordt door Telfort toegewezen bij aanvang van je abonnement.

Oké, dat is waar...
maar je kan wél een eigen alias aan die 1e mailbox hangen ;)
belti01
[quote=Kees-Jan]
belti01 schreef:

Ja, dat kan "hier" ook.

even inloggen in "Mijn Telfort" en dan een extra mailbox aanmaken. je krijgt dan een mailbox met "@telfort.nl" als maildomein-naam.

maar liever overstappen op gmail.com, want als je overstapt naar een andere provider als telfort vervallen je mailboxen bij Telfort en moet je ál je kennissen je nieuwe mailadres gaan bekendmaken...

Een mailbox bij een provider kan je ook laten forwarden naar je gmail.com mailadres zodat je alsnog alle mails (die telfort verstuurd aan je @telfort mailbox) binnenkomen.[/quote

HArtelijk dank voor je reactie. we hebben besloten het account van mijn man nu direkt over te zetten naar gmail.......

Raad van derden is soms verhelderend
Galdor68
Kees-Jan schreef:

belti01 schreef:

Ja, dat kan "hier" ook.

Een mailbox bij een provider kan je ook laten forwarden naar je gmail.com mailadres zodat je alsnog alle mails (die telfort verstuurd aan je @telfort mailbox) binnenkomen.

Of @ telfortglasvezel voor de voor de volledigheid verder zou ik inderdaad om genoemde redenen ook gmail of elke andere onafhankelijke aanraden
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Hou er rekening mee dat bij een glasvezelabonnement de webmail géén mogelijkheid heeft om mail te forwarden, dat is een flinke miskleun van die glasvezel-webmail.
Ik zeg het maar even...
brnrds
Je kunt een alias aanmaken, maar dat wordt dan b.v. Piet 25@telfort.nl, Piet 26 en Piet 27 enz Daar heb je niets over te zeggen, de computer maakt iets aan, aan de hand van je inloggegevens.
Meer keus is er niet, je kunt dus geen Jantje@telfort en Pietje@telfort aanmaken.
Bovendien is het maar een beperkte box van 1GB.

Ben dus maar vlot overgestapt op een andere als GMail, daar krijg je helemaal gratis 15 GB

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)