Emailadres geblokkeerd na overstap van ADSL naar Glasvezel

• 17 februari 2014
  • 15 reacties
  • 2136 keer bekeken

In december ben ik overgestapt van Telfort ADSL naar Telfort Glasvezel. Daarbij heb ik aangegeven dat mijn oude emailadressen behouden moest blijven.
Einde januari bleek dat Telfort het ADSL abonment niet had opgezegd en naast de glasvezel abonementskosten ook nog de ADSL abonements kosten in rekening bracht.
Een belletje met de helpdesk zorgt ervoor dat ADSL alsnog word opgezegd en dat de teveel in rekening gebrachte kosten worden gecorrigeerd. Expliciet opgegeven dat de oude email adressen behouden moesten blijven.
Vorige week bleek het echter niet meer mogelijk om verbinding te krijgen met de oude emailbox. Vrijdag avond opnieuw telefonisch contact gezocht met de Telfort helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat men er mee bezig was. Na excuses namens Telfort kon de helpdesk medewerker niets meer voor mij betekenen.
Vandaag opnieuw gebeld in de hoop dat het probleem nu snel opgelost kon worden.
Echter opnieuw de mededeling dat Telfort er mee bezig is en dat het probleem opgelost gaan worden. Men is niet is staat om ook maar iets te zeggen over de verwachte tijdsduur. Na verdere uitvraag bij de helpdesk medewerker blijkt, volgens het Telfort systeem, dat men sinds 30 januari bezig is om het afsluiting van de oude email adressen terug te draaien. Helaas heeft men er niet aan gedacht om mij als klant hier van te voren van op de hoogte te brengen. Na 2 weken moet ik als klant zelf ontdekken dat mij de toegang tot mijn emailbox is ontzegd. Dan mag je zelf het betaalde helpdesk nummer bellen, de helpdesk overtuigen dat je echt hebt aangegeven dat emailadessen bewaard moesten blijven en om uiteindelijk te horen te krijgen dat men hier al 2 weken aan werkt en je gewoon meer geduld moet hebben tot, niemand weet hoelang, het probleem is verholpen. Wanneer je aan blijft houden dat je een termijn wil weten, krijg je te horen dat je terug gebeld gaat worden. Opnieuw kan de Telfort medewerker bij de helpdesk me niet beloven dat dit ook vandaag gaat gebeuren.
Mijn belangrijkste reden om over te stappen naar glasvezel van Telfort: mijn email adres blijft behouden, lijkt een vergissing.
Moet ik de contractduur van mijn een jaars contract toch gebruiken om over te schakelen op gmail o.i.d. ?  

15 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Het lijkt me toch dat de voorlichting hier tekort is geschoten want voor zover ik weet krijg je bij je glasvezelabonnement sowieso maar twee e-mailadressen en geen vijf zoals bij xDSL.
Daarbij wijzigt het adres ook naar @telfortglasvezel.nl en moeten er @telfort adressen een alias krijgen om nog te kunnen werken.
Het lijkt me toch dat de voorlichting hier tekort is geschoten want voor zover ik weet krijg je bij je glasvezelabonnement sowieso maar twee e-mailadressen en geen vijf zoals bij xDSL.
Daarbij wijzigt het adres ook naar @telfortglasvezel.nl en moeten er @telfort adressen een alias krijgen om nog te kunnen werken.

Heb behouden van oude ADSL email adressen behoort tot de te selecteren opties bij het bestel proces van het glasvezel abonement.
SMTP host wijzigt in de email configuratie (@telfortglasvezel.nl), echter de pop3 (of imap) configuratie blijft gelijk (@telfort.nl).
Dit heeft ook gewerkt tot afgelopen woensdag.
Bovendien heeft Telfort hier zelf al een probleem voor aangemeld om dit gefixed te krijgen vanaf 30 januari.
Ik deel je mening dus niet dat dit (slechts) berust op een gevalletje tekort geschoten voorlichting.
Reputatie 8
Badge +10

[...]

Ik deel je mening dus niet dat dit (slechts) berust op een gevalletje tekort geschoten voorlichting.

I stand corrected... 😉
.....Wanneer je aan blijft houden dat je een termijn wil weten, krijg je te horen dat je terug gebeld gaat worden. Opnieuw kan de Telfort medewerker bij de helpdesk me niet beloven dat dit ook vandaag gaat gebeuren.
.........

Helaas zowel gisteren als vandaag nog niet het beloofde telefoontje van de Telfort helpdesk gehad :(....
Leest er een hardwerkende Telfort helpdesk medewerker mee met het forum die mij iets kan laten weten? 😕
Reputatie 8
Badge +16
Die lezen wel mee, echter alleen van 9 tot 5 dus helaas zal je geduld moeten hebben tot zij morgen eventueel reageren.
Reputatie 4
Badge +3
Helaas zowel gisteren als vandaag nog niet het beloofde telefoontje van de Telfort helpdesk gehad :(....
Leest er een hardwerkende Telfort helpdesk medewerker mee met het forum die mij iets kan laten weten? 😕

Mijn excuus dat het beloofde telefoontje niet heeft plaatsgevonden. Om je verder te kunnen helpen ontvang ik graag in een privébericht je postcode, huisnummer, e-mailadres en mobiele telefoonnummer.

Henk
Mijn excuus dat het beloofde telefoontje niet heeft plaatsgevonden. Om je verder te kunnen helpen ontvang ik graag in een privébericht je postcode, huisnummer, e-mailadres en mobiele telefoonnummer.

Henk

Zijn er nog andere collega's van Henk die misschien de tijd hebben om te reageren?
Mijn prive bericht naar Henk heeft na 2 dagen nog geen reaktie opgeleverd. 😕
Reputatie 4
Badge +3
@kc65,

Excuus voor de late reactie. Ik heb je privébericht in goede orde ontvangen en ik heb het direct uitgezet bij de desbetreffende afdeling.

Ik heb helaas nog geen reactie herop mogen ontvangen, ik kom hier maandag op terug.

Henk
@kc65,

Excuus voor de late reactie. Ik heb je privébericht in goede orde ontvangen en ik heb het direct uitgezet bij de desbetreffende afdeling.

Ik heb helaas nog geen reactie herop mogen ontvangen, ik kom hier maandag op terug.

Henk

Hallo Henk,

Na maandag is op mijn kalender ook de dinsdag weer in zinderende Telfort stilte verstreken.

Ik zou het erg waarderen wanneer ik morgen (liefst niet om 17:00 pas) te horen krijg wat Telfort gedaan heeft om het door henzelf gecreerde probleem op te lossen.
Past dat in de dagplanning van woensdag, denk je?
Badge
Tsja..........................die Henk................................personeel maakt of breekt een bedrijf, belofte maakt schuld, voor ozver ik de diverse topics volg is hij ook maar een doorgeefluik maar het zou toch netjes zijn om dit dan even in een pb aan jou mee te delen....
Badge +2
Volgens mij moet je in je mail client je uitgaande server gegevens veranderen van smtp.telfort.nl naar smtp.telfortglasvezel.nl
Bij mij was die wijziging iig nodig om m'n @tiscali.nl uitgaande mail weg te krijgen zonder een error.
Volgens mij moet je in je mail client je uitgaande server gegevens veranderen van smtp.telfort.nl naar smtp.telfortglasvezel.nl
Bij mij was die wijziging iig nodig om m'n @tiscali.nl uitgaande mail weg te krijgen zonder een error.

Dat was is al gebeurd vanaf eind januari.
Binnenkomend email verkeer verliep prima via @telfort.nl.
Echter tot 13 februari.
Uitgaande email werkt nog steeds via @telfortglasvezel.nl

Telfort ADSL moet de email adressen opnieuw aanmaken, zodat Telfort glasvezel de blokkade op kan lossen... zegt men bij de helpdesk.
Ik weet niet wie nu op wie zit te wachten, alleen dat mijn 2e week zonder email ontvangst bijna vol is......:mad:

Ik heb precies hetzelfde probleem. Klantenservice heeft zojuist aangegeven dat ik mijn telfort.nl mail kwijt ben en deze ook niet teruggehaald kan worden. Dit, terwijl er herhaaldelijk toegezegd is dat ik mijn telfort.nl mail zou behouden.
Er staat ook bij de veelgestelde vragen op de Telfort site zelf dat als je al een telfort mail hebt, je dit mailadres kunt behouden als je naar glasvezel overstapt. Dit is dus niet waar!!!!!!
Een waardeloze service waarbij de medewerkers van de klantenservice elkaar nog tegenspreken ook. Glasvezel zegt dat je bij adsl moet zijn en ADSL zegt dat je bij glasvezel moet zijn.

Ik geef je dus weinig hoop op het terugkrijgen van je adres én van de binnengekomen mail sinds je adres is afgesloten......
Ik heb precies hetzelfde probleem. Klantenservice heeft zojuist aangegeven dat ik mijn telfort.nl mail kwijt ben en deze ook niet teruggehaald kan worden. Dit, terwijl er herhaaldelijk toegezegd is dat ik mijn telfort.nl mail zou behouden.
Er staat ook bij de veelgestelde vragen op de Telfort site zelf dat als je al een telfort mail hebt, je dit mailadres kunt behouden als je naar glasvezel overstapt. Dit is dus niet waar!!!!!!
Een waardeloze service waarbij de medewerkers van de klantenservice elkaar nog tegenspreken ook. Glasvezel zegt dat je bij adsl moet zijn en ADSL zegt dat je bij glasvezel moet zijn.

Ik geef je dus weinig hoop op het terugkrijgen van je adres én van de binnengekomen mail sinds je adres is afgesloten......

Hi Irma22, fijn dat je reageerde want ik wilde nog een vervolg delen op het forum.

Donderdag middag werd ik zowaar gebeld door Telfort met de mededeling dat mijn email adressen weer beschikbaar zouden zijn.
Hij wilde nog even weten of ik het originele wachtwoord nog wist omdat hij dit anders nog per brief mij zou doen toekomen.
Dit wachtwoord wist ik nog, dus kon ik later testen of de email adressen inderdaad weer beschikbaar waren.
Voordat we het gesprek beëindigden vroeg ik waarom het nu zo lang had moeten duren.
Ik kreeg de duidelijke uitleg dat een opgezegd email adres (ook al is het bij vergissing opgezegd door Telfort zelf) automatisch 3 maand lang op een “cooling down”- lijst komt te staan wat betekend dat 3 maand lang dit email adres niet opnieuw kan worden aangemaakt.
Waarschijnlijk omdat het om een fout van Telfort zelf ging (dit is mijn eigen interpretatie) heeft men toch de programmeurs van het systeem erbij gehaald om handmatig de email adressen uit de “cooling down”- lijst te halen. Iets wat uiteindelijk dus is gelukt.
Ik heb dus mijn email adressen terug.
Vervolgens heb ik de Telfort medewerker hartelijk bedankt maar ook aangegeven dat ik deze informatie graag had gekregen in een van mijn vele telefoontjes naar Telfort. Dan had ik geweten wat er aan de hand was en wat er word gedaan om het probleem op te lossen. Ik was misschien nog steeds niet blij maar het zou een hele verbetering geweest zijn dan de non-informatie "Er is een afdeling mee bezig en U hoeft alleen maar te wachten tot het word opgelost" en "we kunnen geen enkele indicatie geven wanneer het op word gelost".
Hij zou dit meenemen maar gaf aan dat er ook klanten zijn dit helemaal niet geïnteresseerd zijn in de reden van het probleem maar alleen willen dat het word opgelost.
Misschien dat Telfort een extra vraag zou kunnen toevoegen aan het helpdesk protocol om te achterhalen of de klant met zijn klacht een type a of type b klant is?
Afijn, mijn email doet het weer. De aanhouder wint.
Het komend jaar in ieder geval een "provider onafhankelijk email adres" gaan gebruiken voor alle belangrijke zaken. Ik heb mijn lesje geleerd.

Fijn dat je mailadressen het weer doen. Dat van die cooling down lijst hadden wij ook vernomen maar andere helpdeskmedewerkers vertelden uiteindelijk dat ook dat niet zou gaan werken.
Nu heeft mijn partner gisteren tegen de adviezen van de klantenservice in toch geprobeerd om mijn mail adres opnieuw aan te maken met een nieuw wachtwoord en jawel. Dat lukte.
Enige is dat ik alle binnengekomen mail alleen nog op mijn iphone heb.
Maar echt totaal absurd dat de klantenservie tegen mij glashard zegt dat het van de cooling down lijst halen technisch niet mogelijk is. Want uit jouw verhaal blijkt dat dat dus wel kan.
Had mij een hoop gedoe met mail forwarden vanaf mijn iphone kunnen bestaren.
Met daarbij het feit dat ik alle binnengekomen mail vanaf het moment van afsluiten tot nu niet meer terug krijg. Is volgens de helpdesk ook niets aan te doen.

Ik hoop dat de mederwerkers meelezen en snappen dat dit echt hele slechte reclame is. Om bij de faq rustig te beweren dat je mailadres behouden blijft en dat vervolgens gewoon niet te doen terwijl het ook telefonisch nog verzekerd is omdat wij het vooraf extra hebben gecheckt.
Waardeloos dus.

Want voor mij gaat het type klant verhaal niet op omdat volgens de klantenservice er niets meer op te lossen viel. En ook dat was niet waar.....

Reageer