beantwoord

Email werkt niet

• 19 april 2013
  • 50 reacties
  • 11723 keer bekeken

Ex tiscali klant. Sinds 4 dg ontv. Ik geen mail meer. Via mijn telfort wordt ik niet meer herkent, als ik kl. Service bel lig ik meer dan 30 min in de wacht . Op mail naar kl. Service wordt met domme vragen gereageerd . Mij bellen op verzoek doen ze ook niet. Wat te doen??? Is mijn zakelijke email,,
icon

Beste antwoord door Wieger DB 28 september 2017, 14:30

De migratie is inmiddels vier jaar terug en de hier genoemde problemen zijn verholpen. Heb je vragen over het instellen van mail of kan je geen mail ontvangen? Controleer dan aan de hand van deze stappen je e-mailinstellingen.
Bekijk reactie

50 reacties

Reputatie 8
Badge +16
pop3 & smtp instellingen aanpassen naar pop3.telfort.nl & smtp.telfort.nl
Zorg daarnaast dat je wachtwoord voor je mail account niet langer is dan 8 tekens.
IK HOOP DAT TELFORT MEELEEST!

Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds 11 april kan mijn Microsoft Outlook geen mail meer binnenhalen. Ik krijg steeds de melding dat gebruikersnaam en/of wachtwoord fout zijn. Maar dat zijn ze niet, want bij de Webmail op de Telfort-site kon ik wel inloggen en stond mijn mail daar. Het valt alleen niet binnen te halen via Outlook. Ik heb al twee keer gebeld met de klantenservice, maar dat is totaal nutteloos, want de mensen die je daar aan de lijn krijgt, weten niets en draaien een standaard leuterverhaaltje af waarin ze samen jou willen checken of je instellingen in de pc wel goed staan, e.d. Die staan goed (en ik heb keurig de pop3-server gewijzigd van tiscali.nl naar telfort.nl), maar dat wil er bij de klantenservice niet in, en dan zeggen ze: tja, weet ik ook niet.
Verder dan dat kom ik niet.

Het rare is dat ik via mijn Outlook wél mail kan versturen! Alleen inkomende mail binnenhalen gaat niet. Het kan niet anders dan een probleem aan de kant van Telfort zijn. Ik ben ook een oud-Tiscali-klant en ik vermoed dat er een koppeling is verbroken tussen mijn account en de server.

Maar goed, sinds zaterdag 20 april kan ik ook niet meer inloggen bij de webmail. Grote paniek, nu kan ik nergens mijn mail meer zien. Gelukkig zei een vriendin die ook bij Telfort zit, dat zij ook niet meer bij webmail kon inloggen, dus ik nam aan dat het een algemene serverstoring was. Echter,  vandaag kan zij er wél weer bij en ik krijg nog steeds de melding dat mijn naam of wachtwoord onbekend zijn.

Ik word nu echt wanhopig, en de klantenservice? Tja, die willen mij wel een brief sturen waarmee ik mijn wachtwoord kan veranderen.... het wachtwoord dat niet fout is en dat dus niet veranderd hoeft te worden.

Ik denk dat de enige optie is: mijn Telfort-account opzeggen en e-mail bij een andere provider nemen.
Badge
LS.
Telfort is 19 april begonnen met een mailmigratie welke ontspoord is. Resultaat? Mijn e-mail is sinds vrijdagavond niet meer operationeel, zowel via Outlook, iPhone, iPad en webmail.

Als enige reactie geeft Telfort aan het te weten en er aan te werken. Dat is alles. Nog steeds werkt mijn e-mail niet. Wanneer ik aangeef naar een andere provider te willen zegt men doodleuk dat dit niet kan omdat ik een jaarcontract heb en Telfort pas na 10(!) werkdagen in gebreke gesteld kan worden. En uiteraard tellen de twee weekenddagen (zaterdag en zondag) hier niet mee.

Met andere woorden, Telfort heeft maling aan zijn klanten en kriebelt lekker in de marge. Dit is echt te triest voor woorden. Gelukkig ben ik lid van de Consumentenbond en zijn zij bezig om uit te zoeken wat voor mij de mogelijkheden zijn om toch Telfort in gebreke te stellen en zodoende mijn contract open te breken en op te zeggen.

De Consumentenbond gaf al aan platgebeld te worden door talloze Telfortklanten die in hetzelfde schuitje zitten.
Reputatie 8
Badge +16
@MWolf

Even de mogelijke oplossingen op een rij:

Serverinstellingen
pop3.telfort.nl
smtp.telfort.nl

Wachtwoord:
maiximaal 8 tekens lang, is deze langer als 8 tekens, gebruik dan de eerste 8 tekens.

Als je dan nog problemen hebt lees ik graag wat de foutmelding is en of je alle bovenstaande stappen al geprobeerd hebt.
Badge
Hallo Tuut-Tuut.

Dank je wel voor het meedenken, top!

Helaas is er iets anders aan de hand met 'mijn' mailbox. Deze is op geen enkele manier meer te benaderen, niet via webmail (IE, Chrome, Safari en Firefox), niet via Outlook, niet via de iPhone en iPad. Het wachtwoord is precies 8 tekens lang.

De Servicedesk heeft het zelf geprobeerd en loopt tegen exact dezelfde problemen aan. Men heeft eea sinds vanmiddag geëscaleerd naar de experts. Alleen kan dit nog twee(!) dagen duren eer het is opgelost 😞.

Eindelijk wel iemand van de Servicedesk die echt luisterde en meedacht. Beter dan de 'robots' die ik tot dan toe heb gesproken en alleen een script afhandelen en verder zelf niet meer nadenken laat staan meedenken met de klant.
Badge
@ Tuut-Tuut:

dit is de melding die ik in Webmail te zien krijg (zowel IE, Safari, Chrome en Firefox):

Account fout
Het verplaatsen van uw mail naar de nieuwe mailomgeving duurt langer dan verwacht. Wij raden u aan het over enige tijd nogmaals te proberen. Excuses voor het ongemak.

En nogmaals dank voor het meedenken. Waardeer ik ten zeerste.
Badge
@Tuut-Tuut:

Ja, bovenstaande stappen in jouw lijst heb ik al toegepast. Op de iPad/iPhone krijg ik de melding dat het account/wachtwoord niet juist is. Idem in Outlook.
Reputatie 8
Badge +16
Al overwogen om dit te omzeilen door lokaal van een mailclient gebruik te maken?
Mogelijk kan je dan wel je mail binnen halen en lezen

De melding is overigens duidelijk, maar geeft inderdaad geen inzicht hoe lang dit nog gaat duren.
Badge
@Tuut-Tuut.

Ook de mailclient (Outlook in dit geval) werkt niet. Ook niet de mailclient op de iPad/IPhone overigens.

En idd, de melding is duidelijk maar heb ik al sinds vrijdagavond last van. Gaat nu wel een beetje (ahum) vervelen.
Reputatie 1
Ik adviseer iedereen om een compensatie aan Telfort te vragen.
Badge
@ Email_probleem: Helaas heeft Telfort al zijn contracten zo dichtgetimmerd dat er nagenoeg geen inspanningsverplichting is. En dus ook geen verplichting tot compensatie. Ik zelf heb sinds vrijdagavond 19 April geen mail meer maar Telfort maakt totaal geen haast. Ik weet wel dat Telfort voor mij exit is. Ik dien dit contact uit en dan is het einde oefening.
Reputatie 1
@ MWolf dat de contract heel goed geschrijven is verhindert Telfort niet van een klantenvriendelijk benadering. Ik heb zelf compensatie gekrijgen voor storing met Sony of probleem met een levering van T-Mobile zonder dat ik iets heb gevraagd.
Badge
@Email_probleem: Dat ben ik geheel met je eens. Alleen leert mijn ervaring mij nu dat de dienstverlening van Telfort ondermaats is. Ik heb de laatste dagen velen malen gebeld met de klantenservice van Telfort en op een paar uitzonderingen na, voeren desinteresse, onbeschoftheid en ander klantonvriendelijk gedrag de boventoon. Wanneer je vraagt of je een meerdere kunt spreken hangt men doodleuk op.
Reputatie 1
@MWolf,

mischien een opnaming van een van deze reactie naar het pers of radio sturen 
Reputatie 1
Hoeraaa !
Ik kan nu mijn webmail berijken....
Gefeliciteerd, ik ben nog altijd en al sinds 7 dagen afgesloten van de buitenwereld door de mailproblemen, zowel webmail als mijn mailprogramma op de pc: Noppes, Nada, Niks dus! Heb me 6 dagen ingehouden omdat ik niet kon mailen maar ik word het nu ook zat. Wat een gepruts! Dit kan je toch niet maken naar je klanten toe?
Reputatie 8
Badge +18
@Moody22 indien je wilt inloggen op je webmail mag je wachtwoord max 8 tekens zijn is je huidige ww langer gebruik dan de 1e acht
@Moody22 indien je wilt inloggen op je webmail mag je wachtwoord max 8 tekens zijn is je huidige ww langer gebruik dan de 1e acht

Ja Jimmy maar waarom wordt dat alleen al niet netjes kenbaar gemaakt.
Ik heb in elk geval geen mail of brief gezien.

Het lijkt erop dat ik nu na meer dan een week weer mail krijg. Ook de webmail gaat weer open.
Maar de gemiste mails zijn gewoon weg...tot nog toe. En dat is heel erg storend en kan heel erg nadelig uitvallen! Geen taal of teken van telfort over deze wanprestatie.

Wel werd er mooi het abonnementsbedrag afgeschreven...dat werkt nog goed bij telfort.
En die ga ik nu storneren.
Reputatie 8
Badge +18
@rambito het staat je vrij om het bedrag te storneren echter ik raad je dat niet aan omdat je dan de kans loopt dat je in het ergste geval wordt afgesloten en in de algemene voorwaarden is/zijn storingen en/of werkzaamheden die overigens op de website vermeld staan goed afgedekt voor de daaruit vloeiende schades.
Echter ik ben geen jurist maar zeg altijd bezint eer men begint.
Even een toevoeging: Heb zojuist Telfort aan de lijn gehad (ging over onterecht afgeschreven bedragen, maar daarna hierover) en men meldt mij dat achtergebleven mails in de wachtriij staan. Over andere klachten wist men niet veel meer te zeggen dan sorry. Wat zijn die klachten:

1. Zonder duidelijke aankondiging proberen de webmail omgeving te veranderen
2. Dat leidt tot storingen van een tot twee weken, zonder enige informatie
3. Mensen krijgen te horen dat ze pop3 ipv mail moeten instellen, lijkt mij onzin, maar waarom weten de mensen dat niet
4. Plots blijkt het wachtwoord maar 8 tekens te mogen hebben, hallo communicatie?
5. Sommigen melden dat hen te verstaan werd gegeven dat "tiscali" in telfort moest worden veranderd, hallo communicatie?
6. Alle bovenstaande dingen  geprobeerd, niets hielp
7. Nu werkt de mail weer, webmail (lijkt het) ook, webmail gebruik ik als "achtervang"
8. Alles wat de afgelopen twee weken naar mij gestuurd is weg.

Advies van de klantenservice is wachten tot alles is opgelost en dan een brief sturen naar:
Telfort Internet Klacht
Postbus 217
2400 TE Alphen aan de Rijn

Ow en hij gaf het advies dat aangetekend te doen...hallo weer 6 euro zoveel...ze vertrouwen hun eigen Klachtenafhandeling niet???

Ik ga niet wachten totdat alles is opgelost, ik kan niet eens controleren of over een week ofzo alle mails wel binnen zijn. Wat er niet is weet ik niet. De brief gaat er nu uit.
Restitutie van de abonnementskosten is wel het minimum.
@rambito het staat je vrij om het bedrag te storneren echter ik raad je dat niet aan omdat je dan de kans loopt dat je in het ergste geval wordt afgesloten en in de algemene voorwaarden is/zijn storingen en/of werkzaamheden die overigens op de website vermeld staan goed afgedekt voor de daaruit vloeiende schades.
Echter ik ben geen jurist maar zeg altijd bezint eer men begint.

Nou dat valt wel mee, je krijgt gewoon minimaal 1 herinnering.

We leven nu in een wereld waarin je alle aanbieders, inclusief energie, gemeente, belastingdienst, internet, telefoon, televisie nauwkeurig moet volgen op hun website. Want als je dat niet doet mis je misschien hun aankondiging van werkzaamheden of een storing. RIDICUUL!!

Overigens ik heb ergens verstopt die aankondiging van de nieuwbouw van de mail omgeving gezien, maar waar ook al weer? En dat ging niet over een onaanvaardbare storing van meer dan een week toch?
Reputatie 8
Badge +16
In de mail welke je op je hoofdmailadres van telfort heb ontvangen op 15 Februari:

Geachte heer/ mevrouw,

Tussen 15 april en 24 april zal de Telfort mail omgeving worden vernieuwd zodat deze gebruiksvriendelijker en mooier wordt. In deze e-mail vertellen wij u graag wat dit voor u betekent.

De migratie
Tijdens en na de aangegeven periode blijft de e-maildienst ongewijzigd en kunt u uw mails blijven lezen, versturen en ontvangen. Ook eventuele regels en filters die u heeft ingesteld blijven werkzaam. Bekijkt u uw Telfort mail via webmail.telfort.nl dan kunt u mogelijk tussen 15 april en 24 april geen gebruik maken van extra functionaliteiten zoals: het aanpassen van adresboeken, contactpersonen en filters. Nadat de mail omgeving is aangepast worden deze functionaliteiten weer actief.

De nieuwe mailomgeving
Nadat de e-mail omgeving is vernieuwd ervaart u niet alleen een meer gebruiksvriendelijke omgeving maar kunt u ook gebruik maken van een aantal verbeteringen. Zo kunt u bijvoorbeeld instellen welk afzenderadres u wilt gebruiken.

Vragen?
Voor vragen kunt u terecht op de website van de klantenservice. Telefonisch kunt u contact opnemen met onze klantenservice op 0900-9596. Kosten 0,10 per minuut met een maximum van 15,- plus de eventuele kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Ma t/m vr 09.00-21.00 uur en Zaterdag 10.00-17.00 uur
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Telfort Klantenservice
Nou ik heb op 15 februari slechts 1 (één) mail van Telfort. En die ging over een tegemoetkoming van een rampzalige verlopen verhuizing van mijn abonnement.
En ik heb maar 1 (één) mailadres en dat is dus mijn hoofdmailadres.

Over de migratie:
De e-maildienst is niet ongewijzigd gebleven, de e-maildienst viel vele dagen uit tot aan twee weken toe
De webmail deed het tijden lang helemaal niet, niks extra functionaliteiten, het deed het gewoon niet

Over de nieuwe mailomgeving:
Waar gaat het hier eigenlijk over...ik zie de mail binnenkomen op mijn mailprogramma en die heeft een prima omgeving, mits julie server werkt
Als het over de webmail gaat? Die werkt nog maar half en het zal mij wat bommen. Mijjn mail moet kunnen binnenkomen!

Dus als deze brief de klant had moeten waarschuwen dat zij twee weken een hoop gedonder zouden krijgen dan is dat alsof de gemeente je per brief waarschuwt dat ze de rioleringen gaan bijspijkeren en vervolgens je twee weken zonder water zit.

Dit kan gewoon niet en als het gebeurt scheelt het jullie een hoop geOH als je dat communiceert op een fatsoenlijke manier en niet wegduikt achter dit soort aankondigingen.
Mijn hele e-mail account is van de aardbodem verdwenen zo lijkt het. Ik heb ALLE tips die hier en elders zijn beschreven opgevolgd, maar NIETS heeft geholpen. Dus ik ga maar een klacht indienen, want ik betaal ook voor het gebruik van e-mail, maar dat kan ik dus nu al 9 (!) dagen niet gebruiken. Oftewel dit geldt als een wanprestatie van Telfort.
Is er al iets meer bekend hoe lang deze problemen nog gaan duren? Ik zit nu al 15(!) dagen zonder mail. Ik betaal mijn abonnementsgeld ook voor mail! Dus ik wil ook weten of Telfort klanten nog op een of andere manier tegemoet gaan komen vanwege het ongemak? Maar om eerlijk te zijn acht ik dat van minder belang, ik wil liever weer gewoon kunnen mailen via mijn mailprogramma en webmail, want buiten het feit dat ik het zat ben, is het ook nog eens erg lastig!

Reageer