beantwoord

email wachtwoord gewijzigt binnen mijn telfort; oude ww toch nog steeds actief binnen applicaties

Ik heb bij Telfort een drietal emailadressen waarvan ik de wachtwoorden heb gewijzigt binnen "mijn telfort"

Ik haal de mail binnen via een mailapplicatie binnen windows.
Na wijzigen van de wachtwoorden binnen "mijn telfort" worden bij twee emailadressen direct aangegeven dat het wachtwoord niet meer correct is.
Ingeven van het nieuwe ww lost dit probleem direct op.
M.a.w van deze beide adressen wordt het ww direct aangepast binnen de systemen van Telfort.

Het derde emailadres blijft echter gewoon werken op het oude wachtwoord (alle functionaliteiten) binnen dezelfde mailapplicatie, en met excact dezelfde mailinstellingen als de overige accounts.

Wanneer ik wil inloggen op de webmail met dit adres dan wordt het oude wachtwoord (wat nog gewoon 100% werkt binnen de mailapplicatie) hier niet meer geaccepteerd.
Log ik op de webmail in met het nieuwe wachtwoord, dan wordt ik toegelaten binnen de webmail omgeving maar krijg de meldingen (in één popup): "Account Fout. Het account is niet beschikbaar"
Het emailveld is helemaal leeg, calender etc zijn deels toegankelijk.
Webmail gebruik ik verder praktisch nooit, maar bovenstaande vastgesteld na wat testen.

Ik heb de wachtwoorden gisteravond voor het eerst gewijzigt en pas vanochtend bleek het oude wachtwoord op het derde emailadres niet meer te werken binnen de applicatie, en leek de wijziging met grote vertraging doorgevoerd.

Ik heb nu voor de tweede keer binnen 'mijn telfort' de wachtwoorden aangepast, en het probleem herhaald zich op excact dezelfde manier.

Ik wil graag zsm weten;

a. Weten wat hiervan de oorzaak is. Waarom het ww bij beide andere adressen direct is gewijzigt en bij het derde adres met grote vertraging.

en b. Dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Ik wil dat een nieuw ingesteld ww binnen 'mijn telfort' direct actief is op alle emailadressen.
icon

Beste antwoord door vraagsteller 12 juni 2018, 19:59

Hallo Bart (en klanten met hetzelfde probleem, die dit lezen)

Allereerst, het probleem is niet opgelost, en wordt ook niet opgelost;
Volgens een leidinggevende op de telefonische helpdesk (medewerker deed hier navraag tijdens mn gesprek met de helpdesk) is Telfort ervan op de hoogte dat nieuwe wachtwoorden op sommige emailaccounts soms pas na een dag worden gewijzigd in de Telfort systemen, terwijl andere accounts van dezelfde klant wel direct worden aangepast.
Heel af en toe melden zich klanten met dit zelfde probleem.
Men 'weet niet wat hiervan de oorzaak is', en 'oplossen van dit probleem heeft geen prioriteit, Telfort zal dit dus ook niet actief gaan oplossen'.
Immers 'het wachtwoord wordt uiteindelijk toch gewijzigt, al is het niet direct'.
Kortom, hier zullen sommige klanten mee blijven worden geconfronteerd.

Overigens ben ik zeer kundig en goed geholpen door de persoon aan de telefoon, daar kunnen anderen op de servicedesk een goed voorbeeld aan nemen. Geinteresseerde jongen met veel geduld en duidelijk plezier in zn werk.

De vraag waar je aan refereert die nu uit staat ("Mijn collega's gaan uitzoeken hoe het komt dat je de derde niet meer toe kan voegen"), staat los van het oorspronkelijke probleem.
Toch bedankt voor je reactie.

Bekijk reactie

8 reacties

Medewerkers van Telfort, het derde bovengenoemde emailadres betreft s**i@telfort.nl
Ik verwacht morgen in ieder geval een reactie, en bij voorkeur het antwoord op mijn vragen en de geboden werkende oplossing.
Alvast dank.
Even voor de duidelijkheid is dat derde adres het hoofdmailbox en de andere 2 aliasen of zijn het alle aliasen. Het kan iets langer duren dan morgen houd daar rekening mee.
Hallo Galdor,
Het betreffen hier drie aparte mailadressen;

Het eerste adres is destijds gegeven bij het abonnement: adsl****@telfort.nl, geen aliassen

Het tweede adres is een @telfort adres met daaronder een @tiscali alias (want oorspronkelijk @tiscali, al lang klant, van voor de overname door Telfort)

Het derde adres met de kuren: idem aan het tweede adres.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Vraagsteller, welkom op het Forum. Ik begrijp dat je binnen de Mijn Telfort wachtwoorden hebt gewijzigd van jouw e-mailadressen. Bij twee gaat het goed, bij de derde gaat het om onverklaarbare reden niet goed. Dat is heel apart, dat begrijp ik heel goed. Nu heb ik zo even meegekeken en ik zie dat je al contact hebt gehad hierover. Er staan namelijk maar 2 e-mailaccounts in het systeem. Mijn collega's gaan uitzoeken hoe het komt dat je de derde niet meer toe kan voegen. Zij komen er bij je op terug. Het is nog even afwachten op de analyse en hopelijk is de oplossing snel gevonden.
Hallo Bart (en klanten met hetzelfde probleem, die dit lezen)

Allereerst, het probleem is niet opgelost, en wordt ook niet opgelost;
Volgens een leidinggevende op de telefonische helpdesk (medewerker deed hier navraag tijdens mn gesprek met de helpdesk) is Telfort ervan op de hoogte dat nieuwe wachtwoorden op sommige emailaccounts soms pas na een dag worden gewijzigd in de Telfort systemen, terwijl andere accounts van dezelfde klant wel direct worden aangepast.
Heel af en toe melden zich klanten met dit zelfde probleem.
Men 'weet niet wat hiervan de oorzaak is', en 'oplossen van dit probleem heeft geen prioriteit, Telfort zal dit dus ook niet actief gaan oplossen'.
Immers 'het wachtwoord wordt uiteindelijk toch gewijzigt, al is het niet direct'.
Kortom, hier zullen sommige klanten mee blijven worden geconfronteerd.

Overigens ben ik zeer kundig en goed geholpen door de persoon aan de telefoon, daar kunnen anderen op de servicedesk een goed voorbeeld aan nemen. Geinteresseerde jongen met veel geduld en duidelijk plezier in zn werk.

De vraag waar je aan refereert die nu uit staat ("Mijn collega's gaan uitzoeken hoe het komt dat je de derde niet meer toe kan voegen"), staat los van het oorspronkelijke probleem.
Toch bedankt voor je reactie.
"Het derde emailadres blijft echter gewoon werken op het oude wachtwoord (alle functionaliteiten) binnen dezelfde mailapplicatie, en met excact dezelfde mailinstellingen als de overige accounts.

Wanneer ik wil inloggen op de webmail met dit adres dan wordt het oude wachtwoord (wat nog gewoon 100% werkt binnen de mailapplicatie) hier niet meer geaccepteerd."

Je bedoelt dit probleem om het even uit te lichten. Dat is inderdaad vreemd en dus iets wat dan specifiek Tiscali klanten met een oudcTiscali mail adres treft.
Galdor68 schreef:

"Dat is inderdaad vreemd en dus iets wat dan specifiek Tiscali klanten met een oudcTiscali mail adres treft. "

Ik denk dat dit alle Telfort klanten betreft. Nieuwe klanten en oude klanten.
Ook 'nieuwe' Telfort klanten kunnen volgens mij tot 5 aparte emailadressen/accounts aanmaken met onder elk emailadres tot 4 (of 5?) aliassen.
Maar dit kan ook gewoon op een enkele account gebeuren. Het aantal accounts is, volgens mij, niet relevant.

Er is wat dat betreft geen enkel verschil tussen nieuwe en oude klanten.
Het betreffen hier emailaccounts waarvan de wachtwoorden, om een of andere reden, pas na meer dan een half etmaal (12-24 uur, afhankelijk van het moment van ww reset vs start van een werkdag) zijn gereset.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Vraagsteller, bedankt voor je reactie. Het probleem dat nu uitgezocht wordt is dus iets anders, dat had ik er zo niet uitgehaald. Excuses. Hopelijk is dit snel opgelost.
Ik begrijp nu in ieder geval dat het probleem bekent is bij ons, alleen ligt er geen prioriteit. Gelukkig wordt het wachtwoord toch nog gewijzigd alleen duurt het wat langer dan gehoopt. Dat is natuurlijk jammer, maar wel duidelijk. Aangezien het al bekent is heb ik niet zoveel meer in de melk te brokkelen omdat men op de hoogte is dat het probleem bij jou zich heeft voorgedaan. Wel wil uiteraard nog mijn best gaan doen om het na te vragen wat de status is, zodat er toch in de toekomst een oplossing gaat komen. ik ga dus nogmaals het probleem benoemen. Is het wachtwoord bij jou nu wel aangepast?

Mocht ik zo nog iets kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.

Reageer