beantwoord

Email verzenden via Transip gaat niet

  • 14 juni 2018
  • 51 reacties
  • 2557 keer bekeken


Toon het eerste bericht

51 reacties

@Rozemarijn - TelfortIk heb een PM gestuurd met wat gegevens. Graag hoor ik of er voortgang is in het oplossen van dit probleem, het is namelijk redelijk frustrerend om al enkele weken geen mail te kunnen versturen.
Reputatie 1
@Kees-Jan
Is het een mogelijkheid dat jullie direct contact opnemen met TransIP? Zij staan ervoor open om samen te onderzoeken waar dit probleem ligt.
Tijdens het contact met TransIP werd ook aangegeven dat het probleem bij Telfort ligt.
Reputatie 8
Badge +17
@BasvandeVeen Heb je mijn onderschrift gelezen? ;)

en uh, ik zeg ook altijd dat iemand anders een probleem heeft 🆒

onderschrift vindt je hieronder VVVV :$:P
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb er weinig tot geen verstand van maar als een serveradres 'smtp.transip.email' bevat lijkt het me toch niet (uitsluitend) een Telfort probleem... ;)
Een Telfort probleem bevat op z'n minst 'smtp.telfort' ..?
Reputatie 3
Badge +8
Hi allen,

De technische dienst is aan het onderzoeken waar dit mis gaat. @Frankvm, @Ewoud & @BasvandeVeen, zouden jullie me in een privébericht het e-mailadres willen sturen waarmee het niet lukt om te versturen? Ook hoor ik graag welke foutmelding jullie krijgen en welke instellingen jullie gebruiken (server en poort). Ik hoor het graag van jullie!
Helaas werkt 993 ipv 465 niet. Nu verschijnt er een foutmelding: time out server.
Snap trouwens niet waarom je imap.transip.email zou moeten wijzigen om de smtp.transip.email te laten werken...
Als je de smtp ipv de imap in 993 ipv 465 wijzigt werkt het ook niet.
Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem. Versturen lukt niet sinds verleden week. En inderdaad als ik verbinding maakt via mijn hotspot van de telefoon, dan lukt het wel.
Alle computers hebben er last van. Zelfs de scanner welke de scans door mailt, lukt het niet om te versturen.
Vanmorgen de modem vervangen voor een nieuwe modem, maar dat maakt geen verschil.

Graag zsm een oplossing.
Reputatie 3
Badge +8
@Verschoor, wat ontzettend balen zeg! Zou je me ook in een privébericht je gegevens willen sturen? Graag met foutmelding, e-mailadres en instellingen (server en poort). Ik neem dan ook jouw situatie door met de technische dienst.

Dank jullie wel voor de gegevens, @BasvandeVeen en @Ewoud! Ik heb jullie instellingen doorgegeven. Hoe meer meldingen we kunnen registreren hoe beter, dus ik hoop dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost! Zodra ik nieuws heb horen jullie het.
Reputatie 3
Badge +8
Dank je wel voor je bericht, @Verschoor. Ook jouw situatie heb ik bij de technische dienst neergelegd. Ik houd iedere dag in de gaten wat de status is van dit probleem. Wanneer ik nieuws heb plaats ik dit uiteraard in dit topic!
Reputatie 3
Badge +8
Hi allen,

Mijn technische collega's hebben alles op een rijtje gezet, waaronder de antwoorden van TransIP. Ze hebben onderzoek gedaan naar wat er precies gebeurt aan de achterkant waardoor de foutmeldingen ontstaan. Deze collega's overleggen op dit moment met de ontwikkelaars van ons mailplatform over hoe we TransIP eventueel kunnen helpen hun dienst te leveren. Ik verwacht over een week een update en zal deze in dit topic plaatsen!
Kunnen mensen die geen e-mail kunnen verzenden hun eigen IP adres eens bij Spamhaus opzoeken?

https://www.spamhaus.org/lookup/

Het lijkt erop dat de volledige Telfort IP ranges in de PBL staan.
Reputatie 3
Badge +8
Hi @ajm.vandiepen, dank je wel voor je bericht! Omdat ik alleen particuliere accounts kan inzien en dus je situatie niet kan doornemen met de technische dienst, heb ik je vraag en situatie doorgemaild naar mijn collega's bij klantenservice@telfortzakelijk.com.
@Khrome, ik begrijp dat je ook problemen hebt met mail versturen? Zou je me in een privé bericht ook je mailinstellingen willen sturen, met daarbij de foutmelding die je krijgt en het adres waarmee je probeert te versturen?
Dank je wel voor je bericht, @Frankvm! Zou je ook de poort nog kunnen noemen waarmee je mail probeert te verzenden? Ik hoor het graag!
Reputatie 1
Hallo allemaal,

TransIP heeft vanochtend ook nog een wijziging geïmplementeerd. Heb dit nog niet kunnen testen of het werkt, later meer.
Reputatie 3
Badge +8
Dank je wel dat je dit laat weten Bas! Ik ben benieuwd wat hier uit komt!
Kan Telfort ook vertellen wat ze aan het doen zijn om dit op te lossen? Buiten het herstarten van het modem en een fout advies voor de poort setting hoor of lees ik niks. In meer dan een week tijd lijkt er weinig, nee niks gebeurd te zijn.

Dit duurt nog al en intussen kan ik alleen werken door mijn mobiel als hotspot te gebruiken. Nog even en ik geef Telfort op, ik kan me dit niet permitteren.
Reputatie 3
Badge +8
Hi allemaal,

Na een week te hebben onderzocht waar de oorzaak van dit probleem ligt, heb ik een terugkoppeling van de technische afdeling.

Providers maken gebruik van blacklists. Zo gebruikt Telfort (en vermoedelijk TransIP ook) de lijst Spamhaus. Deze lijst bestaat uit een aantal delen en is gebaseerd op IP adres ranges. Hierbij is er onder andere een optie om niet geauthentiseerde mails te blokkeren naar andere mailservers toe dan die van de provider. Telfort heeft de IP-adressen voor die optie aangemeld op die lijst, dit is al een tijd het geval. Deze lijst is noodzakelijk ter beveiliging, om misbruik te beperken. Het sluit de mogelijkheid af om via publieke mail servers spam te versturen, omdat alleen mail waarbij je bekend bent bij de mailserver toegestaan wordt (je hebt een account).

Wat we zien in de verschillende aangemelde incidenten, is dat de mailserver van TransIP antwoord geeft met de foutmelding dat authenticatie niet lukt en met verschillende timeouts. De mail die verstuurd wordt is Telfort zelf al voorbij en wordt door TransIP afgewezen. Het heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de blacklist die TransIP hanteert. Mails komen aan op de server vanuit ons IP adress, vervolgens kijkt de server van TransIP naar de blacklist en geeft een onterechte foutmelding. Voor alle andere klanten met eigen mailaccounts werkt het ook gewoon, alleen niet voor TransIP.

Ik heb van de technische dienst als terugkoppeling gekregen dat dit probleem dus bij TransIP ligt. Wanneer je gebruik maakt van een email service die niet van Telfort is zal dit bedrijf, ongeacht de oorzaak, het onderzoek moeten starten. Omdat ik begrijp dat men nogal wanhopig wordt van een kastje-muur antwoord, zou ik graag met jullie willen meedenken voor oplossingen. Vanuit Telfort mag ik geen externe servers adviseren, dus wanneer andere gebruikers tips hebben zijn deze zeer welkom!
Mijn ip-adres komt voor bij Spamhaus. Daar zou het inderdaad nog wel eens mee te maken kunnen hebben.
Reputatie 8
Badge +17
Kunnen mensen die geen e-mail kunnen verzenden hun eigen IP adres eens bij Spamhaus opzoeken?

https://www.spamhaus.org/lookup/

Het lijkt erop dat de volledige Telfort IP ranges in de PBL staan.
Dat klopt! Het was (en misschien is het nog) zo dat de klanten IP reeksen opgenomen zijn in (diverse) PBL's. Maar dat is een "probleem" van de ontvangende mailserver, want die server blokkeert de verbinding van zo'n IP adres.
Mijn Telfort ip staat in de PBL maar mijn KPN ip net zo goed, die laatste werkt gewoon.
Sinds een aantal weken heb ik hetzelfde probleem. Ik gebruik ook TransIP voor mijn email en krijg (heel) vaak een time-out wanneer ik mail verstuur via mijn Telfort lijn. Switch ik echter naar VPN of een 4G hotspot is er geen probleem.

Inmiddels heb ik meer dan 5 keer met Telfort support gebeld en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Antwoorden variëren van "wij ondersteunen geen externe email, dus los het op met TransIP" tot "Probeer je wachtwoord opnieuw in te stellen", oftewel dat brengt mij niet verder. Gelukkig wordt het nu blijkbaar toch erkend als probleem.

@Rozemarijn - Telfort Zal ik ook in mijn DM info sturen zodat het team dit kan gebruiken?
Reputatie 1
Badge
Werkt inderdaad niet. Had die optie zelf ook gevonden via Google.
Ik ben hier niet zo zeker van. Mijn KPN IP heeft dezelfde PBL registratie en levert geen enkel probleem op.
Ik heb niet het idee dat dit sowieso enige prioriteit voor Telfort heeft. Dit duurt en duurt, de enige aangeboden oplossingen zijn modem herstarten en een poort wijzigen, sorry maar als dat alles is waar een technische dienst mee kan komen dan ben ik zeer teleurgesteld.

Als het deze week niet is opgelost is ben ik gedwongen over te stappen naar een andere provider. Weken zonder zakelijke mail kan ik me niet veroorloven.

Reageer