beantwoord

Email van een bepaalde verzender wordt geweigerd

  • 21 oktober 2019
  • 19 reacties
  • 325 keer bekeken

Beste heer, mevrouw

 

Van een bepaalde email account wordt de email geweigerd. 

5.0.0 SMTP; 550 5.0.0 Mail rejected.

Het adres komt van @soon.nl

Kunnen jullie dit adres weer toestaan, ik mis nu belangrijke mails.

Uitgebreide Diagnostic information for administrators kan ik natuurlijk op verzoek toesturen.

 

 

Groet Wim

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 5 november 2019, 18:43

De reden ben ik ook heel benieuwd naar, maar als je die niet hebt dan wordt dat lastig natuurlijk. Wellicht kunnen mijn collega's van abuse er meer over zeggen. Je kunt ze bereiken via abuse@telfort.nl. Graag de mail die het probleem veroorzaakt als bijlage meesturen evenals duidelijke informatie. Ik ben benieuwd. 

Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Wim vd Dool , kun je die e-mail ook niet in de webmail zien?

Beste JanD

Ik zie het ook niet in mijn webmail.

Ik kwam er achter doordat de afzender mij niet kon bereiken op deze prive mail maar ik het wel op mijn werkmail had ontvangen.

Ook het doorsturen werkte niet vanuit mijn werkmail.

Dank voor het meedenken!

Groet Wim

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Wim vd Dool, welkom hier op het Forum. 

Ik lees dat je bepaalde e-mails mist. Belangrijke e-mails. Dat is niet fijn. Ik begrijp uit je verhaal dat de verzender een bouncemail krijgt. Ik ben nu heel benieuwd naar die informatie. Zou je die willen sturen? Dat mag ook via een privébericht. Dan zal ik kijken of ik daar wat uit kan halen. En anders doorsturen naar de specialist. Ik hoor graag van je. 

Ik hoop dat dit is wat je zoekt:

Groet Wim

Bronserver: EXCHANGE2010.noa.local

w*******@telfort.nl
cpsps-ews26.kpnxchange.com #550 5.0.0 Mail rejected. ##

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 8
Badge +11

Niet specifiek helaas: Nu ben ik hier zelf niet zo in thuis, maar mijn collega gelukkig wel. Wat hij zoekt mist net. Dat is namelijk de reden van afwijzing. Die staat als het goed is achter de ##. Staat daar nog iets?

Ja daar staat nog iets maar dat is verwijderd ivm privacy dooor de admin.

 

Ik plak hier onder wel wat waar de teksten uit zijn gehaald.

Received: from EXCHANGE2010.noa.local ([::1]) by exchange2010.noa.local
 ([::1]) with mapi id 14.03.0439.000; Thu, 17 Oct 2019 11:22:53 +0200
From: *** <***>
To: "'deleted”
Subject: *** Psychogeriatrie - maandag 4 november
Thread-Topic: ***
 Psychogeriatrie - maandag 4 november
Thread-Index: AdWEy3tXXPvl6XeiQ3+lUoSjktXvpw==
Date: Thu, 17 Oct 2019 09:22:52 +0000
Message-ID: <D25D6D267991EE4EBF4016FA5C754BDAA73CEC7C@exchange2010.noa.local>
Accept-Language: nl-NL, en-US
Content-Language: nl-NL
X-MS-Has-Attach: yes
X-MS-TNEF-Correlator:
x-originating-ip: [172.16.30.169]
Content-Type: multipart/related;
        boundary="_005_D25D6D267991EE4EBF4016FA5C754BDAA73CEC7Cexchange2010noa_";
        type="multipart/alternative"
MIME-Version: 1.0

 

Admin: namen, e-mailadres en onderwerpen verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 8
Badge +16

Ergens zou de reden voor de bounce (door de Telfort server) moeten staan… die zie ik nu nog niet…

 

 

 

Beste Franzki

 

Dit is het enige wat ik van de verzender heb gekregen…

Heb je een idee hoe nu verder?

 

Groet Wim

Reputatie 3
Badge

Volgens mij hetzelfde probleem als hier: https://forum.telfort.nl/e-mail-310/melding-cpsps-ews13-kpnxchange-com-bij-versturen-e-mail-84579

 

Daar werd TS met een kluitje in het riet gestuurd door de Telfort TD omdat het aan de verzender zou liggen, terwijl het bij hem minimaal vanaf 2 verschillende verzender domeinen fout ging.

Reputatie 8
Badge +16

In het andere topic ontbreekt er een SPF-record bij de verzender.

 

https://www.internedservices.nl/faq/spf-records-waarom-en-wat-is-het/

Reputatie 3
Badge

@Franzki  Goed gespot, bovenin stond namelijk wel spf=pass dkim=pass dmarc=pass, beetje onduidelijk waar die spf=pass dan voor staat.

Jammer dat de bevindingen van de TD dan niet in die post vermeld worden.

 

Reputatie 8
Badge +11

Ook dit is informatie waar ik niets mee kan. De afwijsreden zal veel meer informatie geven. Kun je die nog achterhalen bij de verzender? 

Beste Bart

 

Ik stuur je bij deze de meest uitgebreide mail toe waarbij ik de e-mailadressen heb verwijderd.

Heb je hier wat aan?

Groet Wim

 

cpsps-ews26.kpnxchange.com heeft uw bericht voor de volgende e-mailadressen geweigerd:

'Wim van den Dool' (w.vandendool@telfort.nl)

cpsps-ews26.kpnxchange.com gaf deze fout:
Mail rejected.

Er is een probleem opgetreden tijdens het bezorgen van het bericht op dit e-mailadres. Probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de helpdesk.





 

Diagnostische gegevens voor beheerders:

Bronserver: EXCHANGE2010.noa.local

w.vandendool@telfort.nl
cpsps-ews26.kpnxchange.com #550 5.0.0 Mail rejected. ##

Oorspronkelijke berichtkoppen:

Received: from EXCHANGE2010.noa.local ([::1]) by exchange2010.noa.local
 ([::1]) with mapi id 14.03.0439.000; Thu, 17 Oct 2019 11:22:53 +0200
From: Kristin ten Have <k.tenhave@soon.nl>
To:>
Subject: Telefonische vergadering programmacommissie Verdieping
 Psychogeriatrie - maandag 4 november
Thread-Topic: Telefonische vergadering programmacommissie Verdieping
 Psychogeriatrie - maandag 4 november
Thread-Index: AdWEy3tXXPvl6XeiQ3+lUoSjktXvpw==
Date: Thu, 17 Oct 2019 09:22:52 +0000
Message-ID: <D25D6D267991EE4EBF4016FA5C754BDAA73CEC7C@exchange2010.noa.local>
Accept-Language: nl-NL, en-US
Content-Language: nl-NL
X-MS-Has-Attach: yes
X-MS-TNEF-Correlator:
x-originating-ip: [172.16.30.169]
Content-Type: multipart/related;
        boundary="_005_D25D6D267991EE4EBF4016FA5C754BDAA73CEC7Cexchange2010noa_";
        type="multipart/alternative"
MIME-Version: 1.0
Reputatie 8
Badge +16

Oorspronkelijke berichtkoppen:

 

Je moet vermoedelijk niet de berichtkoppen doorsturen van de oorspronkelijke e-mail maar van de e-mail die je zelf terug hebt ontvangen. Daar kun je hopelijk technische details uithalen.

 

[Edit]

Heb je je vraag al gesteld aan de beheerder van het soon.nl domein?

Ik heb de verzender gevraagd het nogmaals te proberen en dit is de laatste foutmelding.

Omdat versturen naar gmail geen probleem oplevererd ga ik er van uit  dat het probleem bij Telfort ligt

Groet Wim

 

 

Van: Microsoft Outlook <MicrosoftExchange329e71ec88ae4615bbc36ab6ce41109e@noa.local>
Verzonden: maandag 4 november 2019 09:32
Aan: *****
Onderwerp: ********

 

cpsps-ews12.kpnxchange.com heeft uw bericht voor de volgende e-mailadressen geweigerd:

********

cpsps-ews12.kpnxchange.com gaf deze fout:
Mail rejected.

Er is een probleem opgetreden tijdens het bezorgen van het bericht op dit e-mailadres. Probeer het bericht opnieuw te verzenden. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de helpdesk.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy             

   

 

Reputatie 8
Badge +16

Nogmaals… op basis van de informatie kun je zien dat de e-mail door Telfort/KPN geweigerd is. Maar de reden is niet zichtbaar.

Beste Franzi

Dit is wat de afzender te zien krijgt. 
 

Hoe moet ik nu verder? Is nu niet Telfort aan zet om te onderzoeken waarom zij @soon.nl blokkeren? Bij wie moet ik met deze vraag zijn? 
 

groet Wim

Reputatie 8
Badge +16

Volgens mij ontbreken de headers van de email die teruggestuurd wordt aan de ontvanger. In die headers staat vermoedelijk het antwoord….

 

Je kunt ook bij Telfort een verzoek indienen om dit verder uit te zoeken met behulp van een paar voorbeelden. Zij kunnen ook zien waarom de e-mail geweigerd wordt.

Reputatie 8
Badge +11

De reden ben ik ook heel benieuwd naar, maar als je die niet hebt dan wordt dat lastig natuurlijk. Wellicht kunnen mijn collega's van abuse er meer over zeggen. Je kunt ze bereiken via abuse@telfort.nl. Graag de mail die het probleem veroorzaakt als bijlage meesturen evenals duidelijke informatie. Ik ben benieuwd. 

Reageer