beantwoord

Email storing: Delivery Status Notification kpnexchange

• 1 juni 2016
  • 4 reacties
  • 722 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds vanmiddag kan ik geen mail meer sturen naar enkele mailadressen.
Ook naar mezelf mailen (doe ik wel eens om b.v. een afbeelding naar mijn mobiel te sturen) lukt niet meer.

Het probleem lijkt bij KPN te liggen. Daar wordt hij 'gebounced'. Ik verstuur mijn mail via smtp.telfort.nl

Zie onderaan voor de mededeling die ik steeds terugkrijg.

Naar sommige adressen kan ik dus niet meer mailen, naar andere wel. Naar mijn eigen Telfort webmail kan ik wel mailen, maar niet naar mijn emailadres dat is gekoppeld aan mijn door Tele2 gehoste website. Omgekeerd komt een webformulier van mijn website wel weer keurig in mijn inbox.

Weet iemand een oplossing? Ik lees op het web dat het loskoppelen of switchen naar andere mailservers bij in dit geval KPN wel een dit soort problemen veroorzaakt. Lijkt me niet waarschijnlijk dat het probleem hier bij Thunderbird ligt.

Reporting-MTA: dns;cpsmtpb-ews02.kpnxchange.com
Received-From-MTA: dns;cpsps-ews26.kpnxchange.com
Arrival-Date: Wed, 1 Jun 2016 22:15:59 +0200

Final-Recipient: rfc822;xxxxx@xxxxxxx.nl
Action: failed
Status: 5.6.1
Diagnostic-Code: smtp;554 5.6.1 Body type not supported by Remote Host
icon

Beste antwoord door Arno68 2 juni 2016, 10:46

Probleem opgelost!

Uiteindelijk heb ik met Time machine een oude versie van Thunderbird teruggezet.
Nu werkt het weer. Kennelijk was het een bug in Thunderbird.

Bedankt voor het meedenken!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Meestal zijn dit storingen van zeer tijdelijke aard.
Wellicht werkt het nu al weer?
Reputatie 1
Nog steeds dezelfde storing.
Ondertussen heb ik ontdekt dat ik met mijn Iphone wel kan mailen via WiFi.
Zelfde email-account en ook verstuurd via smtp.telfort.nl. Zeer raadselachtig!

Echt bizar: ik stuur mezelf een mailtje met mijn Iphone. Die ontvang, en open ik op de Mac.
Vervolgens beantwoord ik die mail vanaf de Mac, en krijg ik hem terug met een foutmelding.

Aan mijn email-instellingen heb ik niks veranderd. Vanmorgen een update van Thunderbird geinstalleerd en de Mac herstart, maar het probleem blijft........
Reputatie 1
Probleem opgelost!

Uiteindelijk heb ik met Time machine een oude versie van Thunderbird teruggezet.
Nu werkt het weer. Kennelijk was het een bug in Thunderbird.

Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden van de oplossing Arno! Fijn dat je nu weer kunt mailen.