beantwoord

email problemen glasvezel

• 13 mei 2015
  • 9 reacties
  • 1302 keer bekeken

Reputatie 1
Beste forum leden,

Ik heb even het volgende vraagje. Ik heb op mijn gewone pc outlook en op mijn laptop dezelfde outlook. Als ik nu via de pc email ontvang en zend gaat het goed. Daarin tegen als ik hetzelfde email account op de laptop installeer en ik doe een microsoft test email maken, dan zie ik op de laptop niets gebeuren en op de pc komt deze test bericht aan.

Enige verschil is op pc heb ik prive en zakelijk email op outlook staan (waarbij zakelijk een regel heeft om de emailtjes in een bepaalde map te plaatsen) en op laptop heb ik alleen zakelijk email zonder die regel.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik op beide computers mijn email ontvangen??? wie oh wie weet het antwoord (ps zowel prive als zakelijk hebben telfortglasvezel.nl als eind en zijn beide een alias van 1 hoofd email adres)
icon

Beste antwoord door Michael 22 mei 2015, 13:49

@remcoc,

Bedankt voor je bericht.

Gebruik je nu POP3 of IMAP? Wat mij betreft los je alle 'problemen' op door IMAP te (gaan) gebruiken.

Als je een POP3 account gebruikt worden de mails na het ophalen standaard van de server verwijderd. Als je IMAP gebruikt (of POP3 met de optie 'bewaar berichten op server') dan blijven de mails op de server bewaard.

Michael
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 1
oja extra info,

zou graag beide dus synchroon laten lopen qua email contactpersonen en afspraken (de zakelijk email op pc en laptop dus)
Reputatie 8
Badge +2
@remcoc,

Bedankt voor je bericht.

Gebruik je nu POP3 of IMAP? Wat mij betreft los je alle 'problemen' op door IMAP te (gaan) gebruiken.

Als je een POP3 account gebruikt worden de mails na het ophalen standaard van de server verwijderd. Als je IMAP gebruikt (of POP3 met de optie 'bewaar berichten op server') dan blijven de mails op de server bewaard.

Michael
Reputatie 8
Badge +10
* Reactie verwijderd, niet goed gelezen 😳 :8 *
Reputatie 1
Na een aantal telefoontjes met helpdesk is het uiteindelijk gelukt. er waren meerdere pogingen voor nodig en zelfs computer overname. maar probleem is getackeld en lag toch aan de instellingen die ergens afweken.

dus ik blij
Reputatie 8
Badge +2
@remcoc,

Blije klanten word ik blij van! Heel fijn dat het opgelost is. Heb je verder nog een vraag of werkt alles naar wens nu?

@Enterprise,

Zelfs van jouw verwijderde berichten word ik vrolijk, thanks! :)

Michael
Reputatie 8
Badge +10

@Enterprise,

Zelfs van jouw verwijderde berichten word ik vrolijk, thanks! :)

Michael

LOL... 🆒;)
Badge
Ik heb net zo iets. Ik gebruik altijd nog dit adres: .xxx@xxx.speedlinq.nl met op de xxx mijn voor en achternaam. Kan ik dat nu nog steeds. Als ik de serverinstellingen aanpas komt de mail nl. niet binnen...
Badge
Ik heb net zo iets. Ik gebruik altijd nog dit adres: .xxx@xxx.speedlinq.nl met op de xxx mijn voor en achternaam. Kan ik dat nu nog steeds. Als ik de serverinstellingen aanpas komt de mail nl. niet binnen...

ben er achter dat de oude mailserver voor inkomende mail de mail nog wel binnenhaalt...
Reputatie 8
Badge +2
@jannekesdg,

Heel goed; bedankt voor deze heldere en fijne terugkoppeling. :)

Michael

Reageer