beantwoord

Email pc werkt niet met Telfort wifi, wel met andere internetverbinding

• 28 maart 2019
  • 9 reacties
  • 196 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 4 reacties
LS,

Op mijn pc en laptop kan ik geen (IMAP) email ontvangen of verzenden als ik verbonden ben met Telfort wifi maar als ik mijn pc verbind via de hotspot van mijn mobiel (T-Mobile) of als ik de laptop op mijn werk gebruik (wifi op kantoor, weet niet welke provider) werkt het feilloos. Ik gebruik Outlook 365 en voor de overstap naar Telfort werkte het thuis ook perfect. Graag wat hulp! (Dank bij voorbaat!).
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 april 2019, 16:05

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen. Kan ik er van uit gaan dat het is opgelost? Zo niet, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @RKI, ik lees dat je thuis op jouw eigen netwerk geen mail kan ontvangen of verzenden. Dit terwijl het elders wel goed werkt. Alle instellingen heb je nagelopen? Werkt het via de webmail wel via onze WiFi? Ik stel deze vragen omdat ik graag alles uit wil sluiten.

En heb je misschien jouw ip-adres willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dit mag onder het kopje Extra informatie, alleen voor ons zichtbaar. Dan ga ik eens kijken of deze geblokkeerd is. Ik hoor graag van je.
Doe ik vanavond als thuis ben! Dank je wel Bart.
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor het toevoegen van het IP adres. Ik wilde even kijken of deze mogelijk op een blacklist stond, maar dat is niet het geval. Dus dat gaat goed.

Ik vermoed dat er toch iets mis gaat in de instellingen. Ik ben benieuwd of je deze al nagelopen hebt? En via de webmail? Werkt dat?

En als je via de WiFi niets kan versturen, krijg je dan ook iets van een foutmelding of dergelijke?
Ha Bart, ik heb alle instellingen "tien keer" nagelopen maar zal dat vanavond nogmaals doen....gelukkig staat de IP niet op een blacklist oid! Outlook geeft inderdaad een melding "geen verbinding met de server" of iets dergelijks maar dat zal ik vanavond ook nazien en de exacte bewoording doorgeven. Weer bedankt zover en een fijne dag!
De webmail (ik gebruik geen telfort mail maar een eigen email adres) werkt ook niet op Telfort wifi, wel op T-Mobile en op kantoor....
Reputatie 8
Badge +11
A, nu snap ik hem. Ik lees dat je gebruik maakt van een eigen e-mailadres. Dan dien je de instellingen te gebruiken van jouw e-mailhost, niet die van ons. Wil je dat eens proberen? Ik hoor graag of dat lukt.
Ha Bart, die instellingen lijken goed te zijn want met T-mobile en op kantoor werkt het wel alleen thuis op de wifi van Telfort (met exact dezelfde instellingen) werkt het niet meer....ik loop die instellingen nog een keer na 🙂
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben heel erg benieuwd of je iets kan vinden. Ik hoor het graag.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb geen reactie meer van je ontvangen. Kan ik er van uit gaan dat het is opgelost? Zo niet, dan hoor ik dat uiteraard graag.

Reageer