beantwoord

Email Alias maken

• 20 januari 2019
  • 21 reacties
  • 324 keer bekeken

Reputatie 1
Onlangs ben ik toegetreden tot het Telfort domein en misschien kom ik ongeduldig over (sorry hiervoor) maar hoe meer ik gebruik wil maken van de in Mijn Telfort geboden features hoe meer ik tegen problemen aanloop. In aanvulling op mijn vorige 3 berichten vandaag over andere issues, ondervind ik ook

problemen met het aanmaken van Aliassen. Als ik een Alias wil aanmaken en op de knop "volgende" druk krijg ik een roterende cursor te zien en die blijft uren draaien zonder resultaat (zie afbeelding). Wie kan mij hier verder mee helpen?

?
icon

Beste antwoord door Geiserwater 27 januari 2019, 13:57

Hoi Alexandra,

Sinds vanmorgen is mijn combivoordeel ook actief waarmee het gehele account na 9 dagen operationeel is en goed werkt. Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken in de oplossingen. Of dit alles óók nodig is geweest weet ik niet, wellicht van mijn kant iets te ongeduldig of is er achter de schermen het e.e.a. in werking gezet. Wie het weet mag het zeggen :-)

Vriendelijke Groet,

Mathijs.
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Geiserwater ,
Zolang je abonnement en je account nog niet werkelijk opgeleverd zijn, kun je nog niets met de extra's in MijnTelfort.
In de rubriek 'bestelstatus' moet staan 'lijn klaar voor gebruik en aansluiten pakket, dan kun je aan het werk met de 'extra's'.
Dus inderdaad, nog even geduld hebben.☺
Reputatie 1
Hoi Jan,
Bedankt voor je antwoord, ik wacht nog even tot begin deze week voor de overige issues . Wel bijzonder dat e.e.a. niet "werkelijk" wordt opgeleverd bij het activeren van het account op de dag van aansluiting waarbij de indruk gewekt wordt dat het e.e.a. is geregeld. Ik wacht het vervolg (vaste telefoon, Spotify, div. Mijn Telfort features etc. die niet werken) verder af 😞
Telefoon kan inderdaad wat langer duren, als je abonnement is ingegaan zou de rest toch moeten functioneren.
Reputatie 1
Hoi Galdor, wederom bedankt voor je reply. In de bestelstatus staat als laatste mededeling het volgende:

1. Lijn klaar voor gebruik en aansluiten pakket
  2. Je Telfort pakket start op 2019-01-18. Natuurlijk wil je het zo snel mogelijk gebruiken. Sluit je apparaten dus meteen aan. Mocht het even duren, dan is dat geen probleem. Je hebt in elk geval 7 dagen de tijd om alles aan te sluiten. Je betaling start op het moment dat alles werkt of na die 7 dagen.
Is dit dan de definitieve oplevering en activatie?
Ik vind die 7 dagen vreemd, of is dit de status per 11-12019 dan klinkt het logisch, 7 dagen na de 18e is raar. Dat zal een moderator moeten beantwoorden. Het lijkt mij de definitieve oplevering maar door die genoemde dagen en het stukje dat alles werkt doet me twijfelen.
Reputatie 1
Ik denk dat hier bedoeld wordt dat ik 7 dagen de tijd krijg om het "doe het zelf" gedeelte aan te sluiten vanaf 18 januari, dus de modem en overige hardware m.u.v. de glasvezelverbinding die door een monteur wordt aangesloten. Alle hardware is aangesloten en werkt op de vaste telefoon na prima. Het begrip "Alles" betekend dus eigenlijk óók inclusief de vaste telefoon (neem ik aan).
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Geiserwater en @Galdor68 ,
Je Telfort pakket start op 2019-01-18. Natuurlijk wil je het zo snel mogelijk gebruiken. Sluit je apparaten dus meteen aan. Mocht het even duren, dan is dat geen probleem. Je hebt in elk geval 7 dagen de tijd om alles aan te sluiten. Je betaling start op het moment dat alles werkt of na die 7 dagen
Bovenstaande tekst spreekt voor zichzelf.
Het pakket is op 18 januari opgeleverd en bedrijfsklaar.
Als je op die dag je modem aansluit gaat vanaf die dag je abonnement in.
Sluit je je modem binnen 7 dagen niet aan, om wat voor reden dan ook, dan gaat je abonnement altijd in 7 dagen na 18 januari, met of zonder aangesloten modem dus.
Het laatste traject van de oplevering is het invullen van de diverse rubrieken in MijnTelfort Thuis door Telfort.
Gewoon regelmatig even in MijnTelfort inloggen en kijken of je al iets aan kunt passen, zo ging het bij mij ook begin november 2018.
Reputatie 1
Hoi Jan, bedankt voor je terugkoppeling en het meedenken. Ik zal je advies opvolgen en deze week Mijn Telfort in de gaten houden. Vervelend is wel dat mijn vaste telefoon (nog) niet werkt. Deze telefoonlijn is onderdeel van een beveiliging.
Ik heb wellicht een andere kijk op wat opgeleverd inhoud want dat zou dan volgens die 7 dagen na de 18e
de 25e zijn dan bedoel ik dus volledige oplevering en ingang abonnement. Het gaat uiteraard om een werkende internet verbinding met telefoon en televisie de rest is enigzins bijzaak hoewel email kunnen gebruiken hoort daar daar toch ook wel bij.

Op zich is het ook wel logisch dat bij eerste in gebruikname op of na die 18e het abonnement in gaat.

Ik kan mij een soort gelijke bericht niet herinneren toen ik klant werdt ergens in 2015 dus in dit geval ga ik uit van wat JanD schrijft.
Reputatie 1
Hoi Galdor, ik wacht nog even af en zal aansluitend proberen gehoor te krijgen in het Telfort troubleshoot team.

Groeten, Mathijs.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Geiserwater ,
Ik moest het modem een keer resetten naar fabriekswaarden om de vaste telefoon actief te krijgen.
Reputatie 1
Hoi Jan, de modem is diversen keren gereset.

Groet,

Mathijs.
Reputatie 8
Badge +11
Ook hier zal ik mij nog even melden. Je ondervindt ook met de e-mail. Wat JanD zegt, dat klopt inderdaad. HEt gaat pas werken wanneer het abonnement volledig is opgeleverd. Zoals al benoemd is dat nog niet helemaal het geval. 😞

Wel zie ik dat de nummeraanvraag bezig is. Het vaste nummer is helaas nog niet helemaal over. Nu begrijp ik dat je baalt want het is onderdeel van jouw beveiliging. Ik wou dat ik het proces kon versnellen. We beginnen wat stroef. 😞 Zodra de order goed is afgehandeld, dan gaat het zeker werken.
Reputatie 1
Hoi Bart,

Wederom bedankt voor de terugkoppeling, ik wacht het nog even af en meld mijzelf weer eind van de week of eerder als het goed werkt.

VrGr,

Mathijs.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi Mathijs, mijn collega heeft vakantie, daarom neem ik je topics van hem over en help ik je verder 🙂 Ik zie trouwens dat je meerdere topics hebt. Zullen we het voor het gemak centraal houden in dit topic? Dan weet ik ook zeker dat ik geen vragen of opmerkingen van jou over het hoofd zie.

Klopt, het overnemen van je vaste telefoonnummer neemt een aantal werkdagen, meestal maximaal 5, in beslag. Daarom is de order nu grotendeels klaar, maar nog niet volledig afgerond. Dit wordt zo snel mogelijk gedaan. Dat heeft ook invloed op de andere functies, zoals de activatiecode van Spotify en functies in Mijn Telfort. Hoe staat het er nu voor en laat je het weten als er veranderingen zijn of als je vragen hebt?
Reputatie 1
Hoi Alexandra,

Bedankt voor je bericht, inmiddels is mijn vaste telefoon actief, daar ben ik sowieso erg blij mee 🙂 De overige zaken in Mijn Telfort (m.u.v. het combineren van Mobiel en Thuis) werken niet of niet goed en zijn niet volledig ingevuld.

Ik wacht het vervolg verder af en kijk uit naar de volledige afronding van mijn account.

Vriendelijke groet,
Mathijs.
Reputatie 1
Beste Alexandra,

Ik ben nu ruim een week aangesloten op het Telfort netwerk dus tijd voor een update van de stand van zaken. Zoals eerder gemeld werkt mijn vaste telefoon inmiddels prima en is Mijn Telfort sinds gisteren volledig actief en heb ik mijn eerste nota ontvangen zonder combivoordeel, bovendien heb ik een Spotify activeercode ontvangen. Het enige wat nu nog niet werkt is het combineren van de Mobiele telefoon met Thuis waarmee het combivoordeel actief gemaakt wordt. Ik krijg de melding dat beide producten niet op hetzelfde adres staan waardoor ik niet aan de gestelde voorwaarde voldoe. Dit, terwijl beide hetzelfde adres, dezelfde postcode en dezelfde betaalrekening hebben (zucht). Ik heb hierover een chat met een Telfort medewerker gehad maar deze vriendelijke persoon kwam ook niet verder dan "dat het wel met de tijd opgelost gaat worden" maar of dat óók met terugwerkende kracht het geval was wist hij niet.

En zo gaan we weer verder............

VrGr,

Mathijs.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Geiserwater ,
wat betreft het adres voor combivoordeel is het goed e.e.a. te vergelijken:
Postcode kun je niets mee verkeerd doen en de woonplaats ook bijna niet
maar huisnummers geven veel verwarring.
Vooral als er toevoegingen aan een huisnummer zijn zoals:
7a of 7A
7-a of 7-A
7 bis of 7 Bis
7 hs of 7 Hs
Bij dat soort verschillen gaat het systeem al de mist in en wordt geen gelijk adres gevonden.
Dus kijk de adressering binnen MijnTelfort en/of de poststukken even goed na, zoals facturen e.d.
Succes☺
Reputatie 1
Hoi Jan, bedankt voor je antwoord en het meedenken. Ik begrijp dat computer systemen de fout in kunnen gaan met de door jouw genoemde voorbeelden. In mijn geval is er geen spelt tussen te krijgen, beide gegevens zijn identiek en ook gelijktijdig in een aanvraag afgesloten dus hier wordt eenmalig het adres door mij ingevuld wat voor beide producten van toepassing is.

Vrgr,
Mathijs.
Reputatie 1
Hoi Alexandra,

Sinds vanmorgen is mijn combivoordeel ook actief waarmee het gehele account na 9 dagen operationeel is en goed werkt. Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken in de oplossingen. Of dit alles óók nodig is geweest weet ik niet, wellicht van mijn kant iets te ongeduldig of is er achter de schermen het e.e.a. in werking gezet. Wie het weet mag het zeggen :-)

Vriendelijke Groet,

Mathijs.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen Mathijs, ik ben blij dat alles opgelost is 🙂 dat is belangrijk. Dankjewel voor je berichtje, en je weet ons te vinden als we iets voor je kunnen doen.

Reageer