beantwoord

Een @telfort.nl e-mailaccount of alias aanmaken met een @telfortglasvezel.nl e-mailadres

• 27 september 2019
  • 23 reacties
  • 402 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Ik heb een telfortglasvezel account met een ....@telfortglasvezel.nl emailadres. Nu vind ik telfortglasvezel.nl nogal lang. Kan ik (binnenkort) op een telfortglasvezel account ook aliassen aanmaken eindigend op telfort.nl?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 27 september 2019, 17:10

Dag @mark.f. Van harte welkom hier. Goede vraag! Helaas moet ik je teleurstellen. Het is niet mogelijk om aliassen aan te maken met de extensie '@telfort.nl'. Je kunt alleen aliassen aanmaken met de extensie '@telfortglasvezel.nl'. De extensie is dus niet aan te passen, alleen wat voor het '@' staat. Ik zie dat @Enterprise daar al een mooie toelichting op geeft.
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Hallo,

Ik heb een telfortglasvezel account met een ....@telfortglasvezel.nl emailadres. Nu vind ik telfortglasvezel.nl nogal lang. Kan ik (binnenkort) op een telfortglasvezel account ook aliassen aanmaken eindigend op telfort.nl?

Nee, anders kom je op de Telfort mailserver voor de DSL-klanten terecht en die kent jouw emailadres en wachtwoord niet.
En een alias hangt natuurlijk sowieso aan de gebruikte @telfortglasvezel mailbox.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @mark.f. Van harte welkom hier. Goede vraag! Helaas moet ik je teleurstellen. Het is niet mogelijk om aliassen aan te maken met de extensie '@telfort.nl'. Je kunt alleen aliassen aanmaken met de extensie '@telfortglasvezel.nl'. De extensie is dus niet aan te passen, alleen wat voor het '@' staat. Ik zie dat @Enterprise daar al een mooie toelichting op geeft.
Reputatie 1
Ok bedankt.
Vreemd ik heb ook glasvezel van Telfort maar mijn e-mailadres eindigt gewoon op @telfort.nl ?
Reputatie 8
Badge +10
Vreemd ik heb ook glasvezel van Telfort maar mijn e-mailadres eindigt gewoon op @telfort.nl ?
Dat is wellicht een overblijfsel van een glasvezelabonnement van een eerder overgenomen provider..?
Het laat overigens onverlet dat je dan ook in jouw geval geen @telfortglasvezel.nl alias kan aanmaken onder een @telfort.nl mailbox.
Bij de vraagsteller is het net andersom maar het kan beide niet...
@Enterprise Ben 27 mei 2019 pas klant geworden.
Reputatie 8
Badge +10
Misschien iemand die hier dan de reden van weet, ik ben niet zo van de glasvezel...

En je weet zeker dat je glas hebt?
@nelly jacoba Ja ik heb glasvezel dat weet ik zeker 🙂
Dacht, vraag het toch maar voor de zekerheid...

Het zal me niks verbazen dat de Telfortglasvezel extensie alleen voor de oud glasvezel klanten is gebruikt, mede op basis van wat 'n.steenstra schrijft, daar zal een moderator hopelijk iets zinnigs over kunnen schrijven.
Zou kunnen
Reputatie 1
Kan ik mijn oude telfortglasvezel.nl account dan niet omzetten naar een nieuw telfort.nl account??
Waar een wil is, is een weg ! 🙂
Vroeger was de klant koning en nu vinden ze je alleen maar lastig vrees ik.
Denk ook dat mensen van de klantenservice bijna geen bevoegdheden meer hebben.
Vaak zijn het callcenterbedrijfjes die scripts oplezen.
Klachten en vragen dringen zelden tot nooit door.
Vandaar dat antwoorden en oplossingen vaak uitblijven.
@mark.f
Technisch is het mogelijk maar vrees dat je die service niet geleverd gaat krijgen 😞
Het heeft ook niet heel veel nut, over een jaar of iets meer kunnen we mogelijk een @ KPN.com extensie gebruiken.
@Galdor68 Das waar.
Maar over een jaar of meer zijn de meeste huidige Telfortklanten waarschijnlijk al overgestapt vanwege de hoge kortingen bij andere providers.
Of verwacht je een superaanbieding voor de huidige Telfortklanten van KPN? haha
Nooit gebruik ik een provider mail adres meer, @zonnet.nl is de laatste geweest die ik heb gebruikt, gebruik nu live mail, lekker kort en niet afhankelijk van een provider, niet het gezeur met overstappen dat je het mail adres kwijt raakt of iedereen moet inlichten dat je adres verandeed word.
Reputatie 8
Badge +9
Dag @n.steenstra. Dat is zeer zeker niet vreemd als je in mei 2019 klant bent geworden. Wat @Galdor68 zegt klopt: de extensie @telfortglasvezel.nl hoort bij de oude glasvezelabonnementen. Als je een nieuw glasvezelabonnement hebt, dan heb je inderdaad een e-mailadres dat eindigt op @telfort.nl.

Kan ik mijn oude telfortglasvezel.nl account dan niet omzetten naar een nieuw telfort.nl account??
Helaas is het niet mogelijk om je e-mailadres aan te passen of je account om te zetten.
@Natasja - Telfort Omzetten behoord dus niet tot de aan de klant geboden mogelijkheden.
Technisch is het uiteraard wel mogelijk @mark.f
Reputatie 8
Badge +9
Ook technisch is dat een complex verhaal. De e-mailadressen @telfort.nl en @telfortglasvezel.nl zijn namelijk volledig gescheiden. Zo zijn de e-mailinstellingen voor @telfortglasvezel.nl gelijk aan die van @xmsnet.nl en @lijbrandt.nl e-mailadressen. Die e-mailadressen zitten op een ander platform dan de @telfort e-mailadressen. Verder is er voor ons in het systeem ook geen mogelijkheid om nieuwe e-mailaccounts of aliassen aan te maken met een andere extensie.

Reageer