beantwoord

E-mailaccounts verwijderen in Mijn Telfort

  • 24 januari 2020
  • 42 reacties
  • 702 keer bekeken

Gezien het onderwerp even inhaken.

Vreemd genoeg heb ik blijkbaar toch mijn hoofd mail box kunnen verwijderen althans afgaande op Mijn Telfort vreemd genoeg kan ik niet eens meer een tweede box of zelfs maar een alias aanmaken.

Zie dit screenshot.


Admin: bericht afgesplitst van dit topic en nieuw topic aangemaakt voor dit onderwerp.

icon

Beste antwoord door Galdor68 10 februari 2020, 14:15

Het antwoord heb ik nu door toch voor verwijderen te kiezen.

Ja, je kan de hoofdmailbox verwijderen en ondanks de tekst uit onderstaande melding kan dit deels ongedaan worden gemaakt, echter niet door de gebruiker zelf, en de kans op verlies van de op dat moment aanwezige emails.

 

Ps.  Ter attentie van Webcare gezien dit uit eigen afweging is en uit test doeleind mag de quarantaine blijven zoals het vermoedelijk weer is.

Bekijk reactie

42 reacties

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Galdor68. Mooi dat je dit even hebt getest. Ik vermoed dat je nu geen opties ziet om een tweede e-mailaccount aan te maken, omdat je geen e-mailaccounts meer hebt. Wel zie ik nu twee e-mailadressen in quarantaine staan aan onze kant. In ieder geval goed om te weten dat je de e-mailaccounts óók zelf kunt verwijderen/toevoegen. Dan moet die informatie aan onze zijde worden aangepast. :slight_smile:  Als ik iets voor je kan doen met betrekking tot die e-mailadressen die nu in quarantaine staan, laat het dan gerust weten.

@Natasja - Telfort Twee dingen ik was heel verbaasd dat het kon, nog verbaasder dat ik nu geen nieuwe box kan maken.

Voor de lezers en mijzelf krijg ik dan de dezelfde mailaccount terug met het adres zoals bij het klant worden in 2015 door Telfort is aangemaakt?

Het betreft niet echt een test, meer het gevolg van een emailtje over een verouderd wachtwoord. Ik dacht weet je wat ik gebruik het telfort mail adres niet dan kan ik net zo goed alles verwijderen.

Ondanks dat het blijkbaar niet zou mogen lukte het mij wel. Ik heb dit niet eerder gemeld omdat ik de noodzaak niet zag nu las ik dit topic en een ander topic ook met problemen leek het nuttig dit te delen.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Galdor68. Krijg je een bepaalde melding als je nu een e-mailaccount probeert aan te maken? Wat gebeurt er precies in de Mijn Telfort omgeving? Ik ben eigenlijk ook verbaasd dat het lukt om al je e-mailaccounts te verwijderen via Mijn Telfort. De @telfortglasvezel.nl staan nu in quarantaine. Die kan ik dus eventueel voor je terugzetten. Ik ga voor je navragen hoe het precies zit met dat verwijderen van die e-mailaccounts. Als ik meer weet, dan hoor je van me.

Mischien is het een goed  idee om dit deel af te splitsen. Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst vooral omdat het zoals in meerdere topics wordt gemeld niet zou mogen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat het enkel voor @telfort.nl adressen op gaat het niet kunnen verwijderen.

Er gebeurt niks als ik op die plus tik. Ik kan het eens via de pc proberen in de chrome brower op de tablet gebeurt er niks.

 

Hallo @Galdor68 

Als je nu inlogt in MijnTelfort is er in de rubriek e-mail niets meer te zien of te wijzigen.

Misschien is KPN als voorbereiding op de thuis-transformatie naar KPN al bezig met de e-mail-accounts.

Dat zou er mee in verband kunnen staan. Dat is geen verklaring waarom ik zelfs het hoofd account kon verwijderen.

Hallo @Galdor68 , ik lees op het KPN-forum dat er een landelijke e-mailstoring is inzake de webmail, dat kan ook verklaren waarom in MijnTelfort de e-mail niet te zien c.q. aan te passen is.

Storing Webmail

Beste Jan dit is al van een week of 6 of langer terug met de verandering van webmail. Toen kon ik al niks meer daar heeft deze storing niks mee van doen. 

Ik kreeg een bericht dat het oorspronkelijke Telfort wachtwoord niet voldeed daarom simpel besloten tot verwijdering. Dat zou niet mogen toch is het gebeurd. Even daarna kon ik niks meer doen. Hoe goed ook bedoeld staat het hier in mijn beleving allemaal los van.

Waar het nu omgaat wat deugd er niet waardoor ik dat hoofdaccount kon verwijderen.

Reputatie 8
Badge +10

Goed punt, @Galdor68. Ik heb er een nieuw topic van gemaakt. Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het niet kunnen verwijderen van e-mailaccounts via Mijn Telfort alléén geldt voor @telfort.nl e-mailadressen. Echter, dat zou voor zover ik weet niet het geval moeten zijn. Wat ik nog kan bedenken met betrekking tot het niet kunnen aanmaken van een nieuw e-mailaccount: dit kan alleen als het (hoofd)e-mailaccount actief is. Dat zou dan teruggeplaatst moeten worden. Ik heb navraag gedaan bij het team dat over de @telfortglasvezel.nl e-mailadressen gaat. Als ik een reactie heb, deel ik die hier. 

Ik ben benieuwd. 

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Galdor68. Ik heb meer duidelijkheid. :slight_smile: Het is gewoon mogelijk om via Mijn Telfort je mailboxen te beheren, dus óók te verwijderen. Ik heb binnen de organisatie feedback doorgegeven dat de interne informatievoorziening daarop moet worden aangepast. :thumbsup_tone2:  Kortom: je kunt dus inderdaad al je mailboxen verwijderen. 

Je hoort ook gewoon weer nieuwe mailboxen aan te kunnen maken. Als dit niet lukt, dan moet ik daar even een melding van maken. Had je nog getest of het wel lukt via een PC of laptop?

Daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Je hoort nog van me.

@Natasja - Telfort een update. Het werkt niet 😫

Wat ik geprobeerd heb op de tablet de Chrome en samsung brower op de pc Egde en Chrome.

Ik kan op het plusje tikken zoveel ik wil geen reacties. Mogelijk verband die quarantaine die je eerder noemde.

 

Reputatie 8
Badge +10

Dat is spijtig! Naar aanleiding van de terugkoppeling die ik kreeg vanuit de organisatie, verwacht ik niet dat het daaraan ligt. Ik kan het eventueel testen door een van de e-mailadressen die nu in quarantaine staat terug te zetten. Is dat een idee?

Als het niet lukt om een nieuwe mailbox aan te maken, dan moet ik daarvoor een melding maken bij de specialisten. Kun je in dat geval de browserversies nog wel aan me doorgeven? En tevens het e-mailadres dat je aan wilt maken? Dit mag je wel toevoegen aan je profiel. 

Als test prima idee om zaken uit te sluiten. Ik gebruik de box verder niet.

Volgens de techici zou ik als ik het goed begrijp gewoon ondanks de quarantaine zelf een 1e hoofd mailbox kunnen aanmaken?

Op dit moment is de voorkeur via een tablet en de Chrome browser.

Voor de volledigheid onlangs alle tijdelijke bestanden cookies de hele rataplan gewist toestel opnieuw opgestart etc alles zonder resultaat.

 

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Galdor68. Klopt inderdaad! Je zou ook nu je alle e-mailadressen hebt verwijderd nieuwe e-mailaccounts moeten kunnen aanmaken. Ik heb een van je e-mailadressen teruggezet. Wil je eens checken of je nu ook weer nieuwe mailboxen aan kunt maken via Mijn Telfort? Die informatie kan ik dan meenemen in de melding. 

Ik zie dat er wat is gebeurt op de achtergrond. De oorspronkelijke mailbox is weer terug, ik kan daar aliassen bij aanmaken. Die opties had ik niet meer

Tevens kan ik een tweede mailbox aanmaken. Het toevoegen knopje kwam simpel weg niet in beeld na verwijdering van mailbox 1 bij het klikken op die knop.

 

 

Waar ik nu bang voor ben of eigenlijk verwacht, dat indien ik nu verwijder kies mailbox 1 weer in quarantaine komt. Uiteraard maar 1 optie om hier achter te komen.

Wel klikken of niet klikken hier?

 

Update inloggen in webmail met het oorspronkelijke wachtwoord ging niet dit gaf een foutmelding. Wachtwoord wijzigen lukte wel echter weer de boodschap aanmelden mislukt in beeld. Hierbij ben ik zo lijkt het niet de enige gebruiker met een @telfortglasvezel.nl adres die aanmeld problemen heeft.

Het antwoord heb ik nu door toch voor verwijderen te kiezen.

Ja, je kan de hoofdmailbox verwijderen en ondanks de tekst uit onderstaande melding kan dit deels ongedaan worden gemaakt, echter niet door de gebruiker zelf, en de kans op verlies van de op dat moment aanwezige emails.

 

Ps.  Ter attentie van Webcare gezien dit uit eigen afweging is en uit test doeleind mag de quarantaine blijven zoals het vermoedelijk weer is.

@Natasja - Telfort blijkbaar hebben onze berichtjes elkaar gekruist of kort na elkaar gepost. Neem mijn bevindingen mee voor eventuele terugkoppeling. Zoals in het gemarkeerde antwoord gemeld kan het nu blijven zoals het is.

Ik heb ook @telfortglasvezel.nl als hoofdaccount, wat mij ook verbaasde
omdat ik daar niet meer in kon loggen en @telfort.nl waar ik nog wel in kan loggen.
Wat ik begrepen heb, kwam er mail binnen via @telfort.nl.
Die hier al heel lang niet gebruikt werd en ook niet het contact emailadres was.

Reputatie 8
Badge +10

Duidelijk, @Galdor68. Je kunt dus wel mailboxen aanmaken, beheren en verwijderen als het hoofde-mailaccount (laten we het zo noemen) actief is. Alleen als je alle e-mailaccounts in Mijn Telfort verwijderd, heb je die optie(s) niet. Verder zie ik dat je bij het verwijderen van de mailboxen de melding krijgt dat alle e-mails worden verwijderd. Hoe dan ook fijn dat er nu meer duidelijkheid is. Ik heb het ook gemeld binnen de organisatie.

Nog wel 1 vraag van mij mogelijk nuttig voor meelezers en de klanten met spam problemen.

Je had het eerder over welk emailadres ik wou aanmaken, om verwarring bij meelezers te voorkomen ging dat om een alias of het hoofdaccount? Ik weet namelijk dat we voor elke extra box een door Telfort toegewezen naam@telfort krijgen. Bij het aanmaken van de 2e box krijgt deze mijn eigen initiaal en achternaam, niet altijd even wenselijk. Concreet is de vraag hebben jullie hier invloed op was in plaats van 2letters en 6 cijfers galdor68 bijvoorbeeld mogelijk voor de 1e hoofd account?

..... Ik kan het eventueel testen door een van de e-mailadressen die nu in quarantaine staat terug te zetten. Is dat een idee?

....En tevens het e-mailadres dat je aan wilt maken? Dit mag je wel toevoegen aan je profiel. 

 

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Galdor68. Ik vermoed in dit geval dat het een alias betrof en niet het bovenliggende e-mailaccount. Als ik nu een nieuw e-mailaccount voor je aan wil maken, dan kan ik daar ook gewoon kiezen voor ‘galdor68’ met de extensie @telfortglasvezel.nl uiteraard. De extensie kan namelijk niet worden aangepast. Verwar dit overigens niet met klanten waarbij het e-mailadres óók de gebruikersnaam is voor Mijn Telfort. Die kunnen we namelijk niet aanpassen. 

Dank voor deze aanvulling. 

Reageer