vraag

e mail wordt niet verzonden.

• 16 oktober 2020
  • 5 reacties
  • 147 keer bekeken

Reputatie 1

Als ik een jpg bijlage download slaat de mail vast en

kan ik hem niet verzenden. Hoe komt dit?

Met de oude lijbrandt webmail kon dit wel.

Ruud Hofman

5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik begrijp dat je in de nieuwe webmailomgeving geen .jpg toe kunt voegen aan je mail omdat de boel dan vastloopt? Dat lijkt me niet de bedoeling. Kun je eens een andere browser en een ander apparaat proberen? Ik ben benieuwd of het probleem dan ook speelt. 

En hoe groot (aantal MB) is de bijlage die je toe wil voegen? 

Reputatie 3
Badge

@r.hofman :

Een paar vragen:

Misschien heb je teveel mailtjes in de map “Verzonden” staan ? Hoeveel ruimte heb je nog in jouw mailbox ? Misschien is de bijlage te groot (denk: meerdere MegaBytes) ?

Suggesties:

1)) Verwijder (regelmatig) een flinke hoeveelheid "Verzonden” emails. 

2)) Verwijder de tijdelijke bestanden op jouw computer en/of telefoon. Voor jouw computer: een betrouwbaar programma is CCleaner. Voor jouw smartphone (Android ??): zoek het op m.b.v. GOOGLE. Als de hoeveelheid vrije ruimte onder de 10% of 5% duikt kunnen er "rare dingen” gebeuren.

Er was iemand op het KPN forum die ongeveer hetzelfde probleem had.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/webmail-app-op-mobiel-sluit-steeds-bij-het-versturen-van-mails-met-bijlagen-513292

Reputatie 1

Dank je voor de tips, goed bruikbaar.

Heb overigens op dezelfde computer maar met een ander mailadres (van mijn vrouw)

het bericht met dezelfde bijlage verzonden, wat wel lukte.

Lijkt er op dat er toch iets is wat met de Telfort mail te maken heeft.

Ruud Hofman

Reputatie 3
Badge

@r.hofman :

Werd dat emailtje (dat wel werd verzonden) vanuit een ander domein (de naam achter het @ teken) verstuurd ?

Reputatie 1

Dat klopt. Gebruikte domeinnaam is @live.nl

Reageer